رئیس جمهور به مقاومت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: بچه‌های فلسطین در خرابه ها نماز اقامه می‌کنند و نشان از آن است که مهمترین عنصری که در صحنه جنگ بچه‌های فلسطین را نگه داشته است نماز و اقامه نماز است، و یقینا پیروز میدان فلسطین است.

بهترین عنصر برای صیانت از نسل نو نماز است

به گزارش آگاه: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان ظهر امروز در اجلاسیه سراسری نماز در زنجان، در سخنانی با اشاره به اهمیت نماز و تقدیر از حجت‌الاسلام قرائتی و همه کسانی که در راستای تروج نماز تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: این تلاش‌ها هم در خانه، مدرسه و دانشگاه و هم در سازمان‌ها و ادارات خودش را نشان داده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای پرداختن به نماز و توجه به فریضه نماز صورت گرفته است، اما باید بعد از این هم کارهای بسیاری انجام بشود، گفت: موثرترین عنصر در خود سازی و جامعه سازی قرآن و نماز است.

وی با اشاره به اینکه نماز بسیار تاثیر مهم و تاثیر گذار است در حیات طیبه و هم در شکل‌گیری حیات طیبه گفت: ساختن جامعه سالم بدون نماز امکان‌پذیر نیست، سبک زندگی برای یک انسان سالم با محوریت نماز شکل می‌گیرد.

آیت‌الله ریسی با بیان اینکه نخستین توصیه و تأکید به صاحبان، نماز است، اضافه کرد: اگر اقامه نماز  اتفاق بیفتد، با اقامه نماز هم مبارزه نفس و هم با شیاطین بیرون مبارزه اتفاق می‌افتد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مستحکم‌ترین پشتوانه برای یک انسان سالک نماز است، گفت: امیدآفرین‌ترین فریضه در بین احکام الهی نماز است که امیر المومنین(ع) هم به آن اشاره کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید در هیچ حالتی فریضه الهی نماز ترک شود، افزود: آنچه که همه ما را رنج می‌دهد آسیب‌های فردی و اجتماعی است چون انسان توسط  نفس درونی و شیاطین بیرونی تهدید می شود که راه مبارزه با آن نماز است.

وی با اشاره به اینکه نماز هم طریق و هم مقصد و مقصود و هدف است، ادامه داد: نماز بهترین ذکر و وسیله خداست و هم ذکر قلبی و هم ذکر لسانی است.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه اگر بخواهم از جایگاه خودم در مورد این فریضه الهی سخن بگویم می‌توانم به چند نکته اشاره کنم، ادامه داد: نخستین وظیفه آن است که روح خود را با روح نماز انس بدهیم و این رمز موفقیت است و اگر در کارهای‌مان می‌خواهیم موفق بشویم باید هم نام خداوند بر جان و قبلمان حاکم شود و هم توجه به روح نماز تقویت شود.
 
وی با اشاره به اینکه نماز هم نفرین و هم دعا می‌کند، اما بگذارید که دعای نماز شامل حالمان بشود، اضافه کرد: باید برای اجتماعی کردن نماز تلاش کنیم و این نیازمند همکاری و هم افزایی هم حوزه‌های مختلف را می‌طلبد.

رییس جمهور با بیان اینکه نیاز است که اهل رسانه و همه اهالی قلم و فرهنگ برای ترویج نماز و تبیین و آن و معرفت نسبت به نماز در سطوح مختلف اهتمام کنند، گفت: ترویج نماز بسیار مهم است و از همه کسانی که قدرت این مهم را دارند باید اهتمام کنند.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه ما نسبت به آسیب‌های اجتماعی باید نگران باشیم و راه مصون سازی جامعه از آسیب‌ها نماز است، ادامه داد: روز به روز به دنیا به طرف هوشمندسازی و گام‌های جدید می‌رود که طبیعتاً می‌طلبد در این گستره عالم ارتباطات با وسیله نماز مصون سازی شود.

وی با اشاره به اینکه نماز بهترین عنصر برای صیانت از نسل جوان و نسل نو نماز است، گفت: پرداختن به نماز مهم است اما باید این مهم هم رصد شود تا متوجه بشویم در این فریضه الهی کجای کار ایستاده‌ایم.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه نماز در همه این امور محوریت دارد، ادامه داد: باید نسل جوان و نوجوان را از برکات نماز آگاه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقاومت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت:  بچه‌های فلسطین در خرابه ها نماز اقامه می‌کنند و نشان از آن است که مهمترین عنصری که در صحنه جنگ بچه‌های فلسطین را نگه داشته است نماز و اقامه نماز است، و یقینا پیروز میدان فلسطین است.

 رییس جمهور ایران اسلامی با بیان اینکه نیرو بخش‌ترین برای یک انسان سالک و مجاهد اقامه نماز است، ادامه داد: همچنین مهمترین مولفه قدرت برای انسان سالک و جامعه قدرتمند توجه به خدا و اقامه نماز است.

وی در پایان افزود: مردم استان زنجان مردمان متدینی هستند اهل اقامه نماز هستند، در تاریخ این استان ما فرهنگ و توجه به فرهنگ و فقه را با محوریت نماز دیده‌ایم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.