صهیونیست‌ها بار دیگر جنایت آفریدند و با حمله به نمازخانه‌ مدرسه تابعینِ غزه در هنگامه نماز صبح، بیش از ۱۲۵ فلسطینی را به شهادت رساندند.

بر شمر زمانه لعنت

آگاه: حمله صهیونیست‌ها به نمازخانه‌ مدرسه تابعینِ غزه چنان شدید بوده که تقریبا همه پیکرهای شهدای این واقعه تکه‌تکه شدند. صهیونیست‌ها با این جنایت خود در مدرسه تابعین بار دیگر ثابت کردند که عامدانه و آگاهانه به دنبال نسل‌کشی و ازبین‌بردنِ تک‌تک فلسطینی‌ها یا کوچاندن اجباری آن‌ها هستند. رژیم صهیونیستی روز گذشته در صبح سیصد و نهمین روز جنگ غزه، با بمباران یک مدرسه دیگر در نوار غزه، ده‌ها آواره فلسطینی را در هنگام نماز صبح شهید و مجروح کرد. دفاع مدنی غزه اعلام کرد که در این جنایت جدید صهیونیست‌ها که در مدرسه التابعین در خیابان النفق واقع در محله الدرج در مرکز شهر غزه روی داد، ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند.
لحظاتی پس از انتشار خبر اولیه این جنایت، دفاع مدنی غزه اعلام کرد که براساس برآوردهای اولیه، بیش از ۱۰۰نفر در بمباران مدرسه التابعین به شهادت رسیده‌اند. براساس این گزارش، پس از بمباران این مدرسه، آتش‌سوزی شدیدی روی داد و پیکرهای بسیاری از شهدا در آتش سوخت و نیروهای دفاع مدنی به مهار آتش و بیرون کشیدن پیکرهای شهدا مشغول شدند. لحظاتی بعد از جنایت صهیونیست‌ها در مدرسه تابعین، شبکه الجزیره اعلام کرد که در این جنایت بیش از ۱۰۰فلسطینی شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند. ارتش رژیم صهیونیستی به ارتکاب این جنایت جدید اعتراف و مانند همیشه در توجیه آن ادعا کرد که این مدرسه مرکز فعالیت حماس بوده و به همین دلیل هدف بمباران قرار گرفته است. جنایتی که به شهادت و مجروحیت شمار زیادی از کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی که هنوز در خواب بودند و نیز ده‌ها فلسطینی که برای ادای نماز صبح آماده می‌شدند، منجر شد.
تصاویر منتشره از جنایت تازه صهیونیست‌ها در مدرسه التابعین بیانگر وجود تعداد بالایی از کودکان قربانی است. اما دو روز پیش از جنایت در مدرسه تابعین، در روز پنجشنبه ۱۸مرداد، رژیم صهیونیستی، دو مدرسه «عبدالفتاح حموده» و «الزهره» را در محله «التفاح» واقع در شرق غزه بمباران کرد که به شهادت و زخمی شدن شمار دیگری از آوارگان فلسطینی منجر شد. طی بیش از ۱۰ماه تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تاکنون دست‌کم ۱۱۵مدرسه و دانشگاه کاملا تخریب شده، ۳۳۲مدرسه و دانشگاه به شکل جزئی آسیب دیده و نیز ۵۰۰معلم و مدیر مدرسه، ۱۰۰دانشمند و پژوهشگر و استاد دانشگاه و ۹هزار دانش‌آموز و دانشجو به شهادت رسیده‌اند.

بر شمر زمانه لعنت

جنایت جنگی تمام‌عیار
در پی جنایت صبح دیروز رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه التابعین در مرکز شهر غزه که به شهادت بیش از ۱۰۰آواره فلسطینی در هنگام نماز صبح منجر شد، جنبش جهاد اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در بیانیه مزبور اعلام کرد که «اقدام ارتش دشمن در هدف قرار دادن نمازگزاران فلسطینی در مدرسه التابعین یک جنایت جنگی تمام‌عیار است». در این بیانیه آمده است که «انتخاب زمان نماز صبح برای انجام این کشتار هولناک، مؤید این است که دشمن قصد داشته بیشترین تعداد ممکن را در بین غیرنظامیان اعم از کودکان و سالمندان به شهادت برساند». جهاد اسلامی تاکید کرد که بهانه‌های ارتش دشمن برای بمباران مدارس غزه، همان بهانه‌هایی است که پیشتر برای تخریب بیمارستان‌ها به کار می‌بست. بهانه‌هایی که دروغین بودنش اثبات شد. این جنبش مقاومت فلسطین تاکید کرد که تداوم بمباران‌های مدارس و هدف قراردادن آوارگان و پناهگاه‌ها ازسوی اسرائیل، گواه نسل‌کشی مردم نوار غزه به دست رژیم غاصب و سفاک صهیونیستی است.
جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتار مدرسه التابعین در مرکز شهر غزه جنایتی هولناک و تشدید خطرناک جنایت‌های نازی‌های جدید در غزه است. این کشتار تاکید واضحی ازسوی رژیم اشغالگر برای ادامه جنگ نسل‌کشی علیه مردم ماست. طبق گزارش الجزیره، در بیانیه حماس تصریح شده است: ارتش رژیم اشغالگر بهانه‌های واهی و اکاذیبی را برای هدف قراردادن غیرنظامیان، مدارس و بیمارستان‌ها می‌آورد. اگر حمایت آمریکا نبود جنایت‌های رژیم اشغالگر در غزه ادامه پیدا نمی‌کرد. ما از کشورهای عربی و اسلامی و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود برای توقف این کشتارها عمل کنند.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن نیز در پیامی در پلتفرم «ایکس» نوشت: قتل‌عام وحشیانه‌ای توسط رژیم جنایتکار اسرائیل و با حمایت کامل آمریکا علیه آوارگان درحالی‌که در حال اقامه نماز صبح در مدرسه‌ای در مرکز شهر غزه بودند، انجام شد. طبق گزارش شبکه المسیره، وی تاکید کرد: ما این فاشیسم صهیونیستی و ادامه حمایت کامل آمریکا از اسرائیل برای ادامه ارتکاب جنایات نسل‌کشی علیه مردم غزه را به‌شدت محکوم می‌کنیم. عبدالسلام ادامه داد: اعراب و مسلمانان در قبال غزه مسئولیت بزرگی دارند و شرم بر همه کسانی باد که از وظایف دینی و انسانی خود غفلت کنند؛ چراکه این غفلت دشمن صهیونیستی را به ادامه ارتکاب جنایات بی‌سابقه نسل‌کشی تشویق می‌کند.
«سفیان القضاه» سخنگوی وزارت خارجه اردن نیز تداوم نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بین‌الملل بشردوستانه توسط اسرائیل در نوار غزه را کاملا محکوم کرد. سخنگوی وزارت خارجه اردن با اشاره به اینکه حمله به مدرسه تابعین در مقطعی رخ داده که میانجیگران در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس هستند، گفت: این اقدام بیانگر تلاش کابینه اسرائیل برای سنگ‌اندازی در مسیر تلاش‌های صورت‌گرفته در مسیر مذاکرات آتش‌بس و به شکست کشاندن آن است. وزارت خارجه اردن باتوجه‌به پافشاری رژیم صهیونیستی به تداوم نقض سازمان‌یافته حقوق‌بین‌الملل، بر لزوم مسئولیت‌پذیری جامعه بین‌الملل به‌ویژه شورای امنیت برای توقف فوری تجاوزات اسرائیل در نوار غزه و همچنین توقف نقض مکرر حقوق بین‌الملل و بازخواست عاملان آن تاکید کرد.
وزارت خارجه و مهاجرت مصر نیز با انتشار بیانیه‌ای حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در غزه را به‌طور قوی محکوم کرد. براساس گزارش روزنامه «الیوم السابع»، وزارت خارجه مصر ضمن محکومیت تداوم تجاوزها رژیم اسرائیل در نوار غزه، این حمله را یک اهانت بی‌سابقه به حقوق بین‌الملل و حقوق بین‌الملل بشردوستانه دانست و خواستار اتخاذ یک موضع بین‌المللی یکپارچه و اثرگذار برای محافظت از مردم فلسطین و متوقف‌سازی کشتار سریالی غیرنظامیان فلسطینی شد. قاهره اضافه کرد که تداوم جنایت‌ها در سطح گسترده و کشتار عامدانه تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی با وجود تلاش میانجیگران برای برقراری آتش‌بس در غزه یک نشانه قاطع مبنی بر نداشتن اراده سیاسی برای پایان دادن به این جنگ خانمان‌سوز و پافشاری بر درد و رنج فلسطینیان است. وزارت خارجه مصر در پایان اعلام کرد که به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای ضمانت ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و سعی برای دستیابی به توافق آتش‌بس ادامه خواهد داد.
آیت الله سیستانی نیز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در قتل عام مردم بی گناه غزه به ویژه جنایت هولناک به خاک و خون کشیدن آوارگان مستقر در یکی از مدارس، حمایت کشورهای بزرگ از رژیم صهیونیستی را تأسف بار توصیف کرد.
رئیس جمهور نیز ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن آوارگان مستقر در مدرسه تابعین، از مجامع جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای اسلامی خواست در راستای مسئولیت خود در حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی مانع از تکرار جنایات ضد بشری صهیونیست‌ها شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.