۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶٬۰۱۵

سازمان هواشناسی نسبت‌به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۶استان و وزش باد شدید و احتمال طوفان گرد و خاک در ۲۱استان هشدار داد.

احتمال طوفان گرد و خاک در ۲۱استان

آگاه: سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، امروز دوشنبه (۲۲مرداد) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، شمال و شرق هرمزگان، جنوب‌غرب کرمان، جنوب اصفهان، فارس، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.
حاکمیت این شرایط جوی فردا سه‌شنبه (۲۳مرداد) در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، فارس، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان، جنوب‌غرب کرمان، شمال و غرب هرمزگان، چهارشنبه (۲۴مرداد) در خراسان شمالی و شرق گلستان، پنج‌شنبه (۲۵مرداد) در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کرمان، شمال هرمزگان دور از انتظار نیست.
هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر، مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.