ماجرای کشتن اسرای صهیونیست نزد حماس توسط ارتش رژیم صهیونیستی به یک معضل میان اشغالگران تبدیل شده است.

اشغالگران بازمی‌گردند؛ اما افقی!

آگاه: اخیرا ارتش رژیم صهیونیستی، جسد ۶اسیر صهیونیست را که توسط خود ارتش اشغالگر به هلاکت رسیده‌اند پیدا کرده است؛ تعدادی از این اسرای اشغالگر به‌هلاکت‌رسیده در ویدیوهای قبلی خطاب به مقامات صهیونیستی التماس می‌کردند: ما را آزاد کنید و بمباران غزه را متوقف کنید اما نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها ‌طبق وعده‌ای که داده درحال بازگرداندن کلیه‌ اسرای صهیونیستی است، ولی به شکل افقی!
دوشنبه‌شب ارتش و دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی(شین‌بت) ادعا کردند که اجساد ۶اسیر اسرائیلی را در باریکه غزه پیدا کرده‌اند. رسانه‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه اسامی برخی از آنها را «کیبوتس نیرعوز»، «فیغاف بوخستاب»، «ناداف بوبلویل» و «یورام میتسجر» اعلام کردند.
کمیته خانواده اسرای اسرائیلی پس از انتشار این خبر اعلام کرد که کابینه نتانیاهو با کمک میانجی‌ها اکنون باید با توافق پیشنهادی تبادل اسرا موافقت کند تا مانع ازبین‌رفتن اسرای بیشتر شود. در اعلامیه خانواده اسرای اشغالگر آمده است: مرگ این اسرا، نشانگر اهمیت و ضرورت دستیابی به توافقی برای تبادل اسرا و بازگرداندن فرزندانمان است.

خشم خانواده اُسرای صهیونیست از نتانیاهو 
اوایل مردادماه جاری نیز رسانه‌های اسرائیلی ادعا کردند که اجساد پنج اسیر خود نزد مقاومت فلسطین در غزه را کشف و بازپس گرفته‌اند. روزنامه اسرائیلی هاآرتص در این رابطه نوشت که ارتش اشغالگر در عملیات نظامی پیچیده در خان‌یونس، جسد «کرل برودسکی» نظامی اسیر اسرائیلی در غزه و اجساد چهار اسیر دیگر به نام‌های راوید کاتس، اورین گولدن، میا گورین و تامر آخیمز را بازگردانده است. به اذعان رسانه‌های عبری، خانواده‌های اسرای اسرائیلی، نخست‌وزیر و کابینه او را شریک جرم در تاخیر در تکمیل توافق تبادل اسرا و به خطر افتادن جان این اسرا می‌دانند.
ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌تر مرگ ۴۶اسیر نزد حماس را تایید کرده بود. این اسرا اغلب ازسوی ارتش اشغالگر چه با بمباران نوار غزه و چه شلیک مستقیم گلوله، کشته شده‌اند. 
اواسط خردادماه بود که چهار اسیر اسرائیلی در یک عملیات که گفته می‌شد ارتش رژیم صهیونیستی و شین‌بت آن را به‌طور مشترک انجام داده‌اند، بعد از ۲۴۶روز جنگ به تل‌آویو بازگردانده شدند. اسرائیلی‌ها بعد از این عملیات، آن را به‌عنوان یک پیروزی، جشن گرفتند و پایکوبی کردند، ولی حماس گفت که آزادی چهار اسیر، آن‌هم پس از هشت ماه، گواه شکست است، نه یک دستاورد. رژیم صهیونیستی در عملیات مزبور که در اردوگاه نصیرات انجام شد و آمریکایی‌ها هم در آن مشارکت داشتند، دست‌کم ۲۱۰فلسطینی را به خاک و خون کشیدند و ۴۰۰تن دیگر را مجروح کردند. نکته قابل‌تامل آنکه بنا به گفته سخنگوی گردان القسام اسرائیلی‌ها در این عملیات جنون‌آمیز و جنایتکارانه، چند اسیر خودشان را هم کشتند.

جنایت در نصیرات، با طعم خودزنی 
عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نصیرات برای آزادی اسرای اشغالگر که اسرائیلی‌ها با شادی از آن استقبال کردند، سومین عملیات از این دست، از ۷اکتبر ۲۰۲۳ بود. در اولین عملیات، صهیونیست‌ها قصد آزاد کردن سرباز اسیری به نام «اوری مگیدیش» را داشتند اما خودشان او را به هلاکت رساندند. در دومین عملیات که در اوایل دسامبر ۲۰۲۳ انجام شد، ارتش رژیم‌صهیونیستی کوشید یک اسیر دیگر خود را نجات دهد اما او را نیز به‌اشتباه کشتند! دو اسیر اسرائیلی دیگر به نام‌های «فرناندو مارمان» و «لوییس هار» نیز اواخر فوریه ۲۰۲۴ در رفح توسط خود صهیونیست‌های متجاوز خلاص شدند.
در ۱۵خرداد سال جاری نیز ساعاتی بعد از اعلام کشته شدن چهار اسیر صهیونیست در غزه، رسانه‌های عبری‌زبان به‌شکل تلویحی از کشته شدن آنها به دست نظامیان اسرائیلی پرده برداشتند. این چهار اسیر که پیش از آن، ویدیویی از سه نفر از آنها توسط حماس منتشر شده و همین ویدئو بیانگر زنده بون آنها بود نیز قربانی حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی به نوار غزه شدند.
 در بهمن‌ماه سال گذشته نیز ارتش اسرائیل به کشتن یکی دیگر از اسرای خود در غزه به نام «یوسی شارابی» در نتیجه یک حمله هوایی اعتراف کرد. ارتش اسرائیل گفته «شارابی» احتمالا در ساختمانی در مجاورت یکی از اماکنی که هدف حمله جنگنده‌ها قرار گرفته نگهداری می‌شده و «برحسب تصادف» کشته شده است. طبق اعلام ارتش اسرائیل، حمله جنگنده‌ها به سازه‌های مجاور باعث فروریختن ساختمانی شده که شارابی در آن نگهداری می‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.