میدان فلسطین برای میزبانی از تجمع پایانی ادای احترام به مقام شامخ شهیدان مقاومت شهید سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان و اعلام همبستگی و حمایت با ملت مقاوم لبنان حال و هوای متفاوتی داشت. چهارشنبه هفته پیش، میدان فلسطین گلستانی شد از گل‌های اهدایی مردم ایران، که به مقام شامخ شهدای مقاومت ادای احترام کردند. شهروندان تهرانی با در دست داشتن پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و پرچم‌های حزب‌الله لبنان، ارادت و تعهد خود را به شهدای مقاومت اعلام کردند.

مردم تهران گل کاشتند

آگاه: مردم حاضر همه با هم یک‌صدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند. عده زیادی از هموطنان با هر گرایش و مشی سیاسی به میدان فلسطین آمده‌ بودند تا اولا انزجارشان را از حرکت ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کنند و ثانیا اتحاد و همدلی و همراهی‌شان با مردم غزه و لبنان را به رخ جهانیان بکشند.
قرار بود دسته عزاداری هفت‌هزار نفری بسیج دانشجویی در میدان فلسطین تهران حاضر شوند. تهرانی‌ها با حضور در میدان فلسطین و اهدای گل به تمثال شهید سید حسن نصرالله به شهدای راه مقاومت ادای احترام کردند. ایرانی‌ها در سراسر دوران نشان داده‌اند که پشت و پناه مظلوم بوده و در مقابل ظالم ایستاده‌اند.
بیشتر هموطنان عکس‌هایی از سید شهیدان مقاومت به دست گرفته‌اند. هر گوشه میدان را که نگاه می‌کنی تصویر شهید سید حسن نصرالله به چشم می‌خورد. این مردم همیشه تاریخ به یاد مظلوم بوده و هستند. دختربچه ۱۰ساله‌ای که با حجاب کامل به همراه دوستان خود آمده است، می‌گوید: ما اینجا آمده‌ایم تا بگوییم ما پشت سر مردم مظلوم غزه و لبنان ایستاده‌ایم. او می‌گوید: آمده‌ایم بگوییم اسرائیل نمی‌تواند به ما حمله کند، ما حساب آنها را کاملا رسیده‌ایم.
یکی دیگر از دختران نوجوان غیرایرانی با حجابی متفاوت و بستن چفیه به جای روسری تلاش کرده تا خود را بیش از پیش شبیه زنان و دختران مقاومت کند، با انگشتان خود حروف کلمه پیروزی را نشان می‌دهد.
پیرمردی که از خراسان شمالی برای شرکت در آیین بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان به تهران آمده است، می‌گوید: «وقتی متوجه شدم که اقامه نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری است در تهران ماندم.» او امروز هم در مراسم میدان فلسطین پیش از همه شرکت‌کنندگان حاضر شده است. به گفته خودش، امیدوار است که روزی نماز را در قدس شریف به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب بخواند. تجمع‌کنندگان با شعارهای لبیک یا حسین، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس حمایت خود را از مردم لبنان اعلام کردند.
خانم خانه‌داری است که وارد دهه هفتم زندگی خود شده است؛ می‌گوید دلم طاقت نیاورده است تا داخل خانه بنشینم. به تشییع شهید سید حسن نصرالله که نمی‌رسیم، به اینجا آمدم تا به او ادای احترام کنم. دسته‌گلی را می‌گذارد و با چشمانی اشک‌بار به عکس شهید مقاومت خیره می‌شود. دختری است که خود را نازنین زهرا معرفی می‌کند. می‌گوید امروز به میدان فلسطین آمده‌ام و می‌خواهم به اسرائیلی‌ها بگویم که دوران بزن‌دررو تمام شده است؛ اینکه به خاک ما تجاوز کنید و ما پاسخی ندهیم تمام شده است.
می‌خواهیم به اسرائیلی‌ها بگوییم دوران جنایت‌هایشان به اتمام رسیده است. دختر نوجوانی است که به گفته خودش ۱۳سال دارد.
می‌گوید امروز به میدان فلسطین آمده برای ادای احترام به مقام شامخ شهدای مقاومت. می‌گوید از اینکه بیش از ۲۰۰موشک به اسرائیل زده شد، آن هم در کمتر از ۱۰دقیقه خوشحالیم. دختر ۱۲ساله‌ای است که می‌گوید خیلی خوشحالم که موشک به اسرائیل زدند و حقش بود و خوشحالیم که شاهد آن هستیم که ضربه‌ای به اسرائیل زدیم تا حد خودش را بداند و ما با هم متحد می‌شویم و اسرائیل را نابود می‌کنیم.

اعلام همبستگی دانشجویان با مردم مقاوم لبنان و حزب‌الله
دانشجویان و دانشگاهیان شهرهای مختلف کشور خود را به میدان فلسطین تهران رسانده‌اند تا در آیین ادای احترام به مقام شامخ شهیدان مقاومت شرکت کنند.
لحظه به لحظه به تعداد شرکت‌کنندگان اضافه می‌شود. قرار است میدان فلسطین میزبان بیش از هفت‌هزار دانشجو باشد. دانشجویان سراسر کشور از دقایقی قبل خود را به میدان فلسطین رسانده‌اند تا در آخرین مراسم تجدیدعهد با شهدای راه مقاومت شرکت کنند.
لحظه به لحظه بر جمعیت حاضر در میدان فلسطین افزوده می‌شود. دانشجویان پیش از آغاز رسمی مراسم با شعارهایی نظیر مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به استقبال آغاز مراسم می‌روند.
دانشجوی سبزواری درباره علت حضورش می‌گوید: به نمایندگی از همه دانشجویان ایران و برای احترام به خون شهدا و برای پیروزی قدس و ان‌شاءالله رهایی مردم غزه و پیروزی لبنان به میدان فلسطین آمدیم.
می‌گوید ان‌شاءالله به‌زودی بتوانیم همه ما پشت سر رهبر انقلاب نماز جماعت را در قدس شریف اقامه کنیم. پاسخ ما در جواب تجاوز به خاکمان و مهمان عزیزمان بود و این کوبنده بود، همچنین در صورت تکرار استمرار خواهد داشت.
جمعیت خواهران و زنان دانشجو دقیقه به دقیقه در میدان فلسطین درحال افزایش است؛ دختران دانشجویی که آمده‌اند نقطه اثری باشند و خطی از تاریخ را در حمایت از مظلوم رقم بزنند. زنان مقاوم خشمگینی که آمده‌اند تا حمایت کنند از مردم مظلوم لبنان و غزه.
آیین ادای احترام به مقام والای شهیدان مقاومت و سید حسن نصرالله و همچنین اعلام حمایت و تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات وعده صادق۲ در میدان فلسطین با تلاوت قرآن مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
با آغاز مراسم حمایت از مردم لبنان در میدان فلسطین و همزمان با پخش سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران به شکل نمادین سربندها و پرچم‌ها به نشانه اتحاد بسته و برافراشته شد. مردم به نشانه آمادگی برای مبارزه با رژیم اسرائیل کفن‌پوش آمده‌اند. دانشجویان در اعلام برائت از مستکبرین جهانی و ایادی کفر سر از پا نمی‌شناسند. همزمان نسبت‌به پشتیبانی از محور مقاومت و مردم مظلوم غزه و لبنان مصمم و با اراده هستند.
جمعیت تجمع‌کننده در میدان فلسطین و کفن‌پوشان حامی محور مقاومت با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و فریاد هیهات من الظله از میدان فلسطین خارج شدند و به سمت چهارراه ولیعصر حرکت می‌کنند.
دانشجویان به سمت لانه جاسوسی در حرکت‌ بودند تا در آنجا انزجار خود را نسبت به همراهی آمریکایی‌ها با رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی اعلام کنند.
این راهپیمایی با عنوان راهپیمایی حماسی دانشجویی در حمایت از رزمندگان مقاومت و عملیات وعده صادق‌۲ در طول خیابان طالقانی، حد فاصل میدان فلسطین تا تقاطع مفتح، ادامه می‌یابد.

دفاع مقدس گذشته آینده‌ساز است
هادی قاسمی، رییس بسیج دانشجویی گفت: حتما ماجرای غزه و فلسطین و مقاومت تک‌بعدی نیست. همانطور که صحنه نبرد نظامی و دفاعی مهم است، به همان مقدار و بیشتر سایر عرصه‌ها در این موضوع اهمیت دارد.
وی ادامه داد: اینکه همه ملت‌ها خصوصا ملت ما بدانند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است از آن ابعادی است که مغفول مانده است.قاسمی گفت: این اجتماع و حضور دانشجویی پیامش این جمله است که مبارزه با اسرائیل و استکبار مبارزه همه‌جانبه است.
رییس بسیج دانشجویی کشور گفت: همانطور که رزمندگان مقابل رژیم سفاک صهیونیست ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند و از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی صیانت می‌کنند، در دانشگاه و فضای عمومی کشور نیز نقش و اثر من دانشجو باید برای عالمگیر شدن این مقاومت تلاش کند.هادی قاسمی گفت: دفاع مقدس آنگونه که یاد گرفته‌ایم تک‌بعدی و نظامی نبوده است. رزمندگانی هم باید باشند که در حوزه تبلیغ برای دعوت مردم به مقاومت، رزمندگانی در حوزه اقتصاد برای تامین معیشت مردم و سایر حوزه‌ها باید فعال شوند.
وی افزود: اینکه صرفا توقع داشته باشیم نوع مواجهه فقط سخت و نظامی باشد، کافی نیست و باید در این نقشه به دنبال نقش و اثرگذاری خود باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.