۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶٬۷۴۴

به مناسبت هفته وحدت و ایام ولادت نبی مکرم اسلام در ادامه جهت بهره‌گیری مخاطبان هفت عنوان کتاب برگزیده در راستای معرفی سیره نبوی معرفی و پیشنهاد شده است.

معرفی چند کتاب درباره سیره نبوی

آگاه: کتاب «کلام جاویدان پیامبر اعظم(ص)» یکی از مجموعه کتاب‌های به‌نشر است که توسط علی‌اکبر اسماعیلی قوچانی گردآوری و خوشنویسی شده است. این کتاب مجموعه سخنان کوتاه نبوی است که استادانه خوشنویسی شده و تلاش دارد تا تعالیم و معارف انسان‌ساز را با روح هنر درآمیزد و به همین سبب نیز راهنمای خوبی برای هنرآموزان خوشنویسی به‌ویژه خط زیبای ثلث محسوب می‌شود.
«سیره نبوی» از دیگر کتاب‌های انتشارات آستان قدس رضوی است که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر درآمده و تلاش دارد تا با ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره پیامبراکرم(ص) و همچنین ذکر اشعار و نقل داستان‌های تاریخی، نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی رسول خدا داشته باشد.
کتاب «چهل حدیث از پیامبر اعظم(ص)» عنوان کتابی است که حسین ابراهیمی آن را به زبان شعر درآورده و در آن چهل حدیث زیبا و گهربار از پیامبر گرامی اسلام جمع‌آوری شده تا قلب‌هایمان را با نور خود آسمانی کند.

معرفی چند کتاب درباره سیره نبوی
«حکمت‌های نبوی» نیز که توسط جواد محدثی نوشته شده و ترجمه و توضیح چهل حدیث از پیامبر اکرم(ص) است، پس از ترجمه هر حدیث، شرحی کوتاه به آن اضافه کرده تا راهنما و چراغ راه جویندگان حقیقت و سعادت در زندگی فردی و معاشرت‌های اجتماعی باشد.
مجموعه کتاب ۶جلدی رمان بلند زندگی «پیامبر» نوشته نقی سلیمانی با تصویرگری رضا مکتبی در بخش‌های پیش از تولد، کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی، میانسالی، کتاب «سکه‌ای به نام محمد(ص)» نوشته محمد پوروهاب و تصویرگری رضا مکتبی و همچنین کتاب «پیامبر» از مجموعه «با علی یا علی»  نوشته فریبا کلهر و تصویرگری علیرضا گلدوزیان از سری کتاب‌های پروانه انتشارات آستان قدس و با موضوع سنت و سیره نبوی‌اند که ویژه کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.