پژوهش ژانگ (۲۰۲۴) نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری درباره زمان انتشار نسخه صوتی کتاب نسبت به نسخه الکترونیک می‌تواند تأثیر زیادی بر سودآوری ناشران داشته باشد.

نکاتی برای سود بیشتر ناشر

آگاه: بررسی دو مدل انتشار کتاب صوتی (همزمان با نسخه الکترونیک و بافاصله) و تحلیل رفتار مشتریان، نتایج کاربردی زیر را نشان داده است:
ـ انتشار صوتی با فاصله
معمولا انتشار نسخه صوتی پس از نسخه الکترونیک سود بیشتری برای ناشر به همراه دارد.
ـ تغییر پلکانی قیمت 
در استراتژی اسکمینگ قیمت‌گذاری، ناشران ابتدا قیمت بالایی برای نسخه الکترونیک تعیین کرده و به‌تدریج آن را کاهش می‌دهند.
ـ قیمت بالاتر کتاب صوتی
چه انتشار نسخه صوتی همزمان با نسخه الکترونیک باشد و چه با فاصله، بهتر است قیمت نسخه صوتی بالاتر از نسخه الکترونیک در نظر گرفته شود.
ناشران می‌توانند با بهره‌گیری از این مدل‌ها، در قیمت‌گذاری و زمان‌بندی انتشار نسخه‌های مختلف کتاب بهینه‌تر عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.