رئیس کل گمرک ایران گفت: حجم مبادلات تجاری کشورمان در ۱۱ ماهه سال جاری با کشورهای همسایه با ۲.۵ درصد افزایش به رقم ۵۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار رسید.

تجارت ۵۵ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور همسایه در سال جاری

به گزارش آگاه: محمد رضوانی‌فر با اعلام اینکه حجم مبادلات تجاری کشورمان در ۱۱ ماهه سال جاری با کشورهای همسایه با ۲.۵ درصد افزایش به رقم ۵۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار رسیده است، اظهار کرد: از مجموع مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه ۲۵ میلیارد و ۸۴۴ میلیون دلار آن به صادرات و ۲۹ میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار به واردات اختصاص داشته است.

وی افزود: صادرات ایران به کشورهای همسایه در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳ درصد و از حیث ارزش ۹ درصد کاهش و واردات از کشورهای همسایه در این مدت از حیث وزن و ارزش به ترتیب ۱۱ و ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ارزش صادرات ایران به ۸ کشور همسایه با کاهش و با ۷ کشور دیگر همسایه با افزایش روبرو بوده است، گفت: در این مدت ارزش صادرات ایران به کشور های عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، قطر و عربستان سعودی با کاهش و با کشورهای همسایه امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و بحرین با افزایش روبرو بوده است.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری در بین کشورهای همسایه واردات کالا به لحاظ ارزش از کشورهای بحرین، قزاقستان، پاکستان و کویت کاهش داشته است، ادامه داد: در این مدت بیشترین میزان درصد افزایش واردات به لحاظ ارزشی از بین کشورهای همسایه به ارمنستان، عراق، ترکمنستان، قطر و فدراسیون روسیه اختصاص داشت.

وی بیان کرد: میزان وزنی واردات از کشورهای همسایه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۱ میلیون و ۴۳۲ هزار تن و میزان وزنی صادرات به کشورهای همسایه ۶۷ میلیون و ۱۰۸ هزار تن بوده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.