گوگل از روز جمعه به افراد اجازه می‌دهد با استفاده از هوش‌مصنوعی مولد، خلاصه‌ای گفتاری از نتایج جست‌وجوها فراهم و درحقیقت جست‌وجوهای آنلاین را به محاوره تبدیل کنند.

گوگل جست‌وجوی اینترنتی را به محاوره تبدیل می‌کند

آگاه: مدل‌های «جمینای ای آی» باقابلیت Audio Overview می‌توانند به‌سرعت نتایج جست‌وجو را به شیوه محاوره‌ای خلاصه کنند. گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: یک Audio Overview می‌تواند به فرد کمک کند با محیط آشنا شود و روشی راحت و بدون هیچ‌گونه مداخله‌ای برای جذب اطلاعات ارائه دهد، خواه فرد در حال انجام چندکار به‌طور همزمان باشد یا آنکه تجربه صوتی از نتایج جست‌وجو را ترجیح دهد. ما صفحات وب مفید را زیر یک پخش‌کننده صوتی در صفحه نتایج جست‌وجو نشان می‌دهیم تا کاربر بتواند به‌راحتی وارد آنها شود و بیاموزد. گوگل مشغول ارتقای جست‌وجوی آنلاین باهوش‌مصنوعی مولد است و باوجود بیم و نگرانی‌ها درباره مدل کسب‌وکاری تبلیغ محور آن، هوش‌مصنوعی را با آغوش باز در محصولاتش به کار می‌برد. حالت هوش‌مصنوعی جدید موتور جست‌وجوی گوگل فراتر از AI Overviews عمل می‌کند که پاسخ به پرسش‌های مطرح‌شده توسط مدل‌های هوش‌مصنوعی مولد را بالای لینک‌های آبی سنتی به وب‌سایت‌ها و تبلیغات نمایش می‌دهد.
از زمانی که گوگل AI Overviews را در جست‌وجوها معرفی کرده تعداد کاربران در چند کشور به بیش از ۱.۵ میلیارد نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.