ارتش جنایتکار رژیم‌صهیونیستی بامداد دوشنبه دست به جنایت دیگری علیه آوارگان فلسطینی در غرب «رفح» زد و با بمباران اردوگاه‌هایی که محل اقامت صدها هزار فلسطینی است، ده‌ها نفر را که اکثریت آنان زنان و کودکان هستند، شهید و مجروح کرد. 

کشتار غیرنظامیان در رفح با چراغ‌سبز آمریکا

آگاه: طبق اخبار منتشره، جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌غرب شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه بمباران کردند. طبق اطلاعیه‌ای که صبح روز دوشنبه ازسوی دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه منتشر شد، ارتش اشغالگر صهیونیستی طی ۱۲ساعت، بیش از ۱۰مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرد که طی آن بیش از ۱۹۰فلسطینی شهید شدند. سازمان امداد و نجات غزه اعلام کرد بر اثر جنایت اخیر صهیونیست‌ها در رفح علاوه بر کشته‌شدن تعداد زیادی زن و کودک، افراد زیادی نیز دچار قطع عضو یا سوختگی شدید شدند و افرادی نیز در زیر آوار مانده‌اند.

این اقدام جنایتکارانه صهیونیست‌ها در شرایطی است که دیوان دادگستری بین‌المللی اخیرا دستور توقف فوری تجاوز اسرائیل به رفح واقع در جنوب غزه را صادر کرده بود؛ اما صهیونیست‌ها با چراغ‌سبز آمریکا، با بی‌اعتنایی کامل به حکم رکن قضایی سازمان ملل، ده‌ها نفر دیگر از فلسطینیان را در رفح به خاک و خون کشیدند.

جنبش حماس در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در رفح اعلام کرد: ما دولت آمریکا و «جو بایدن» را به‌طور ویژه مسئول این جنایت می‌دانیم؛ زیرا اگر حمایت‌های آمریکا و چراغ‌سبز آن برای حمله به رفح با وجود حضور گسترده آوارگان در آنجا نبود، دشمن صهیونیستی نمی‌توانست چنین جنایتی را مرتکب شود. حماس خواستار اجرای فوری احکام و تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی و فشار بر رژیم اشغالگر جهت توقف جنایات و ریختن خون غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان، کودکان و افراد سالخورده شد. این جنبش همچنین از همه طرف‌ها به‌ویژه مصر خواست رژیم صهیونیستی را برای خروج نیروهای خود از گذرگاه رفح به‌منظور ازسرگیری فعالیت این گذرگاه و تسهیل خروج مجروحان و بیماران و ورود کمک‌های بشردوستانه تحت‌فشار قرار دهند.

حماس تاکید کرد که جامعه جهانی و سازمان ملل و همه طرف‌های ذی‌ربط باید برای توقف فوری نسل‌کشی علیه ملت فلسطین که بیش از هفت‌ماه است ادامه دارد، دست به تحرکی فوری بزنند و از ملت فلسطین در برابر ماشین کشتار و تروریسم صهیونیست‌ها که به‌دنبال کوچاندن این ملت و نابودی آرمان ملی آن هستند، حمایت کنند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله با انتشار بیانیه‌ای به قتل‌عام فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها در رفح واکنش نشان داد. انصارالله در بیانیه خود آورده است که ما قتل‌عام شنیع اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی در شمال‌غربی رفح را به‌شدت محکوم می‌کنیم. جنبش انصارالله افزوده است که ما ایالات‌متحده را مسئول کامل کشتار رفح و سایر قتل‌عام‌ها می‌دانیم، زیرا این کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر است.

وزارت خارجه قطر نیز با انتشار بیانیه‌ای جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح و شهادت ده‌ها فلسطینی ازجمله شماری از زنان و کودکان را به‌شدت محکوم کرد. دوحه در ادامه ابراز نگرانی کرده که این بمباران تلاش‌های میانجی‌گرانه جاری را پیچیده کند و مانع دستیابی به توافق برای آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان شود.

اما جنایت شنیع صهیونیست‌ها در رفح علیه آوارگان فلسطینی، صدای عربستان سعودی را هم درآورد؛ وزارت خارجه عربستان‌سعودی، ظهر روز دوشنبه اعلام کرد: پادشاهی عربستان سعودی قویا تداوم کشتار فلسطینیان ازسوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی و ادامه حمله به غیرنظامیان بی‌دفاع را محکوم و تقبیح می‌کند. در این بیانیه مشخصا به حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به غیرنظامیان فلسطینی در نزدیکی انبارهای آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در شمال‌غرب رفح اشاره شده است.

«نتانیاهو در حال تقلید از هیتلر است»؛ این واکنشی بود که «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهوری ترکیه در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به اردوگاه آوارگان در شهر «رفح» واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، اتخاذ کرد. اردوغان که در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه سخن می‌گفت، تصریح کرد: نتانیاهو که درگیر جنگ قدرت است و ماشین کشتار او در تلاش هستند تا با قتل‌عام مردم فلسطین قدرت را در دست بگیرد. اما جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در «رفح» واقع در جنوب نوار غزه، واکنش این رژیم به شکست مفتضحانه‌ای است که در «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه از نیروهای مقاومت فلسطینی دریافت کرده‌اند. رزمندگان مقاومت عصر روز شنبه هفته جاری در جبالیا واقع در شمال نوار غزه توانستند در یک عملیات کمین پیچیده، چند نظامی متجاوز صهیونیستی را کشته یا زخمی کرده یا اسیر کنند. چند روز پیش نیز نیروهای قسام طی عملیات ترکیبی در جبالیا، ۱۲نظامی متجاوز صهیونیست را در تله انداخته و به هلاکت رساندند. پس از هفت‌ماه بمباران‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه که چندبرابر قدرت تخریبی بمب‌های اتمی هیروشیما و ناکازاکی تخمین زده می‌شود و همچنین حمله زمینی با چند صدهزار نیروی نظامی به یک باریکه کوچک، حالا در ۲۲۰امین روز از تجاوز، اسرائیل تلاش می‌کند فقط دو الی سه کیلومتر در عمق اردوگاه جبالیا پیشروی کند ولی با مقاومت سنگین روبه‌رو شده و از پیشروی عاجز است. به تعبیر یکی از تحلیلگران حوزه فلسطین، آنچه این روزها در جبالیا رخ می‌دهد، معجزه‌ای است که نمی‌بینیم؛ بنابراین طبیعی است که صهیونیست‌ها در واکنش به ناکامی‌هایشان در مقابله با نیروهای مقاومت در جبالیا واقع در شمال غزه، انتقام خود را از مردم غیرنظامی و زنان و کودکان آواره در رفح واقع در جنوب غزه بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.