در شرایطی که تمام تمرکز نیروهای اشغالگر و متجاوز صهیونیستی معطوف به تجاوز به «رفح» در جنوب نوار غزه است، مجاهدان فلسطینی در شمال غزه یعنی در «جبالیا» تدارک وسیعی را برای اشغالگران فراهم آوردند و شکست سنگینی را به آنان تحمیل کردند.

آگاه: تصورِ سران رژیم صهیونیستی این بود که توان رزمندگان فلسطینی در محورهای شمالی و مرکزی نوار غزه به صفر رسیده و با همین استدلال به شهر رفح در جنوب نوار غزه هجوم آوردند؛ اما محاسبات آنان با دفاع گسترده نیروهای مقاومت در رفح و عملیات تهاجمی در شمال یعنی در جبالیا اشتباه از آب درآمد و درنتیجه طی روزهای گذشته، ضربات مهلک و جبران‌ناپذیری به صهیونیست‌ها تحمیل شد.

چند روز پیش، نیروهای قسام طی عملیات ترکیبی در جبالیا (واقع در شمال غزه که صهیونیست‌ها مدعی تصرفش بودند) ۱۲نظامی متجاوز صهیونیست را در تله انداخته و به هلاکت رساندند. گردان‌های قسام اعلام کردند در منطقه بلوک۴ اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه دست به عملیاتی ترکیبی علیه اشغالگران اسرائیلی زده‌اند. قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D۹ را با راکت ضدزره یاسین۱۰۵ و گروهی از نظامیان اسرائیلی را در داخل خانه‌ای در این منطقه با دو راکت ضدنفر هدف قرار داده و با آنها درگیر شدند و بلافاصله پس از رسیدن نیروهای پشتیبانی دشمن، ‌تانکی اسرائیلی را با بمب شواظ هدف قرار دادند.

نوع مقاومت رزمندگان فلسطینی در جنوب غزه و عملیات تهاجمی در شمال نوار غزه به‌ویژه در محور اردوگاه جبالیا، صهیونیست‌ها را در شوک فرو برد؛ چراکه آنها خسارت و تلفات کم‌سابقه‌ای را در این منطقه داشتند و این حجم از شکست برای صهیونیست‌ها غیرقابل انتظار بود و همین مسئله آنان را سردرگم کرده است. از کابینه جنگی رژیم اسرائیل نیز خبر می‌رسد که شکست‌های متوالی ارتش متجاوز صهیونیستی در «رفح» و «جبالیا» در جنوب و شمال غزه، سبب بروز اختلافات شدید میان «نتانیاهو» و «بنی‌گانتز» شده است؛ به گونه‌ای که احتمال متلاشی شدن کابینه جنگی صهیونیست‌ها بسیار زیاد ارزیابی می‌شود. روز گذشته نیز گردان‌های شهید عزالدین قسام طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با شلیک موشک سام۷، یک فروند بالگرد آپاچی دشمن صهیونیستی را در شمال اردوگاه جبالیا هدف قرار داده است. گردان‌های قسام طی دو بیانیه جداگانه نیز از انهدام یک دستگاه تانک میرکاوای۴ در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و همچنین هدف قراردادن و اصابت راکت ضد زره به یک دستگاه تانک دیگر در اطراف قبرستان شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.