۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

طوبی موید-خبرنگار گروه جامعه: مردم ایران اسلامی در محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در لبنان و غزه و شهادت سید حسن نصرالله‌ اجتماع کردند. مردم شهیدپرور و انقلابی ایران اسلامی طی چند روز گذشته پس از اعلام خبر شهادت سیدحسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب‌الله و جبهه مقاومت، ‌در محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی علیه مردم مظلوم لبنان و فلسطین و شهادت سید حسن نصرالله در میادین و خیابان‌های اصلی شهر تجمع کردند.‌

آگاه: شرکت‌کنندگان در این اجتماع با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، لبنان و فلسطین و عکس‌هایی از سید مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله اعلام کردند: قتل‌عام زنان و کودکان و حمله به مناطق مسکونی لبنان و غزه که در تناقض با قوانین بین‌المللی و حقوق اولیه بشری، بی‌تردید در سایه حمایت همه‌جانبه استکبار جهانی با محوریت آمریکای جنایتکار انفعال نهادهای حقوق بشری و سکوت دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و جهان صورت می‌گیرد.
در ادامه واکنش‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به ضاحیه لبنان و به شهادت رساندن سید مقاومت، روز گذشته تهران صحنه خروش میلیونی دانش‌آموزان و دانشجویان بود. بر اساس این گزارش، راهپیمایی مردم شهر تهران به مناسبت شهادت «سیدحسن نصرالله» و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها از مقابل دانشگاه تهران به‌سمت میدان فلسطین برگزار شد. علاوه بر این دانشگاه شریف نیز شاهد تجمع اعتراضی اساتید و دانشجویان این دانشگاه در محکومیت اقدام وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن شهید نصرالله بود. 
به گزارش آگاه، موج دامنه‌دار تجمعات اعتراضی در کشورمان نسبت‌به حمله موشکی جمعه گذشته رژیم صهیونیستی به دفتر حزب‌الله که به شهادت سیدحسن نصرالله دبیر کل این جنبش منجر شد به دانشگاهیان رسید. در تازه‌ترین این تجمعات که در سه روز گذشته با شدت در سراسر کشور در جریان است، دیروز بسیاری از مردم و دانشجویان تهران در قالب دسته عزاداری حضور یافتند و انزجار خود را از این رژیم منحوس نشان دادند.  بر این اساس، راهپیمایی عزاداری مردمی_دانشجویی شهر تهران به مناسبت شهادت سید مقتدر مقاومت، شهید «سید حسن نصرالله» و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها از مقابل دانشگاه تهران به سمت میدان فلسطین برگزار شد. دانشجویان، دانش‌آموزان و مردم شرکت‌کننده در این راهپیمایی با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیست و مرگ بر استکبار» انزجار خود از اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم را نشان دادند. در ادامه این مراسم احمد بابایی، شاعر نامی کشورمان اشعاری را در مدح امیرالمؤمنین و رزمندگان جبهه مقاومت سرود و حاضران با نوای «لبیک یا حیدر» همبستگی خود را با رزمندگان جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه و لبنان نشان دادند.علاوه بر این، مراسم عزاداری سید مقاومت از دانشگاه تهران آغاز و مردم پرشور تهران تا میدان فلسطین راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی مادحین اهل‌بیت(ع) در غم فراق شهید نصرالله، شهید نیلفروشان و شهدای جبهه مقاومت مدیحه‌سرایی کردند. همچنین شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی خواستار پاسخ قاطع جبهه مقاومت به جنایات صهیونیست‌ها شدند. مردم و دانشجویان تهران پرچم‌هایی از کشورمان و همچنین حزب‌الله لبنان و فلسطین را با خود همراه دارند و نیز برخی با در دست داشتن پلاکاردهایی از تصاویر شهدای مقاومت و شهید سید حسن نصرالله همدلی خود را با مردم لبنان و جبهه مقاومت نشان دادند.

شریف پشتیبان مقاومت 
در بخش دیگری از این اعتراضات، تجمع اعضای دانشگاه صنعتی شریف در محکومیت جنایات اخیر صهیونیست‌ها در لبنان در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله برگزار شد. تجمع و راهپیمایی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «شریف پشتیبان مقاومت» در محکومیت جنایات اخیر صهیونیست‌ها در لبنان و به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله و حمایت از حزب‌الله، روز دوشنبه ۹مهرماه ۱۴۰۳، برگزار شد.
در این تجمع، دکتر سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه و برخی از اعضای هیات علمی، طی سخنانی ضمن ابراز انزجار از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان، این جنایات را محکوم کردند. در ادامه حاضران در این تجمع با قرائت بیانیه‌ای خونخواهی شهدای مقاومت به‌خصوص شهید نصرالله و شهدای اخیر در بیروت را خواستار و بر ادامه این مسیر تا نابودی رژیم صهیونیستی تاکید کردند. در این تجمع که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف برگزار شد، دانشجویان شعارهای «سازش با صهیونیسم، راه و رسم علی نیست»، «جیش الله، بسم‌الله»، «خونخواهی نصرالله»، «لبیک یا نصرالله»، «مرگ بر اسرائیل»، «خواسته کل ایران، انتقام بی‌امان» سر دادند.
 

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه الزهرا(س)
بسیج اساتید دانشگاه الزهرا نیز در پی شهادت سیدحسن نصرالله بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ
بار دیگر خونخواران زبون صهیون، از سر ضعف در برابر ایمان آهنین امت حزب‌الله، دست خود را به خون مردی رشید از دیار عزت و مقاومت آغشتند و با شهادت سید حسن نصرالله عزیز، جهنمی برای خود مقدر ساخته‌اند که گریزی از آن نخواهند داشت.
سفاکان حقیر جهان بدانند: در آنجایی که فکر نمی‌کنند ما نزدیک آنها هستیم... ما ملت شهادتیم... ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم... این جنگ را آنها اگر شروع کردند، پایانش را ما ترسیم می‌کنیم! امت حزب‌الله را چه افتخاری بالاتر از فوز عظیم شهادت!؟
اینک که به حرمت خون سید شهید حزب‌الله، اذن جهاد گرفته‌ایم؛ به فضل و نصرت الهی، راست‌قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند و پایانی دیدنی بر این برگ منحوس کتاب تاریخ رقم زده، حقیقت هیهات منا الذله را بر تارک عالم تا ابد ثبت خواهیم کرد، ان‌شاءالله‌.
جامعه بسیج اساتید دانشگاه الزهرا (سلام الله علیها)، فوز عظیم شهادت سیدالشهدای حزب الله و یاران باوفایش را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری تبریک و تسلیت عرض نموده و برای خود و همه آرزومندان، وصول به این مقام رضوان الهی را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نماییم. 

اجتماع مردم تهران روز چهارشنبه در میدان امام‌حسین(ع)

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای در پی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان، از مردم دعوت کرد تا در اجتماع محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان) در سراسر کشور شرکت کنند. 
شورای هماهنگی تبلیغات در این اطلاعیه بیان کرد: رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی با حمایت شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار در نهایت شقاوت و ددمنشی اقدام به ترور مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله، دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان (رضوان‌الله تعالی علیه) کرد تا به خیال خام خود با ریختن خون پاک رهبران جبهه مقاومت اسلامی، این جبهه تضعیف شود و نگاه افکار عمومی و رسانه‌ها از شکست سهمگین این رژیم دژخیم و کودک‌کش در برابر مقاومت مردم مظلوم و قهرمان غزه و لبنان منحرف شود؛ غافل از آنکه ترور ننگین و به شهادت رساندن رهبر کم‌نظیر حزب‌الله لبنان خللی در راه مبارزه با استکبار جهانی و جبهه مقاومت اسلامی ایجاد نخواهد کرد و به برکت خون پاک سید مقاومت و دیگر شهدای این عرصه آنان را در ادامه مبارزه بی‌امان با صهیونیست‌های جنایتکار و حامیان آنها راسخ‌تر و مصمم‌تر ساخته و با عنایت به وعده الهی پیروزی خون بر شمشیر به‌زودی جهانیان شاهد زوال و نابودی کامل رژیم جنایتکار صهیونی خواهند بود.شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت به‌مناسبت شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله، دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان (رضوان‌الله علیه)، سردار شهید حاج عباس نیلفروشان و تجدیدبیعت با خون پاک شهدای مقاومت از عموم مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور ایران اسلامی دعوت میکند تا با شرکت گسترده و پرشور در اجتماع محکومیت جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان) در سراسر کشور شرکت کنند. این اطلاعیه اعلام کرد: این مراسم با حضور پرشور و دشمن‌شکن مردم بصیر در تهران روز چهارشنبه ۱۱مهرماه ۱۴۰۳ از ساعت۱۴ در میدان آئینی امام حسین(ع) برگزار می‌گردد تا به جهانیان ثابت کنند که مقاومت اسلامی تا ابد زنده است و راه رهبران شهید آن تا همیشه ادامه داشته و پررهرو خواهد ماند.