۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۳٬۹۴۷

«جبالیا» نام منطقه‌ای در شمال نوار غزه است که این روزها به گورستان نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. 

آگاه: در جدیدترین تحولات در غزه، رزمندگان مقاومت عصر روز شنبه در جبالیا واقع در شمال نوار غزه توانستند در یک عملیات کمین پیچیده، چند نظامی متجاوز صهیونیستی را کشته یا زخمی کرده یا اسیر کنند.

«ابوعبیده» سخنگوی نیروهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس با اشاره به عملیات کمین پیچیده مقاومت ضد نظامیان اشغالگر، از تلفات نظامیان دشمن صهیونیستی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها در نوار غزه خبر داد. شبکه خبری الجزیره بامداد یکشنبه به نقل از ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس طی پیامی صوتی اعلام کرد که عصر شنبه در شمال نوار غزه توانستند در یک عملیات کمین پیچیده چند نظامی اسرائیلی را کشته یا زخمی کرده و یا اسیر کنند.

سخنگوی قسام تاکید کرد که دشمن صهیونیستی به سیاست کور و پوچ در انتقام و تخریب ادامه می‌دهد. بنا به تاکید ابوعبیده، دشمن صهیونیستی از شکست به شکستی دیگر در حال حرکت است. در همین ارتباط، گردان‌های قسام با انتشار ویدئویی اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها عصر روز شنبه نیروهای صهیونیستی را به سمت یک تله در یک تونل در اردوگاه جبالیا کشانده و ضمن درگیر شدن با آنها از نقطه صفر، همه آنها را به قتل رسانده و زخمی کرده و آنها را به اسارت گرفته‌اند.

اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به عملیات گردان‌های القسام در شمال نوار غزه، گفت که این عملیات بی‌نظیر القسام در جبالیا، قدرت و توانمندی مقاومت برای تداوم رویارویی با دشمن را ثابت کرد. در شرایطی که ارتش متجاوز صهیونیستی مشغول نسل‌کشی و پیاده‌سازی «دکترین ضاحیه» در نوار غزه است و عمدا زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد تا با افزایش رنج و عذاب غیرنظامیان، نمایش قدرت اجرا کند، مجاهدان قسام سلحشورانه در کمین نظامیان صهیونیستی نشسته و طی دو هفته اخیر، ده‌ها عملیات را در جبالیا، رفح، بیت حانون و در همه محورهای نبرد انجام داده‌اند. چند روز پیش نیز نیروهای قسام طی عملیات ترکیبی در جبالیا ۱۲ نظامی متجاوز صهیونیست را در تله انداخته و به هلاکت رساندند. گردان‌های قسام اعلام کردند در منطقه بلوک۴ اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه دست به عملیاتی ترکیبی علیه اشغالگران اسرائیلی زده‌اند. قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D۹ را با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ و گروهی از نظامیان اسرائیلی را در داخل خانه‌ای در این منطقه با دو راکت ضدنفر هدف قرار داده و با آنها درگیر شدند و بلافاصله پس از رسیدن نیروهای پشتیبانی دشمن، ‌تانکی اسرائیلی را با بمب شواظ هدف قرار دادند.

نوع مقاومت رزمندگان فلسطینی در جنوب غزه و عملیات تهاجمی در شمال نوار غزه به‌ویژه در محور اردوگاه جبالیا، صهیونیست‌ها را در شوک فروبرد؛ چراکه آنها خسارت و تلفات کم‌سابقه‌ای را در این منطقه داشتند و این حجم از شکست برای صهیونیست‌ها غیرقابل انتظار بود و همین مسئله آنان را سردرگم کرده است. رژیم‌صهیونیستی زیر آتش مستمر نیروهای مقاومت در جنوب و شمال غزه قرار دارد. به گفته منابع صهیونیستی، تاکنون چندصد نظامی صهیونیست از جمله افسران رده‌بالا طی نبرد با نیروهای مقاومت به هلاکت رسیده‌اند که برای ارتش این رژیم، خسارت بسیار قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.