شب گذشته، حملات موشکی سپاه پاسداران به سرزمین‌های اشغالی آغاز شد. این عملیات در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و ترور شهیدان «هنیه» و «سید حسن نصرالله» صورت گرفت.  

سریع و قاطع

آگاه: شب گذشته، تصاویر زنده آسمان تل‌آویو و برخی دیگر از شهرهای اسرائیل اشغالگر نشان دهنده آن  بود که حجم گسترده‌ای از موشک‌ها برای تنبیه قاتل‌های صهیونیست روانه سرزمین‌های اشغالی شده‌اند. این تصاویر زنده موارد بسیاری را ضبط کرد که موشک‌ها به اهدافی اصابت می‌کنند و سیستم پدافند هوایی رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن آنها عاجز است. این تصاویر از برخورد پرشمار موشک‌ها و کلاهک‌های خوشه‌ای حکایت می‌کرد و حجم آتش به مقداری بود که سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی از کار افتاده بودند.

بیانیه نخست سپاه
حوالی ساعت ۲۰:۲۰ دیشب، نخستین اطلاعیه سپاه، در خصوص حمله به اراضی اشغالی و مواضع صهیونیستی صادر شد؛ در این بیانیه آمده بود: «امت بزرگ اسلامی ملت شریف و شهید پرور ایران لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سیدحسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرارداد که جزئیات آن متعاقبا به استحضار خواهد رسید.»
در ادامه این بیانیه آمده بود: «این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.»
رادیو رسمی رژیم اشغالگر در نخستین دقایق عملیات موشکی ایران نوشت: بیش از ۲۵۰ موشک بالستیک مناطقی در فلسطین اشغالی از جمله پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دادند. رادیو رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که یکی از موشک‌های شلیک‌شده از ایران به ساختمانی در شمال تل‌آویو برخورد کرده است. پیش از این حمله، رسانه‌های غربی گزارش داده بودند که چند پایگاه هوایی و جاسوسی و اطلاعاتی اسرائیل هدف حملات موشکی ایران خواهد بود.
همچنین رسانه‌های منطقه‌ای در نخستین دقایق عملیات موشکی ایران نوشتند: موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه‌های نظامی ارتش اسرائیل اصابت کردند و سیستم پدافندی رژیم صهیونیستی از جمله «گنبد آهنین» در رهگیری موشک‌های ایرانی، ناکام بودند. منابع صهیونیستی نیز اعلام کردند که بیش از ۸۰ درصد موشک‌های ایرانی در موج اول به اهداف مورد نظر اصابت کردند.
طبق اعلام منابع منطقه‌ای، در جریان حمله دیشب، موشک‌های ایرانی به مقر نظامیان صهیونیست در محور نتساریم مرکز نوار غزه نیز اصابت کردند. همچنین دفتر رئیس موساد نیز در قلب تل‌آویو مورد اصابت پرتابه‌های ایرانی قرار گرفت. علاوه بر اینها، سپاه پاسداران در جریان عملیات دیشب، فرودگاهی را که جنگنده‌ها از آنجا برای ترور سید حسن نصرالله به پرواز در آمده بودند را هدف قرار داد.  در همان دیشب، خبرنگار ای‌بی‌سی از یکی از پناهگاه‌های اسرائیلی گزارش داد به نظر می‌رسد شبی بسیار بسیار بسیار طولانی در انتظار اسرائیل است.
طبق گزارش سی‌ان‌ان، بایدن و هریس، رئیس‌جمهور آمریکا و معاون اول او نیز در اتاق وضعیت اضطراری در کاخ سفید «در حال نظارت بر حمله موشکی ایران به اسرائیل» بودند. کاخ سفید نیز اعلام کرد که بایدن به ارتش آمریکا دستور داد تا به اسرائیل در سرنگونی موشک‌های ایرانی کمک کند.
نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز پس از نخستین دقایق از عملیات ظفرمندانه سپاه علیه مواضع صهیونیستی در اراضی اشغالی، اعلام کرد که اگر اسرائیل جرات پاسخگویی یا اعمال بدخواهانه را داشته باشد، پاسخ ما ویرانگر خواهد بود. در بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل در خصوص پاسخ موشکی جدید به رژیم صهیونیستی آمده بود: پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت. کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها، حساب خود را از این رژیم جدا کنند.
شب گذشته، مردم غزه پس از مشاهده موشک‌های ایرانی که تل‌آویو را هدف قرار دادند، شادی زایدالوصفی کردند و فریادهای الله‌اکبر فلسطینیان هنگام اصابت موشک‌های ایران به فلسطین اشغالی، طنین‌انداز بود. خبرنگار اهل غزه در زمان حمله ایران گفت: برای اولین بار در یکسال گذشته مردم را در خیابان شاد می‌بینم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.