حدود ۹ماه از تجاوز سبعانه رژیم متوحش و غاصب صهیونیستی به باریکه غزه می‌گذرد و در این میان، حدود ۳۶هزار انسان بی‌گناه ازسوی ماشین کشتار صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند که در میان آنها ۱۶هزار کودک وجود دارد.

حرمله‌ زمان

آگاه: در جدیدترین سکانس از جنایت و کودک‌کشی صهیونیست‌ها، کودکی ۶ ساله به نام «حکمت بدر» به سبب سوء‌تغذیه ناشی از قحطی و اشغالگری صهیونیست‌ها، به شهادت رسید. تصاویر بدن نحیف و به استخوان‌رسیده این کودک فلسطینی در رسانه‌ها منتشر شد تا سندی دیگر بر قساوت صهیونیست‌های درنده‌خو باشد.
کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل، به‌تازگی رژیم اسرائیل را به انجام یک کارزار هدفمند قحطی متهم کرده‌اند که منجر به مرگ کودکان در غزه شده است. ۱۰کارشناس مستقل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کردند: «کارزار عمدی و هدفمند قحطی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین نوعی خشونت و نسل‌کشی است و منجر به قحطی در سراسر غزه شده است.»
هیات دیپلماتیک رژیم اسرائیل در سازمان ملل در ژنو این بیانیه را رد کرد و کارشناسان را به گسترش اطلاعات نادرست و حمایت از تبلیغات گروه مقاومت حماس متهم کرد! مقامات بهداشتی غزه گفته‌اند که دست‌کم ۳۳کودک بر اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها در شمال غزه بوده‌اند؛ جایی که تا همین اواخر با بار سنگین عملیات نظامی رژیم اسرائیل مواجه بود.

نوزادان و کودکانی که قربانی می‌شوند
در ماه‌های اخیر، تهاجم زمینی رژیم اسرائیل به جنوب غزه نیز گسترش یافته و جریان کمک‌ها به غزه را در میان محدودیت‌های رژیم اسرائیل کاهش داده است؛ عجیب اینجاست که این رژیم آژانس‌های سازمان ملل را به ناتوانی در توزیع موثر تدارکات متهم کرده است. مرگ یک نوزاد شش‌ماهه، دو پسر ۹ و ۱۳‌ساله طی چند روز اخیر نشان می‌دهد که قحطی از شمال غزه به مرکز و جنوب کشیده شده است.
تعیین اینکه آیا در مکانی قحطی وجود دارد یا خیر، برعهده یک نهاد ناظر جهانی تحت حمایت سازمان ملل به نام «طبقه‌بندی مرحله امنیت غذایی یکپارچه (IPC)» است که ارزیابی‌های خود را براساس مجموعه‌ای از معیارهای فنی انجام می‌دهد. ماه گذشته، IPC اعلام کرد که غزه همچنان در معرض خطر قحطی قرار دارد، زیرا جنگ ادامه دارد و دسترسی به کمک‌ها محدود شده است.
طبق اعلام IPC حدود ۵۰۰هزار نفر در سراسر غزه -بیش از یک‌پنجم جمعیت- با شدیدترین یا به‌عبارتی فاجعه‌بارترین سطح ناامنی غذایی روبه‌رو هستند؛ این سطح به این معنی است که مردم کمبود شدید غذا و گرسنگی را تجربه می‌کنند.

شگردهای کودک‌کشی صهیونیست‌ها
اما صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی خود صرفا از قحطی عمدی استفاده نمی‌کنند، چندی پیش نیز رسانه‌ها گزارش دادند ارتش رژیم‌صهیونیستی شگرد جدیدی را برای ریختن خون انسان‌های بی‌گناه و در رأس آنها کودکان درپیش گرفته و با جاگذاری مواد منفجره در داخل قوطی‌های کنسرو به قتل و کشتار در این باریکه ادامه می‌دهد. طبق اعلام منابع رسانه‌ای، نظامیان رژیم‌صهیونیستی در خانه‌های رهاشده در نوار غزه قوطی‌های مواد غذایی جاگذاری می‌کنند که داخل آنها مواد منفجره قرار دارد. کودکان و زنان و مردان گرسنه زمانی که به خانه‌های مخروبه‌شان بازمی‌گردند و این قوطی‌ها را می‌بینند به گمان اینکه موادغذایی است، آنها را باز می‌کنند و یکباره منفجر می‌شوند. طبق گزارش خبرگزاری سما، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه در بیانیه‌ای دراین‌باره فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی عمدا مواد منفجره را در خانه‌های اهالی نوار غزه جاگذاری می‌کند تا تعداد شهدای حملات وحشیانه خود را بیشتر کند.
در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه آمده بود: ما نسبت‌به وقوع مکرر انفجار مواد منفجره به‌جامانده از ارتش رژیم اشغالگر در منازل شهروندان به‌ویژه آنهایی که به‌شکل قوطی‌های کنسرو هستند، هشدار می‌دهیم. این دفتر از مجروح شدن چند تن از اهالی غزه درنتیجه منفجر شدن این قوطی‌ها خبر داد و اعلام کرد که آخرین مورد آنها «محمد یاسر سمور» ۱۴ساله بود که درنتیجه انفجار یک قوطی منفجره در منطقه «الزنه» در «خان‌یونس» به‌شدت مجروح شد. طبق این بیانیه، سمور درحال جستجوی وسایل شخصی خود در داخل خانه بمباران شده‌شان بود و قوطی‌ موادغذایی را پیدا و آن را باز کرد و درنتیجه انفجار این قوطی دچار قطع عضو شد.
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه در ادامه، اقدام رژیم صهیونیستی برای جاگذاری مواد منفجره در قالب قوطی‌های کنسرو در خانه‌های فلسطینی‌ها در این باریکه را محکوم کرد و بیان داشت: اشغالگران گویی راضی به کشتار مردم ما با بمباران مستقیم نبودند و به همین دلیل از فریب کنسروهای حاوی بمب برای افزایش تعداد شهدا و مجروحان به‌ویژه کودکانی که نمی‌توانند این مواد منفجره را تشخیص دهند، استفاده می‌کند. بر اساس برآوردهای سازمان ملل، حدود ۱۰درصد از گلوله‌ها و بمب‌های پرتاب‌شده ازسوی ارتش رژیم اشغالگر که بیش از ۷۵هزار تن مواد منفجره تخمین زده می‌شود، منفجر نشده‌اند. این بدان معناست که حدود هفت‌هزار و ۵۰۰تُن گلوله و بمب در خیابان‌ها، زمین‌ها و منازل شهروندان، در میان آوار و زیر آوار وجود دارد.

مرگ به‌سبب سوء‌تغذیه
در اواخر خردادماه سال جاری، دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم‌صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در منطقه غزه حدود ۱۶هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است. براساس این گزارش در نتیجه جنایات صهیونیست‌ها، بیش از ۱۷هزار کودک فلسطینی نیز یکی از والدین یا هر دوی آنها را از دست داده‌اند. این بیانیه تاکید داشت که حدود چهارهزار کودک فلسطینی به‌علت سوء‌تغذیه یا کمبود منابع غذایی ناشی از جنگ با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند و تاکنون ده‌ها کودک فلسطینی درنتیجه سوءتغذیه و خشکی بدن جان خود را از دست داده‌اند.
دادگاه بین‌المللی لاهه در ۲۴مِی به‌سبب گستردگی کشتار مردم به‌ویژه کودکان ازسوی صهیونیست‌ها، احکام بازداشت تعدادی از سران رژیم‌صهیونیستی ازجمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یواف گالانت وزیر جنگ این رژیم کودک‌کش را صادر کرد. پیش از این برخی از محافل بین‌المللی ازجمله سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز انتقادات گسترده‌ای را از رژیم‌صهیونیستی مطرح کرده و خواستار الحاق این رژیم به لیست ننگ سازمان ملل متحد شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.