نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با گروه سیاست آگاه درباره وضعیت بازار خودرو، گفت: بازار خودرو براساس عرضه و تقاضا است.

با واردات خودرو، مصرف بنزین کاهش پیدا می‌کند

آگاه: حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا ضمن بیان این مطلب در ادامه اظهار داشت: حدود یک میلیون دستگاه خودرو، مقدار تولید خودروسازان داخلی بوده که برای حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه تقاضا وجود دارد. این باعث شده است تا در بازار خودرو التهاب وجود داشته باشد و شاهد نوسان جدی قیمتی و دلالی در این بازار باشیم.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بازار خودرو عدم واردات است، ادامه داد: مجلس قانون واردات خودرو را مصوب و دولت نیز آئین‌نامه آن را ابلاغ کرده است، اما هنوز اشخاص حقیقی و حقوقی نتوانسته‌اند خودروهای نو و کارکرده تا سقف ۵ سال را وارد کشور کنند. وی بیان کرد: اگر واردات خودرو صورت بگیرد، شاهد آثار  آن در بازار می‌شویم. یکی از پیامدهای خوب واردات خودرو، به تکاپو افتادن خودروسازان داخلی برای تولید با کیفیت، ارزان قیمت و رقابتی است. حسینی‌کیا عنوان کرد: با توجه به گلایه های موجود از سوی مردم درباره صنعت خودرو، باید این گلایه‌ها با نظارت صحیح برطرف شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با واردات خودرو در حوزه ایمنی شاهد کاهش تلفات ناشی از آن می‌شویم، گفت: خودروهای تولید داخلی نسبت به محصولات وارداتی آلایندگی بیشتری دارند و با واردات محصولات خارجی، در کلان شهرها میزان آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند و این به نفع سلامت مردم است.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: سالانه میزان اعتبار زیادی صرف واردات بنزین می‌شود و با واردات خودرو، مصرف بنزین نیز کاهش پیدا می‌کند که این به نفع کشور و دولت است و هزینه مردم را کاهش می‌دهد. وی گفت: باید به سمت تولید خودروهای برقی حرکت و از تولید خودروهای هیبریدی عبور کنیم و این موضوع نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌ها و کمک به خودروسازان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.