اقدام اخیر سفیر و سفارت استرالیا در حمایت از انحرافات جنسی و فرقه ضاله و ضدانسانی همجنس‌بازی را باید در استمرار رویکرد سفارتخانه‌های بلوک غربی در جوامع اسلامی، فهم و تحلیل کرد؛ رویکردی که عبارت است از: عادی‌سازی تخریب و تخطئه اصول و مبانی دینی، فطرت انسانی، موازین اخلاقی و فرهنگ و تاریخ ملل مسلمان.

آگاه: بدون‌تردید، دوّل غربی که کوچک‌ترین کنش و فعالیت مجازی سفرای ایران در حمایت از محور مقاومت اسلامی را برنمی‌تابند و فی‌الفور به موضع‌گیری منفی و خصمانه علیه سفرای حامی مقاومت اسلامی برمی‌خیزند، باید در قبال اقدامات دور از اصول انسانی و اخلاقی خود در جامعه اسلامی ایران پاسخگو باشند و تأدیب شوند تا دیگر هیچ فرد غربی‌ای اعم از سفیر یا غیره، به خود اجازه تعدی به آموزه‌های انسانی و الهی را ندهد. اما ماجرای مورد بحث از آنجا آغاز شد که «ایان مک کانویل» سفیر استرالیا در تهران به همراه دبیر دوم سفارت این کشور در ایران، در اقدامی بی‌شرمانه و مغایر با اخلاق انسانی، پستی در صفحه اینستاگرامی سفارت استرالیا در حمایت از همجنس‌بازان منتشر کردند. در این پست آمده بود: «بنفش بپوش؛ این روز را ما با استفاده از رنگ بنفش در گوشه و کنارهای مختلف و کاپ کیک‌های خوشمزه‌ای که با عشق درست شده‌اند، جشن گرفتیم.» از قرار معلوم، روز بنفش، روزی در تقویم استرالیایی‌ها برای حمایت از همجنس‌بازان است. این اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی سفیر و سفارت استرالیا با واکنش‌های بسیاری همراه بود و همگان بر ضرورت برخورد وزارت امور خارجه کشورمان با این قبیل رفتارهای مغایر با اصول اخلاقی که گاهی از ناحیه سفرای غربی سرمی‌زند، تاکید کردند.

احضار سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه
در همین راستا و در پی انتشار مطلبی موهن در شبکه‌های اجتماعی توسط سفارت استرالیا در تهران، ایان مک‌کانویل، سفیر این کشور از سوی رییس اداره منطقه‌ای در روز ۱۳شهریور به وزارت خارجه احضار شد.
رییس اداره منطقه‌ای وزارت امورخارجه ضمن اعتراض شدید نسبت‌به اقدام سفارت استرالیا در انتشار این محتوای هنجارشکنانه، این اقدام را شدیدا محکوم کرد و افزود: «مطلب منتشره توسط سفارت استرالیا توهین‌آمیز و مغایر عرف و آداب و فرهنگ ایرانی و اسلامی است و لازم است به نحوی شایسته جبران گردیده و از تکرار چنین مواردی موکدا اجتناب گردد. به‌علاوه چنین اقدامی از سوی سفارت مغایر حقوق بین‌الملل و کنوانسیون دیپلماتیک وین ناظر بر رفتار نمایندگی‌های سیاسی در احترام به قوانین و مقررات دولت پذیرنده است.»رییس اداره منطقه‌ای وزارت امورخارجه خاطرنشان ساخت: «تاریخ روابط و مناسبات خارجی ایران نشانگر حساسیت بالای افکار عمومی و واکنش آنان در قبال چنین رفتارهای هنجارشکنانه‌ای است.» سفیر استرالیا با تاکید بر اینکه سفارت کشورش قطعا تعمدی در اهانت به مردم و ارزش‌های جامعه ایرانی نداشته، گفت: «در این پیام نامی از ایران برده نشده است.» وی اظهار داشت: «موارد نگرانی و موضع دولت جمهوری اسلامی ایران را به کانبرا منعکس خواهد کرد.»

جسارت وقیحانه به مسلمات کشور میزبان
اما نخبگان و اقشار مختلف جامعه ایران نیز نسبت به اقدام هتاکانه و هنجارشکنانه سفیر و سفارت استرالیا واکنش نشان دادند؛ از جمله آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در بیانیه‌ای اقدام وقیحانه سفیر استرالیا در بی‌احترامی به قوانین اسلامی و داخلی جمهوری اسلامی را به‌شدت محکوم کرد. در بیانیه آیت‌الله علیرضا اعرافی آمده است: با عنایت به مغایرت کامل و آشکار اقدام سفیر استرالیا در تهران با اصول و مبانی دینی، فطرت انسانی، موازین اخلاقی و فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی عزیز و جسارت وقیحانه به مسلمات کشور میزبان، حوزه‌های علمیه اقدام خلاف عرف و اخلاق و رفتار غیرحقوقی وی در دفاع از همجنس‌گرایی و عدم احترام به قوانین اسلامی و قوانین داخلی کشور را به‌شدت محکوم می‌نماید. همچنین مدیر حوزه‌های علمیه از وزارت خارجه کشورمان خواسته است مطابق موازین حقوقی و اسلامی، برخورد مناسب و قاطعی با این موضوع داشته باشد.

مطالبه اخراج سفیر استرالیا به عنوان یک عنصر نامطلوب
همچنین مهدی خانعلی‌زاده، پژوهشگر سیاست خارجی نیز در یادداشتی متذکر شد: با کمرنگ و بی‌اثر شدن «مسئله‌ هسته‌ای» در فضای بین‌الملل و ازبین‌رفتن کارایی آن برای ایجاد اجماع علیه ایران، حالا نوبت به مسئله حقوق بشر رسیده است؛ مسئله‌ای که در وجوه عادی و انسانی آن هم قابل استفاده علیه کشورمان نیست و به همین دلیل، صرفا به یک زیرشاخه تقسیم شده است: حمایت از انحرافات اخلاقی.
در همین راستا، سفیر استرالیا در تهران – که سابقه اقدامات ضدایرانی متعددی دارد و این مسئله را از سفیر پیشین این کشور به ارث برده است – کلید ابتدایی ماجرا را روشن کرده و در اقدامی کاملا هدفمند و در تضاد با هویت بنیادین جامعه‌ ایرانی، اقدام به بزرگداشت همجنس‌بازی در صفحه رسمی این کشور در اینستاگرام کرده است.
این اقدام در حالی از سوی سفیر استرالیا در ایران صورت گرفته که همین چند روز پیش سفیر ایران در اتریش صرفا به‌دلیل بازنشر پرچم حزب‌الله در فضای مجازی، به وزارت خارجه این کشور احضار شد. به نظر می‌رسد که دستگاه سیاست خارجی کشورمان در همین ابتدا باید با واکنش قاطع، جلوی فراگیر شدن چنین اقدامات ضدانسانی و ضدمنافع ملی سفرای خارجی را بگیرد و با اخراج سفیر استرالیا به‌عنوان یک عنصر نامطلوب، اجازه باز شدن جبهه جدیدی از اقدامات ضدایرانی در فضای بین‌الملل را ندهد. این مسئله می‌تواند نخستین آزمون سیدعباس عراقچی در جایگاه وزیر امور خارجه باشد؛ چراکه اهمیت نشان دادن نسبت به اقداماتی که سفارت‌های خارجی علیه منافع ملی کشورمان انجام می‌دهند، به عنوان ارزیابی حساسیت تهران از سوی جامعه جهانی محسوب می‌شود و در صورتی که این اقدام اخیر سفیر استرالیا بی‌پاسخ بداند، سیگنال نامناسبی برای زیرپا گذاشتن خطوط قرمز منافع ملی ایران به جهان مخابره خواهد شد.

ریشه یک روز ننگین در تقویم استرالیا
اما ریشه روز حمایت از همجنس‌بازی در استرالیا که سفیر این کشور در تهران به‌واسطه آن، مبادرت به اقدام هنجارشکنانه اخیر کرده است به ۱۴سال قبل بازمی‌گردد؛ روز ۲۲سپتامبر ۲۰۱۰ (۳۱شهریور ۱۳۸۹) یک دانشجوی همجنس‌باز به نام «تایلر کلمنتی» خود را از پل «جرج واشنگتن» به پایین انداخت. علت خودکشی او، انتشار فیلم رابطه جنسی این فرد با یک مرد عنوان شده است. پس از آن، روز «بنفش بپوش» ازسوی «کاترین هادسون» و «اسکات ویلیامز» دو همجنس‌باز استرالیایی در واکنش به خودکشی «تایلر کلمنتی» شکل گرفت.
بر همین اساس و بر پایه یک رسم منحط و ضدانسانی، آخرین جمعه ماه آگوست مصادف با رویداد سالانه حمایت از همجنس‌بازی در استرالیا است و نام این روز را گذاشته‌اند: Wear It Purple (بنفش بپوش). همجنس‌بازان استرالیایی در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب در روز ۱۵ اکتبر، ۲ سپتامبر و ۷ سپتامبر این روز را جشن گرفتند ولی این روز در سال‌های بعدی به آخرین جمعه ماه آگوست هر سال تغییر تاریخ داد. «کاترین هادسون» گفته بود که رنگ بنفش را به این دلیل انتخاب کرده تا میزان حمایت از «+LGBTQIA» در جامعه و محافل عمومی قابل مشاهده باشد. استدلال این بود که اگر همجنس‌بازان یا موافقان جریان انحراف جنسی در این روز یک رنگ خاص را بپوشند، جوانان به اصطلاح «+LGBTQIA» می‌فهمند که تنها نیستند. این پوشش بنفش می‌تواند یک دستبند کوچک یا ست لباس یا هر چیز دیگری باشد. سفیر استرالیا در تهران از یک پاپیون بنفش و دبیر دوم سفارت نیز از یک تی‌شرت بنفش و کاپ کیک به همین رنگ برای این روز استفاده کرد.

سفارتخانه‌های غربی و انحرافات جنسی
انحراف جنسی موسوم به «+LGBTQIA» در حال تبدیل به یک ایدئولوژی در بلوک غرب است. اعتراضات به این موضوع نیز تاثیری در روند این جریان نداشته است. در همین چارچوب، اقدام سفیر استرالیا را می‌توان در سلسله اقدامات بلوک غرب برای ترویج همجنس‌بازی در کشورهای اسلامی فهم کرد که طی سالیان اخیر در کشورهای پیرامونی رخ داده است. روز ۱۳خرداد ۱۳۹۶ نیز پرچم «همجنس‌بازان» در محوطه کنسولگری آمریکا در اربیل به مناسبت روز جهانی همجنس‌بازان برافراشته شد. روز ۲۸اردیبهشت ۱۳۹۹ مراسمی در نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق برای حمایت از همجنس‌بازی با حضور سفیر کانادا و انگلیس برگزار و پرچم هفت رنگ «همجنس‌بازان» در محوطه ساختمان این مرکز برافراشته شد. همچنین روز ۹ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۸ آذر ۱۳۹۶) ازدواج همجنس‌بازان در پارلمان استرالیا تصویب شد. نخستین ازدواج رسمی همجنس‌بازان در استرالیا نیز روز دوشنبه ۸ژانویه ۲۰۱۸ (۱۸دی ۱۳۹۶) به ثبت رسید و این کشور در بین ۳۹کشوری قرار گرفت که ازدواج همجنس‌بازان در آن قانونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.