حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی تمامی ندارد و این رژیم در سایه همین حمایت‌ها، نسل‌کشی در غزه را ادامه می‌دهد.

تروریست‌های کت و شلوارپوش آمریکایی

آگاه: در جدیدترین پرده از حمایت‌های تمام و کمال آمریکایی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها، نماینده دائم ایالات‌متحده در سازمان ملل ضمن اتهام‌زنی به این سازمان به سبب پرداختن به جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه، صراحتا اعلام کرد که حکم دیوان بین‌المللی لاهه، کاغذپاره است و واشنگتن اجازه نمی‌دهد نتانیاهو دستگیر شود.
«لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل طی سخنانی در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا مدعی شد: سازمان ملل، با اسرائیل مشکل دارد! حجم تمرکز بر اسرائیل، ناعادلانه است! ما با حکم دیوان لاهه، مشکل داریم! اجازه دهید شفاف صحبت کنم؛ ما نتانیاهو را دستگیر نخواهیم کرد! فلسطین نیز، شایستگی لازم برای به رسمیت شناخته‌شدن به‌عنوان یک کشور را ندارد!
از ابتدای جنگ غزه تاکنون صهیونیست‌ها با حمایت تروریست‌های کت و شلوارپوش آمریکایی، بیش از ۴۱هزار فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند؛ آمریکایی‌ها که برای کشته‌شدن یک سگ از خودشان، زمین و آسمان را به هم می‌دوزند، درنهایت وقاحت و بی‌شرمی خطاب به جهانیان می‌گویند که ضوابط جهانی و اصول سازمان ملل را نمی‌پذیرند و به حمایت‌های خود از اسرائیل برای استمرار آدمکشی و نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهند.

هجمه آمریکا به رأی مشورتی دیوان دادگستری بین‌المللی
در اواخر تیرماه سال جاری بود که دیوان دادگستری بین‌المللی به‌عنوان عالی‌ترین مرجع و رکن قضایی سازمان ملل متحد، طی حکمی اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را غیرقانونی اعلام کرد و تصریح کرد این دیوان هیچ‌گونه تغییر بافتی را که رژیم صهیونیستی از سال۱۹۶۷ در فلسطین ازجمله قدس شرقی ایجاد کرده، به رسمیت نمی‌شناسد و همه کشورها باید با سازمان ملل برای کمک به ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود همکاری کنند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به رأی مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری درمورد اشغالگری این رژیم در سرزمین‌های فلسطین تاخت و این حکم را اشتباه خواند. در ادامه، آمریکایی‌ها نیز به این رأی مشورتی هجمه بردند.
دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور چندین قطعنامه خواستار توقف نسل‌کشی در غزه شده است و بر ضرورت تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به سراسر این باریکه و توقف عملیات نظامی جنایتکارانه جاری در سراسر فلسطین تاکید کرده اما رژیم اشغالگر صهیونیستی تحت حمایت کامل آمریکا تمامی این قطعنامه‌ها را زیر پا گذاشته است.

وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل ازسوی آمریکا
در فروردین‌ماه سال جاری نیز آمریکا در ادامه حمایت‌های سیاسی خود از رژیم صهیونیستی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. از ۱۵عضو شورای امنیت ۱۲عضو به این قطعنامه رأی مثبت و انگلیس و سوئیس رأی ممتنع داده بودند و آمریکا با رأی منفی خود این قطعنامه را وتو کرد.
پس از آن، در اردیبهشت‌ماه، مجمع عمومی سازمان ملل در نشستی با ۱۴۳رأی موافق به پیش‌نویس عضویت کامل فلسطین در این سازمان رأی مثبت داد و شورای امنیت را به بازنگری مثبت در عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توصیه کرد. پس از تصویب این قطعنامه، درخواست تجدیدنظر برای عضویت فلسطین، به شورای امنیت ارسال شد. مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که فلسطینیان واجد شرایط عضویت کامل در سازمان ملل هستند. این قطعنامه به فلسطین اجازه می‌دهد تا پیشنهادات و اصلاحیه‌هایی را در جلسات سازمان ملل مطرح کند، کاری که قبلا قادر به انجام آن نبود. اما دولت آمریکا بار دیگر به قطعنامه عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل رأی مخالف داد.
اقدامات آمریکا در نفی و ردِ قطعنامه‌های سازمان ملل علیه اسرائیل، امری مسبوق به سابقه است و تاریخی به درازای حیات نامشروع رژیم صهیونیستی دارد. از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا زمان حال، یعنی از زمان آغاز تجاوز وحشیانه و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، چندین قطعنامه ضداسرائیلی در سازمان ملل، با وتوی آمریکا مواجه شده است. آمریکا از سال۱۹۴۸ تاکنون، حدود ۵۰بار قطعنامه‌های شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرده است؛ این تعداد شامل حدود ۳۰درصد از قطعنامه‌های وتو شده در سازمان ملل می‌شود.
در میانه‌های آذرماه سال گذشته، در شرایطی که ماشین کشتار و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه با شتاب فراوانی در حال پیشروی بود، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در اقدامی کم‌سابقه با استناد به ماده۹۹ منشور، وضعیت در غزه را تهدیدکننده صلح و امنیت بین‌المللی تشخیص داد و در نامه‌ای به رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد، فاجعه در غزه را به اعضای این شورا گوشزد کرد. ماده۹۹ منشور ملل متحد تصریح می‌کند که «دبیرکل می‌تواند نظر شورای امنیت را به هر موضوعی که به عقیده او ممکن است حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید کند، جلب کند.» از دید گوترش، جنگ و جنایت رژیم صهیونیستی علیه غزه، حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کرد و شورای امنیت برای متوقف کردن جنگ علیه غزه ناکام بوده است. اما علی‎رغم درخواست دبیرکل ذیل ماده۹۹ منشور، آمریکا برای چندمین‌بار با اعمال حق وتو مانع از تصویب این درخواست جامعه بین‌المللی و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه شد. در واقع آمریکا به‌عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت، با سوءاستفاده از اختیار ناعادلانه وتو و با بی‌توجهی آشکار به اراده جامعه بین‌المللی، تصمیم گرفت در کنار رژیم جنایتکار اسرائیل بایستد و این رژیم را قادر به ادامه کشتار غیرنظامیان در غزه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.