۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴٬۲۷۵

دویست‌وچهل‌ونهمین روز بعد از عملیات «طوفان الاقصی» نیز همراه بود با جنایات وحشیانه و بدون حد مرز رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود.‌ حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی نوار غزه طی بامداد روز سه‌شنبه هم ادامه داشت و چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.

آگاه: خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از بامداد سه‌شنبه مناطق مسکونی فلسطینی‌ها را در منطقه الخوالده واقع در مرکز نوار غزه بمباران کردند. در جریان این بمباران‌ها دستکم هشت شهید و زخمی برجای ماند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مناطق مسکونی در منطقه قدیمی محله الزیتون واقع در شرق شهر غزه را بمباران کردند. این حملات هوایی دست‌کم ۶شهید از جمله چند کودک و زن برجای گذاشت.

جنایات ادامه‌دار در اردوگاه النصیرات 

نظامیان صهیونیست همچنین با حمله به اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه به‌سمت ساکنان این اردوگاه تیراندازی کردند. جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی منطقه بیت‌لاهیا واقع در شمال نوار غزه را نیز بمباران کردند. این حملات هوایی، محله التفاح واقع در شهر غزه را نیز در برگرفت. از سوی دیگر، یک روزنامه عبری‌زبان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با اعمال فشار نظامی بر مقاومت فلسطین، اسرای خود را آزاد کند. به گزارش شبکه المیادین، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی تاکید کرد: گذشت هشت ماه از جنگ در نوار غزه نشان می‌دهد ادعای مقامات تل‌آویو مبنی بر آزادسازی اسرای اسرائیلی با استفاده از فشار نظامی بر گروه‌های فلسطینی کذب محض است. این روزنامه در ادامه نوشت: نباید به راستگراهای تندرو اجازه داد اسرای باقی‌مانده نزد حماس را قربانی بلندپروازی‌های شخصی‌شان کنند.

اعتصاب عمومی در کرانه باختری

در پی جنایت تروریستی ارتش صهیونیستی در به شهادت رساندن چهار جوان فلسطینی در غرب رام‌الله نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در رام‌الله و البیره اعلام اعتصاب عمومی کردند. محمد رسلان عبدو، محمد جابر عبدو و رشدی سمیح عطایا، جوانان فلسطینی هستند که به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیدند و هویت شهید چهارم هنوز مشخص نیست. نیروهای اشغالگر بعد از تیراندازی به سمت این خودرو به شهرک کفرنعمه هجوم بردند که منجر به درگیری شدید میان آنها با جوانان فلسطینی شد و شماری از فلسطینی‌ها مجروح و به مجتمع پزشکی فلسطین در رام‌الله منتقل شدند. نظامیان رژیم اشغالگر همچنین یک خودرو را در این شهر منفجر کردند.

نقش انگلیس و آمریکا در حمله به النصیرات

اگرچه منابع مختلف ازجمله کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که انگلستان و آمریکا در جنایات رخ‌داده در اردوگاه النصیرات نقش داشته‌اند اما اعتراف یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی بر این موضوع و اعلام اینکه، پهپادهای جاسوسی انگلیس در جمع‌آوری اطلاعات برای یافتن محل نگهداری اسرای صهیونیست و یورش مرگبار به اردوگاه النصیرات نقش داشته‌اند، ابعاد جدیدی از نقش و همکاری انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در کشتار غیرنظامیان طی ۲۴۹روز گذشته را آشکار کرد.

این مقام ارشد صهیونیستی به روزنامه نیویورک تایمز گفته است که پهپادهای بریتانیایی و آمریکایی توانسته‌اند اطلاعاتی را در رابطه با اسرای اسرائیلی در اردوگاه النصیرات ارائه دهند که پهپادهای صهیونیستی قادر به جمع‌آوری آن نبوده‌اند. تعداد زیادی از هواپیماهای آمریکایی MQ-۹ Reapers، به‌ویژه بر فراز آسمان منطقه پرجمعیت غزه به نظارت بیشتر و طولانی‌تر رژیم صهیونیستی در این منطقه کمک کرده‌اند تا سرنخ‌هایی در مورد محل نگهداری اسرا پیدا شود. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، مقامات نظامی و اطلاعاتی انگلیس نیز ظاهرا نقشی کلیدی در ردیابی تحرکات اسرای باقی‌مانده و ایجاد الگوهایی داشته‌اند که می‌توانست به ایجاد فرصت برای عملیات نجات کمک کند. روز شنبه چهار تن از اسیران صهیونیستی که در جریان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر به اسارت درآمده بودند، طی یک یورش وحشیانه به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه آزاد شدند، عملیاتی که طی آن صدها غیرنظامی فلسطینی شهید و زخمی شدند.

پیش از این در نوامبر گذشته، توافق آتش‌بس موقت در غزه سبب شد تا ۱۰۵نفر از کسانی که در عملیات طوفان الاقصی اسیر شده بودند در ازای آزادی اسرای فلسطینی که توسط اسرائیل نگهداری می‌شوند، آزاد شوند. گفته می‌شود از آن زمان تاکنون، ۴۳نفر در نتیجه حملات بی‌وقفه و سهمگین رژیم‌صهیونیستی در غزه کشته شده‌اند. مقامات صهیونیست در جلسات غیرعلنی تخمین زده‌اند که کمتر از ۶۰نفر از اسرا هنوز زنده هستند.

تصاویر صدها غیرنظامی، ازجمله زنان و کودکان که در جریان عملیات مرگبار روز شنبه و در حملات هوایی پشتیبان کشته شدند، خشم بین‌المللی را برانگیخت. در این یورش یک کماندوی صهیونیست نیز کشته شد. دویست‌وچهل‌ونهمین روز از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی به پایان رسید که ارتش رژیم اشغالگر همچنان به بمباران مناطق مختلف نوار غزه و کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهد و در مقابل سازمان‌های بین‌المللی، سران کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر بی‌تفاوت از این جنایات وحشیانه تنها با برگزاری جلساتی به نتیجه در سازمان ملل اکتفا می‌کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.