وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ساعت گذشته، مرتکب چهار مورد کشتار در نوار غزه شد که درنتیجه آن، ۸۱نفر شهید و ۱۹۸نفر دیگر هم مجروح شدند.

غزه و روایت آخر الزمان

آگاه: طبق این گزارش، با احتساب این عدد، تعداد شهدای نوار غزه از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۸هزار و ۷۹۴نفر و تعداد مجروحان نیز به ۸۹هزار و ۳۶۴نفر رسید. این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان پزشکان بدون مرز به‌تازگی در بیانیه‌ای درباره وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌های نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که بیمارستان‌های این منطقه فاقد ابتدایی‌ترین امکانات هستند و در نتیجه تداوم این وضعیت، هر ثانیه، تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست می‌دهند.
این نهاد بین‌المللی، پزشکان و کادر درمان در نوار غزه را به‌خاطر ازبین‌رفتن سیستم بهداشت و سلامت این منطقه، تحت فشار شدید روحی و جسمی اعلام کرد و نوشت: هر حمله به نوار غزه، تیم‌های پزشکی و کادر درمان این منطقه را تحت شدیدترین فشارهای غیرقابل تحمل قرار می‌دهد. سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که در بیش از ۹ماه جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، پزشکان و کادر درمان دچار آسیب‌های روحی شدیدی شده‌اند، زیرا هیچ جای امنی باقی نمانده و آنها هر روز شاهد شهادت تعداد بیشتری از مردم منطقه هستند.

۴۰ شهید و زخمی در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه
همچنین منابع بیمارستانی در نوار غزه اعلام کردند که درنتیجه حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فلسطین‌ها در مقابل مدرسه «القاهره» در محله «الرمال» واقع در غرب شهر غزه دست‌کم ۱۱فلسطینی به شهادت رسیدند. این منابع همچنین از زخمی شدن ۱۵نفر دیگر در نتیجه این حمله خبر دادند. همزمان وزارت بهداشت نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار فلسطینی (سه کودک و یک زن) در پی بمباران خانه‌ای در شهرک «عبسان» در شرق «خان یونس» به شهادت رسیدند.
در بیانیه این وزارتخانه آمده که این حمله بیش از ۱۰زخمی برجای گذاشته است. با گذشت ۲۸۵روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود. این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین نیز جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) تاکنون، ۳۸هزار و ۷۹۴ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین همچنین تعداد مجروحان این جنایات را ۸۹هزار و ۳۶۴ نفر اعلام کرد.

اسرائیل در حمله به «المواصی» ۸ تُن بمب بر سر غیرنظامیان ریخت
درحالی‌که نهادهای متعدد سازمان ملل بر جلوگیری از هدف قراردادن غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی تاکید دارند، روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» فاش کرد که ارتش رژیم اسرائیل هفته گذشته در بمباران منطقه المواصی در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه از هشت تن بمب و مواد منفجره استفاده کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی شنبه گذشته در جنایتی وحشتناک چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی را هدف قرار داده که در این حمله بیش از ۴۰۰نفر شهید یا زخمی شدند.
ارتش اسرائیل حتی نیروهای امدادی و آمبولانس‌هایی را که درحال کمک به مجروحان این جنایت بودند هدف قرار داد. این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت. شاهدان درباره لحظات اولیه این جنایت گفتند که ارتش صهیونیستی بمباران گسترده و شدیدی در این منطقه انجام داد و با جنگنده‌های اف۱۶ بمب‌های نیم‌تنی را روی اردوگاه آوارگان انداخت. شاهدان همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ۹ موشک به‌طور پیاپی اردوگاه را هدف قرار داد. به گفته این شاهدان، بعد از آنکه پهپادهای رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان را هدف قرار داد، به‌وسیله تیربار به‌سمت خودروهای امدادی تیراندازی کردند.
براساس این گزارش، طبق یک نظرسنجی که به سفارش موسسه افکارسنجی «یوگاو» انجام شد، ۵۲درصد آمریکایی‌ها موافق هستند که حمایت‌های تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی باید متوقف شود تا تجاوزها به نوار غزه نیز پایان یابد. این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت دفاع آمریکا اردیبهشت‌ماه به‌طور علنی اعلام کرد که بیش از ۵۰هزار گلوله توپ ۱۵۵میلی‌متری M۷۹۵ به رژیم اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی ارسال کرد؛ گلوله‌های بزرگی که در سیستم‌های هویتزر استفاده می‌شوند. براساس گزارش‌ها، دولت دموکرات جو بایدن نیازی ندارد سایر کمک‌های نظامی را درصورتی که کمتر از مقدار مشخصی باشد به کنگره اطلاع دهد. با این حال، رسانه‌های آمریکایی از فروش نظامی دیگری به اسرائیل، ازجمله کیت‌های راهنمایی برای تبدیل بمب‌های «سنتی» به بمب‌های هدایت‌شونده با سیستم رهیاب خبر داده‌ بودند. همان زمان بایدن با اشاره به بمب‌های دوهزار پوندی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است، اظهار کرد: آمریکا به تامین سلاح‌های دفاعی برای اسرائیل ازجمله سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین ادامه خواهد داد. کمک‌های نظامی واشنگتن به رژیم‌صهیونیستی در حالی ادامه دارد که این رژیم به بهانه هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت روزبه‌روز بر جنایات خود علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه می‌افزاید. براساس آخرین آمار اعلام‌شده، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، ۳۸هزار و ۷۱۳ فلسطینی شهید و ۸۹هزار و ۱۶۶نفر دیگر زخمی شده‌اند که بیشتر این افراد را کودکان و زنان تشکیل داده‌اند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مسجد در غزه
در یکی دیگر از جنایات صهیونیست‌ها، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد عبدالله عزام واقع در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه را هدف قرار دادند.بر اساس این گزارش، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مسجد مذکور یک فلسطینی شهید و ۱۵نفر زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون، ۳۸هزار و ۷۱۳فلسطینی شهید و ۸۹هزار و ۱۶۶تن دیگر زخمی شده‌اند.
با گذشت حدود ۱۰ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.