آگاه: علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی آموزشوپرورش گفت: مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور، نظام آموزشی را تکساحتی و آموزشزده کرده است. وی با اشاره به آسیبهای مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی افزود: هدف غایی سند تحول، پرداختن به چندین ساحت بوده است و این مصوبه تنها به ساحت علمی معطوف است و باقی ساحتها را به حاشیه رانده است. وزیر آموزشوپرورش به آسیبهای روانی و عاطفی این مصوبه اشاره کرد و ادامه داد: بنا بود در نظام تعلیم و تربیت بر رویکرد کاهش استرس دانشآموزان و خانوادههای آنها تمرکز کنیم، نه آنکه دانشآموزان و اولیا را با مشکلات جدی و استرسزا مواجه کنیم. وی کاهش شرکت در المپیادهای علمی را از دیگر مشکلات این مصوبه دانست. وزیر آموزشوپرورش با تاکید بر تحلیل فرآیندهای آموزشی بهصورت یک دوره ۱۰ساله گفت: باید به همه متغیرها جهت بررسی فرآیندهای علمی توجه داشت. وی ریشه مشکلات در آموزشوپرورش را بیتوجهی، کمتوجهی و کوچکانگاری به نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: چرا هیچگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحدهای جهت رشد بودجه آموزشوپرورش با ۱۶میلیون دانشآموز را نمیدهد؟ درحالیکه سهم بودجه این وزارتخانه از دولت ۱۰درصد است و در سال۹۲ نیز با ۱۲میلیون دانشآموز سهممان روی همین عدد بوده است. وی با انتقاد از اینکه چرا در رتبهبندی دستگاهها، وزارت آموزشوپرورش، رتبه۸۰ را در پرداخت حقوق دارد، گفت: با این رویکرد هیچگاه آموزشوپرورش رشد نخواهد کرد. کاظمی با تاکید بر اینکه این مصوبه به ابعاد تربیتی توجهی ندارد، گفت: در سند تحول بهدنبال تربیت هستیم. درحالیکه این مصوبه، نظام آموزشی را تکساحتی و آموزشزده کرده است و تفاوت ماهوی با سند تحول دارد. وی ادامه داد: آموزشوپرورش در وسط میدان تنهاست و پشتیبانیها اندک است درحالیکه ما نیازمند حمایتهای میدانی هستیم وگرنه در اجرا تضعیف خواهیم شد. وی ادامه داد: درنهایت تابع تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم و بهدلیل نگرانیها و مطالبه عمومی به این موضوع ورود کردهایم.
۱۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۸٬۹۹۴
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به آسیبهای روانی و عاطفی مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور گفت: بنا بود در نظام تعلیم و تربیت بر رویکرد کاهش استرس دانشآموزان و خانوادههای آنها تمرکز کنیم، نه آنکه دانشآموزان و اولیا را با مشکلات جدی و استرسزا مواجه کنیم.
نظر شما