آگاه: عباس بیات با بیان اینکه موضوع بازماندگان از تحصیل یکی از بندهای برنامه هفتم توسعه است که در آن برنامه درسی خاص برای برگرداندن دانشآموزان به تحصیل درحال انجام است، گفت: یکی از رویکردهای جدی بحث مهارتآموزی است که از طریق تقویت و توسعه مهارتآموزی بتوانیم مسیر دانشآموزانی را که ترک تحصیل میکنند یا به مدرسه نمیآیند تغییر دهیم. وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که دانشآموز به مدرسه نمیآیند بهخاطر اشتغالشان است، افزود: در آییننامه تقویم مهارتآموزی، یکی از بحثهای دیده شده این است که اگر دانشآموزی در بیرون از فضای مدرسه در حال کار است، تجارب شغلیاش ارزیابی شود که یکی از مسیرهایی است که کمک میکند بچهها به مسیر مدرسه برگردند. یعنی در آییننامه تقویت و توسعه از شورای عالی آموزشوپرورش خواسته شده به این آییننامه ارزشیابی، تجارب بیرون دانشآموزان را تزریق کند. مدیرکل دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه ناظر به برنامه هفتم یک برنامه ویژهای برای آموزش رشتههای ۹۰۰ساعته در هنرستانها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این شرایط با یک سال کمتر یا کاهش ساعت تدریس و ساعت برنامه هفتگی کمتر، بچهها میتوانند جذب رشتهها شوند و در مدرسه بمانند. بیات با بیان اینکه بهطور میانگین در سالهای مختلف بین پنج تا هفت درصد دانشآموزان پایه نهم به دهم نمیآیند، عنوان کرد: در استانهای مختلف این آمار متفاوت است و از دو تا ۱۰درصد متغیر است؛ اما میانگین کشوری پنج تا هفت درصد است. وی اظهار کرد: گاهی این افراد جذب حوزه علمیه میشوند یعنی اگر نظام کلان آموزش را نگاه کنیم درصدی از این آمار جذب حوزه علمیه میشوند.
۲۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۰٬۸۶۸
مدیرکل دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه بهطور میانگین در سالهای مختلف بین پنج تا هفت درصد دانشآموزان پایه نهم به دهم نمیآیند، گفت: برنامهریزی شده برای آموزش رشتههای ۹۰۰ساعته در هنرستانها با یکسال کمتر یا کاهش ساعت تدریس و ساعت برنامه هفتگی کمتر، بچهها جذب رشتهها شوند و در مدرسه بمانند.
![۵ تا ۷ درصد دانشآموزان پایه نهم، به دهم نمیروند ۵ تا ۷ درصد دانشآموزان پایه نهم، به دهم نمیروند](https://media.agaah.ir/d/agaah/2025/02/15/4/5380527.jpg?ts=1739606233234)
نظر شما