علیرضا خدابخشی در ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ به عنوان معاون سیاسی سازمان صدا و سیما منصوب شد. در همان سال در جریال حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت اختلالات جدی در روند سوخت‌گیری در سراسر کشور به وجود آمد. سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در آن زمان عملکرد بسیاری خوبی داشت و تیم رسانه‌ای به صورت زنده و فوری اخبار مرتبط به این جریان را پوشش دادند و مرجعیت روایت را رعایت کرد. اما پس از آن چندان در جنگ روایت‌های داخلی و خارجی برنده و پیشتاز نبود. در زمان فعالیت خدابخشی شبکه خبر۲ هم به عنوان زیرمجموعه معاونت سیاسی سازمان صداوسیما راه‌اندازی شد اما چندان عملکرد مطلوبی نداشت چرا که مبنا بر آن بود تا رویدادهای مهم کشور و جهان را به صورت زنده پوشش دهد اما کارکرد شاخصی نداشت.

واکنش‌های عجیب رفتن خدابخشی

آگاه ـ در جریان دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغات نمایندگان افتتاح شد که آنچنان هم مورد استقبال قرار نگرفت و دیده نشد. در سال ۱۴۰۱ به دلیل اتفاقات سریالی عجیب و غریب در بخش خبری صدا و سیما و پارازیت ضد انقلاب روی پخش زنده و نیز نشان دادن برخی تصاویر نامناسب، زمزمه برکناری خدابخشی به گوش می‌رسید اما پیمان جبلی این خبر را تکذیب کرد و شایعه رسانه‌ای دانست. اما علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی صداوسیما صبح روز شنبه ۱۹ اسفند۱۴۰۲ به صورت قطعی از سمت خود برکنار شد. به جای او نیز محمدعلی صائب، رئیس خبرگزاری صداو سیما با حفظ سمت، سرپرستی معاونت سیاسی را برعهده گرفته است. البته خبرگزاری صدا و سیما این برکناری را استعفای خود خدابخشی اعلام کرده است. محمدعلی صائب از سال ۷۹ تا ۸۹ در سمت‌های خبری رادیو پیام، رادیو جوان و رادیو ایران مشغول فعالیت بوده است، همچنین وی قائم‌مقام اداره کل پخش اخبار صدا، خبرنگاری در معاونت خبر مرکز خراسان جنوبی تا سال ۹۴، معاون خبر مرکز خراسان جنوبی تا سال ۹۸ و مسئول باشگاه خبرنگاران جوان این استان نیز بوده است. صائب از شهریور ۱۴۰۱ ریاست خبرگزاری صداوسیما را برعهده داشت.

برخی روایت‌های تائید نشده از داخل سازمان صدا و سیما و نیز توئیت‌های برخی کاربران حاکی از آن است که برکناری خدابخشی و انتصاب جدید خوشحالی کارکنان سازمان را به دنبال داشته است چه آنکه برخی از خبرنگاران اسبق باشگاه خبرنگاران جوان و جمعی از اهالی رسانه و برخی از خبرنگاران فعلی صدا و سیما از این جریان استقبال کرده و توئیت‌هایی با محتوای خوشحالی منتشر کرده‌اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.