حرم مطهر امامزاده صالح تهران روزگذشته نه تنها میزبان محفل بود و جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) با حضور عوامل این برنامه آغاز شد.

در سایه مسجدالنبی(ص) به سمت مسجدالاقصی

آگاه: عصر روز گذشته در میدان تجریش ولوله‌ای برپا بود. پیر و جوان و زن و مرد در تکاپوی رساندن خود به حرم امام زاده صالح بودند چون محفل بزرگ قرآنی «علی حب النبی(ص) حامی فلسطینم» همزمان با هفته وحدت این‌بار در تهران و همراه با ارتباط زنده با مردم مظلوم غزه در این مکان مقدس برگزار در حال برگزاری بود.برنامه «محفل» تولید گروه تلویزیون مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در دو فصل در ایام ماه رمضان از شبکه سه سیما پخش شد. برنامه‌ای که از ساختارهای خشک و رسمی عبور کرده و به معنای واقعی، یک محفل گرم و صمیمی و فاخر بود. برنامه‌ای که بهجت و نشاط معنوی و مذهبی را در قالبی نوین و مماس با ذائقه مخاطب همراستا و همداستان ساخته بود. 
استقبال پرشور مخاطبان از این برنامه قرآنی، موجب شد دست‌اندرکاران آن به این فکر بیفتند که اجرای برنامه را به استودیوی محفل محدود نکرده و آن را به جمع مخاطبان خود ببرند. شهرهای مختلف ایران و هم اکنون کشورهای مختلف میزبان «محفل» قرآنی ایران هستند.
بر همین اساس و به مناسبت هفته وحدت و میلاد باسعادت خاتم‌الانبیا حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) این جشن دیروز ساعت ۱۶:۳۰ با شعار «علی حب النبی(ص) حامی فلسطینم» در حرم مطهر امامزاده صالح (ع) تجریش برگزار شد. در این جشن برنامه‌های متنوعی از جمله تلاوت آیاتی از قرآن کریم، شعرخوانی، سرود و همخوانی قرآن کریم، ابتهال و منبر قرآنی و… برگزار خواهد شد.
آغاز هفته وحدت تنها در شمال شهر نمود نداشت و طرح تازه دیوارنگاره میدان انقلاب تهران با اشاره به شعار «علی حب النبی» روز گذشته حال و هوای جشن میلاد پیامبر اسلام و هم نوایی با مردم ستمدیده فلسطین را به مرکز شهر رساند. در این دیوارنگاره که کاری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است، مردم اقصی‌نقاط جهان با پرچم‌هایشان با شعار «وحدت برای آزادی فلسطین» در سایه مسجدالنبی به سمت مسجدالاقصی در حرکت هستند. 
این پویش نه‌تنها در تهران و ایران بلکه در کشورهای هم با استقبال روبه‌رو شد. دبیرکل جامعه اهل‌بیت(ع) هندوستان در مراسم روز گذشته در این کشور گفت: اگر اتحاد و اتفاق بین کشورهای اسلامی، با اتکا به خداوند متعال و اعتماد به آیات نورانی محقق می‌شد، امروز در فلسطین و غزه شاهد این همه ظلم نبودیم.حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد عسکری اظهار داشت: تاریخ جهان و تجربه ملل گوناگون گواه است که یکی از علل پیشرفت ملت‌ها و رمز پیروزی آنان پیوند و اتحاد با یکدیگر بوده است.
وی افزود: با اتحاد مسلمانان نیز صفوف بزرگ و نیرومندی تشکیل می‌شود که دشمن حتی با نگاه‌کردن به این صفوف به وحشت افتاده است و فکر تجاوز به آنان را برای همیشه از سر بیرون می‌کند. درواقع قرآن مجید ملت‌های اسلامی را به‌سوی یگانه حامی وحدت یعنی خداوند متعال فرامی‌خواند و آنان را از هرگونه تفرقه برحذر می‌دارد.
حجت‌الاسلام عسکری تصریح کرد: شالوده اصلی اسلام، کلمه توحید و توحید کلمه است، قرآن کریم اختلاف، پراکندگی و به جان هم افتادن را یکی از بدترین عذاب‌ها برمی‌شمارد. چنانکه در سوره انعام آیه ۶۵ خداوند متعال می‌فرماید: قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَی أَنْ یَبْعَثَ عَلَیْکُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِکُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِکُمْ أَوْ یَلْبِسَکُمْ شِیَعًا وَیُذِیقَ بَعْضَکُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ کَیْفَ نُصَرِّفُ الْآیَاتِ لَعَلَّهُمْ یَفْقَهُونَ.
دبیرکل جامعه اهل‌بیت (ع) هندوستان در ادامه با اشاره به احادیث پیامبر اکرم(ص) درمورد وحدت اظهار کرد: همه مسلمانان جهان باید از یکدیگر حمایت کنند، چراکه آنها همانند عضوی از یک بدن هستند، بنابراین اگر عضوی به درد آید، سایر اعضا نیز متأثر خواهند شد.
حجت‌الاسلام عسکری تصریح کرد: شک نداریم امروز ما در عصری زندگی می‌کنیم که تمام دشمنان برای نابودی اسلام با یکدیگر هم‌پیمان شده‌اند و کلیه امکانات سیاسی، نظامی و اقتصادی خود را برای سقوط دین اسلام به کار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: در هیچ جای تاریخ بشر چنین جنایات بی‌رحمانه‌ای را علیه کودکان و زنان ندیده‌ایم. باید گفت علاج این واقعه با اتحاد، همکاری و هم‌اندیشی کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد، چراکه فلسطین متعلق به همه مسلمانان جهان است و باید نسبت به آن احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم.
این منش تنها به کشورهای اسلامی محدود نبود و در بسیاری از کشورهای جهان نیز نمود داشت. مانند استکهلم سوئد که دیروز در سالن اجتماعات مرکز اسلامی امام علی(ع) جشنی برپا بود. در این مراسم، شامل تلاوت آیاتی از قرآن کریم، پخش کلیپ، سخنرانی حجت‌الاسلام حسین محمّدیان، مولودی‌خوانی و مسابقه فرهنگی می‌شد. مورد استقبال پرشوری قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.