۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۶۹

دو نفر از شرکت‌کنندگان «بازی مرکب: چالش» که از روی سریال پربیننده‌ «بازی مرکب» ساخته شده است، شرکت سازنده‌ این مسابقه‌ تلویزیونی را به دلیل مصدومیت‌هایی که در طول این چالش متحمل شده‌اند، تهدید به شکایت قانونی کردند.

نتفلیکس تهدید به شکایت شد

به گزارش آگاه به نقل از فارس، یک شرکت حقوقی بریتانیایی تایید کرده است که وکالت دو نفر از شرکت‌کنندگان این مسابقه‌ی تلویزیونی را که مدعی شده‌اند در زمان تصویربرداری این برنامه در انگلستان دچار «سرمازدگی» و اختلالات عصبی شده‌اند، به عهده گرفته است.

اکسپرس سالیسیترز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نامه‌ای را برای استدیو لمبرت، یکی از تهیه‌کنندگان این شوی تلویزیونی، ارسال کرده است.

ادعای این دو شرکت‌کننده که تاکنون نام آن‌ها فاش نشده است مربوط به یکی از بخش‌های این مسابقه با عنوان «چراغ قرمز، چراغ سبز» است که شرکت‌کنندگان بایستی از تیررس یک عروسک عظیم‌الجثه هوشمند دوری کنند.

این قسمت از مسابقه در استودیوهای کاردینگتون که پیش‌تر پایگاه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در بدفورد بوده، تصویربرداری شده است.

نتفلیکس پیش‌تر تایید کرده بود که سه نفر از ٤o٦ شرکت‌کننده‌ی این مسابقه دچار مصدومیت شده‌اند.

اکسپرس سالیسیترز که شهرت فراوانی در پیروزی در پرونده‌های مشابه دارد ادعا کرده که وکلایش با «بی‌حرکت ماندن» برای مدتی طولانی در طول مسابقه در حالی‌که تلاش می‌کردند در رقابت باقی بمانند، سلامت خود را به خطر انداخته‌اند.

دنیل اسلید، مدیرعامل اکسپرس سالیسیترز، می‌گوید «شرکت‌کنندگان گمان می‌بردند در رویدادی سرگرم‌کننده حاضر شده‌اند و مصدومان انتظار نداشتند چنین رنجی را تحمل کنند؛ آن‌ها پس از این‌که در موقعیت‌های تنش‌زای دردناکی در هوای سرد گیر افتاده‌اند، دچار جراحات شدند.»

اسلید افزود طبق آنچه به این شرکت گفته شده است، نتفلیکس مرزهای «ایمنی» را به نام «سرگرمی» جابجا کرده است.

سخنگوی «بازی مرکب: چالش» با بیان این‌که هیچ شکایتی از این مسابقه ثبت نشده است، مدعی شد که شرکت سازنده موضوع سلامت شرکت‌کنندگان را بسیار جدی گرفته است.

ددلاین در ماه فوریه گزارش داده بود که پس از گزارش‌هایی مبنی بر «حوادث پزشکی» در زمان تصویربرداری این مسابقه‌ی تلویزیونی، این برنامه با یک «بازرسی ایمنی» روبرو شده است.

شرکت کنندگان برنامه، پیش‌تر در مصاحبه‌ای با ورایتی ادعا کرده بودند که شرایط تیراندازی «کاملاً غیرانسانی» بوده و هیچ ربطی به بازی ندارد. شرکت‌کنندگان هیچ مبلغی بابت شرکت در این برنامه دریافت نکرده‌اند و به آن‌ها گفته شده بود که این بخش از مسابقه دو ساعت به طول خواهد انجامید؛ در حالی‌که برخی تا هفت ساعت سر صحنه‌ی تصویربرداری حاضر بوده‌اند. 

در این مسابقه ۱۰ اپیزودی، مانند سریال کره‌ای «بازی مرکب»، ۴۵۶ شرکت‌کننده برای جایزه‌ای ۴.۵۶ میلیون دلاری، که بزرگ‌ترین جایزه نقدی در تاریخ برنامه‌های تلویزیونی است، رقابت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.