روز گذشته، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کابینه جنگی این رژیم را منحل کرد. کابینه جنگی یا شورای جنگ رژیم صهیونیستی، بعد از عملیات پیروزمندانه طوفان‌الاقصیِ مقاومت فلسطین در تاریخ ۱۵مهرماه سال گذشته، به‌منظور پیشبرد جنگ و جنایت علیه نوار غزه و آزادی اسرای صهیونیست تشکیل شد و متشکل از حزب حاکم و اپوزیسیون بوده و غیر از کابینه اصلی به رهبری حزب لیکود و احزاب راست افراطی بود.

انحلالِ کابینه جنایت

آگاه: اختلاف‌نظر بر سر نحوه مدیریت جنگ به‌ویژه بین جناح حاکم به رهبری نتانیاهو و حزب لیکود و جناح مخالف به رهبری «بنی گانتس»، رییس ائتلاف «بلوک دولت»، که پیش از جنگ نیز وجود داشت، باعث شد که کابینه جنگی صهیونیست‌ها راه به جایی نبرد و گانتس هفته پیش، از این کابینه جدا شد. او بعد از استعفا، در بین مخالفان نتانیاهو حاضر و خواستار استعفای نتانیاهو از قدرت شد. روزنامه یدیعوت آحارونوت در این ارتباط اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر در جلسه کابینه سیاسی و امنیتی اسرائیل اعلام کرد، کابینه  اداره‌کننده جنگ را بعد از خروج بنی‌گانتس و گادی آیزنکوت از آن، منحل کرده است.

به نوشته این رسانه عبری‌زبان، این اقدام در پی اصرار «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتزلائل اسموتریچ»، وزیر دارایی برای پیوستن به این کابینه صورت گرفته است. ارزیابی‌های آحارونوت نشان می‌دهند که نتانیاهو همچنان جلسات محدودی را با بقیه اعضای کابینه جنگ با هدف مشاوره انجام خواهد داد. انتظار می‌رود در صورت پیوستن دو وزیر نام برده شده به کابینه جنگی جدید، مواضع و سیاست‌های رژیم اسرائیل در قضیه جنگ، تبادل اسرا، کمک‌رسانی به غزه و جنگ در شمال فلسطین تشدید شود.

واکنش‌ها به انحلال کابینه جنگی
اما «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم‌صهیونیستی و رییس احزاب مخالف کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی این رژیم به انحلال کابینه جنگ اشغالگران واکنش نشان داد. لاپید در این خصوص تصریح کرد که به‌جای شورای جنگ باید کل کابینه منحل شود. روزنامه عبری معاریو نیز به نقل از یکی از فرماندهان سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نوشت: سران سیاسی و امنیتی اسرائیل باید هر چه سریع‌تر تغییر کنند.

شکست‌های میدانی صهیونیست‌ها
همزمان با وقوع زلزله در عرصه سیاست رژیم صهیونیستی، در عرصه میدان نیز اوضاع برای صهیونیست‌ها، وخیم و بحرانی است. در همین راستا، پایگاه خبری عبری‌زبان «حدشوت بزمان» از وقوع حادثه امنیتی سخت برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی در رفح در جنوب نوار غزه خبر داده است. منبع مذکور در رابطه با جزئیات این حادثه اشاره کرد که حدود ساعت۵ صبح روز شنبه، یک موشک ضدزره به‌سمت یک نفربر زرهی ارتش از نوع «ببر» در نزدیکی رفح در جنوب نوار غزه شلیک شد که مستقیما به آن اصابت کرد و موجب شد به‌کلی آتش بگیرد. این منبع عبری زبان تاکید کرد که در نتیجه شلیک این موشک ضدزره، این نفربر که هشت سرنشین داشت، بلافاصله دچار آتش‌سوزی شد و به‌کلی سوخت و نظامیان داخل آن هم فورا کشته شده و سوختند. رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که هشت نظامی کشته‌شده در رفح از نیروهای یگان مهندسی هستند. بالگردهای اسرائیلی کشته‌ها را به بیمارستان «بیلنسون» و «شعاری تسیدک» انتقال دادند.
پس از اعلام این خبر توسط رسانه‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن هشت نظامی خود در عملیات گردان‌های قسام در رفح اذعان کرد. ارتش رژیم اشغالگر طی بیانیه‌ای تاکید کرد که بر اثر انفجار یک نفربر در جریان نبردهای رفح، هشت نظامی این رژیم کشته شدند. سخنگوی ارتش تاکید کرد که یکی از کشته‌ها جانشین فرمانده یکی از گروهان‌های تیپ مهندسی ۶۰۱ ارتش است. در همین راستا، شبکه۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این نفربر زرهی درحال حرکت هدف قرار گرفته و منفجر شده است و نیروهای ارتش دو ساعت بعد توانستند به آن برسند.
همچنین روز گذشته، گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها گروهی از نیروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در تقاطع نابلسی در جنوب‌غرب شهر غزه در یک میدان مین گرفتار کرده و آن را منفجر کردند که طی آن همه این نیروها کشته و زخمی شدند و بالگردهای اسرائیلی برای انتقال کشته‌ها و مجروحان در این منطقه به زمین نشستند.

رنجی که جنایتکاران می‌برند!
اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در واکنش به کمین قسام برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی در رفح گفت: این دردی وحشتناک است که همه اسرائیلی‌ها پس از کشته شدن نظامیان اسرائیلی در رفح از آن رنج می‌برند. اسموتریچ گفت بهای سنگین جنگ، ما را ملزم می‌کند که آن را تا نابودی کامل دشمن ادامه دهیم. نتانیاهو نیز در واکنش به پیروزی میدانی حماس در منطقه نابلس، مدعی شد به رغم بهای سنگین جنگ، به تحقق اهداف جنگ تا نابودی حماس و بازگرداندن اسرا ادامه می‌دهیم. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت این حادثه ما را به یاد بهای سنگین این جنگ انداخت. یواو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که با دریافت خبر دردناک کشته شدن نظامیان در نبردهای رفح، عمیقا احساس ناراحتی کردیم.
«ایهود باراک»، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به انحلال کابینه جنگی این رژیم و همچنین ضرباتی که صهیونیست‌ها در عرصه میدان متحمل شده‌اند، تاکید کرد که جنگ باید همین الان متوقف شود و به‌دنبال توافقی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی و تغییر دولت بود. ایهود باراک اذعان کرد که جنگ علیه حماس شکست خورده و باید متوقف شود و اسرای اسرائیلی از طریق دستیابی به یک توافق سیاسی آزاد شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.