علیرضا کمیلی، دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده درباره مستند «اسرائیلیسم» گفته است: «از وجه ممتاز مستند «اسرائیلیسم» می‌توان به کارگردانی مستند ازسوی دو فیلمساز یهودی اشاره کرد که نشان می‌دهد یک شهروند آمریکایی برای ارتش رژیم صهیونیستی آموزش نظامی می‌بیند و بعد جذب ارتش می‌شود. یعنی اسرائیلی‌ها برخلاف همه شعارهایشان از کشورهای دیگر برای جذب نیرو در ارتش استفاده می‌کنند.»

زندگی درون پادگان‌های رژیم صهیونیستی

کمیلی در ادامه بیان کرده است: «درحالی‌که اگر ایران ایرانی‌های مقیم آمریکا را برای ارتش بسیج کند، تمام دنیا علیه ما جبهه می‌گیرند که این کار خلاف قوانین بشری است. اسرائیلی‌ها یک پروژه مفصل به اسم هاسبارا دارند که علاوه‌بر یهودی‌ها برای آمریکا و اروپا کتابچه‌هایی را چاپ کردند تا به شبهات پیرامون اسرائیل پاسخ بدهد. انواع و اقسام شبهاتی که ممکن است برای اسرائیل به وجود بیاید؛ اینکه چرا اسرائیل در جنگ کودک‌کشی می‌کند و... در کتاب پاسخ داده شده است. به عبارتی، آنها برای تبیین جایگاه رژیم صهیونیستی آدم تربیت می‌کنند.»
دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده با بیان اینکه اکثر مردم در آمریکا و اروپا یهودی‌ها را آدم‌های مظلوم می‌دانند که به آنها ظلم شده و الان در سرزمین خودشان به آرامش رسیدند، به باشگاه خبرنگاران بیان کرده است: «درحالی‌که فلسطینی‌ها را یک عده گروه خطرناک تروریستی می‌دانند. در دنیایی که اسمش را دنیای ارتباطات گذاشتیم، آنقدر ذهن آمریکایی‌ها را ضد فلسطینی بار می‌آورند که آنها حاضر نیستند حرف فلسطینی‌ها را بشنوند. آنقدر آدم‌ها را با تربیت خطرناک ایدئولوژیک بار آوردند، که اگر صحبت فلسطینی‌ها را بشنوند باور نمی‌کنند. حال برخی آمریکایی‌های یهودی در تعامل با فلسطینی‌ها ذهنیتشان تغییر کرده است.»
به گفته وی، ما معمولا کسی را که در غرب بزرگ شده، روشنفکر می‌دانیم؛ چراکه با تمام افکار روبه‌روست، تمام ادیان در آنجا امکان بروز و ظهور داشته و آزادی مطلق در آنجا وجود دارد. مستند «اسرائیلیسم» نشان می‌دهد که اتفاقا آمریکایی‌ها با ایدئولوژی و برداشت‌هایی که از بچگی در ذهنشان پرورش یافته، جوری زندگی می‌کنند که انگار درون پادگان‌های رژیم صهیونیستی تربیت شدند. از طرفی، تحولات فلسطین چقدر می‌تواند بر تغییر ذهنیت‌ها موثر باشد. ماجرای طوفان‌الاقصی در نظرسنجی‌ها نشان داد که آمریکایی‌هایی که بیش از ۷۰درصدشان طرفدار رژیم صهیونیستی بودند، الان بیش از ۶۰درصدشان منتقد رژیم صهیونیستی هستند. این جنایت‌ها توانسته برساخت‌های ذهنی رژیم صهیونیستی تغییر دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.