روز جهانی قدس در سراسر ایران و جهان با هدف اعلام انزجار چندین باره و چندین ساله علیه رژیم منحوس و کودکش صهیونیستی با حضور مردم،مسئولین لشکری و کشوری، هنرمندان، ورزشکاران و سایر اقشار و آزادی خواهان برگزار شد تا تاریخ مجددا تصویر فوجی از انسان‌ها را در دفاع از حقوق مردم فلسطین قاب بگیرد؛ قابی به بلندای تاریخ و عکسی به وضوح خورشید.

خروش جهانی اَلاحرار

آگاه؛ یوم الله روز جهانی قدس امسال که پیش‌تر آن را به موجب کشتار بی‌سابقه قرن و همچنین شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی و همچنین حمله چند روز پیش این رژیم به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شهادت هفت نفر از مستشاران کشورمان با سال‌های گذشته متفاوت می‌خواندند؛ با حضور پرشور مردمی به حق تفاوت کرد. در این یوم الله مشت‌های تاکنون گره نخورده جهانی نیز، برای یک بار هم که شد، گره خورد و جهان تعبیر عادی سازی روابط با جرثومه فساد منطقه را چشید و به باطل، ملاحظه کرد.

مردم ولایت مدار و انقلابی ایران عزیز در حالی یوم الله روز قدس را همچون سال‌های گذشته با زبان روزه تجربه کردند که دهان به پاسداری از غزه باز کرده و پایداری و طوفان الاقصای فلسطینی را به طوفان الاحرار پاسخ دادند؛ طوفانی که بی‌شک صدای حضورش، گوش تاریخ  - بخوانید حقوق بی بشریش- را کر خواهد کرد.

برگزاری راهپیمایی قدس در 2 هزار شهر و روستا

طبق اعلام برگزار کنندگان، روز جهانی قدس در بیش از ۲ هزار شهر و روستا ایران عزیز برگزار شد و مردم بصیر و آگاه باری دیگر در صحنه این راهپیمایی درخشیدند، تا کفر و نفاق و شرک روی خوش نبیند و ساعت خون ریزی صهیونیستی زیر ثانیه قدم های راسخ آزادی خواهان لگدمال شود.

راهپیمایان میلیونی روز قدس امسال، همچون سالهای قبل شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را برضد سیاست‌های رژیم منحوس صهیونیستی سر دادند. همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم در تهران دست‌نوشته‌ها و مطالبی توسط راهپیمایان بر روی دیوارنوشته «اسرائیل بدان که...» نوشته شد. همچنین حاضران در راهپیمایی بنر ۱۰۰ متری با تصاویری از جنگ در غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در مسیر راهپیمایی حمل می‌کردند. البته در این مراسم مردم بصیر و آگاه ایران عزیز پرچم آمریکا را هم به آتش کشیدند. با این حال راهپیمایان تصاویری از رهبر معظم انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران در دمشق و همچنین شهدای دیگر دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را در دستان خود گرفته بودند.  

تشیع شهدای راه قدس

با این حال همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه نیز در میدان فردوسی تهران برگزار شد و مردم روزه‌دار تهران پیکر شهدا را تا دانشگاه تهران تشییع کردند.

حضور جهانی در راهپیمایی طوفان الاحرار

اما نفرت از رژیم صهیونیستی تنها به ایران ختم نشده و همزمان با برگزاری روز جهانی قدس در ایران اسلامی، مردم کشورهای مختلف منطقه و جهان در این روز مهم به خیابان‌ها آمدند. از این رو شامگاه دیشب رسانه‌های ترکیه تصاویری از حضور گسترده مردم شهر قونیه در ترکیه در تظاهرات روز جهانی قدس خبر دادند. همچنین این راهپیمایی در کشمیر و کشور اندونزی و در بسیاری از کشورهای دیگر برگزار شد. البته راهپیمایی جهانی علیه اسرائیلی‌ها از منظر رسانه‌های منطقه‌ای نیز رنگ و بویی متفاوت با سال‌های داشت.

یوم‌الله به روایت رسانه‌ها

رسانه‌های مختلف منطقه‌ای و بین المللی امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به بازتاب راهپیمایی گسترده مردم ایران در روز جهانی قدس پرداختند. در این میان خبرنگار المیادین در این باره گزارش داد که راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف ایران برگزار شده و هر لحظه به تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی افزوده می‌شود. همچنین وبگاه فلسطینی قدس الاخباریه نیز در این باره نوشت: ده‌ها هزار ایرانی در مراسم روز جهانی قدس مشارکت کردند. در ادامه المنار گزارش داد که مردم تهران استقبال گسترده‌ای از مراسم روز جهانی قدس و تشییع پیکر شهدا در شهر تهران داشته‌اند.

همچنین شبکه العربیه نیز در گزارشی ضمن بازتاب مشارکت گسترده و حماسی ملت ایران در مراسم روز جهانی قدس، اعلام کرد: همزمان با روز جهانی قدس، هزاران ایرانی در مراسم تشییع پیکر شهدای سپاه مشارکت کردند. در این گزارش با اشاره به نصب بیلبوردهایی از شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، اعلام شده که ایران رژیم صهیونیستی را به انتقام تهدید کرده است.

سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی حیات نباتی دارد

طبق اعلام برگزار کنندگان یوم الله روز قدس؛ سخنران اصلی مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. سردار سلامی در جریان سخنرانی خود گفت: رژیم صهیونیستی امروز با تنفس مصنوعی آمریکا زنده است و در اتاق مراقبت‌های ویژه سیاسی، امنیتی و روانی آمریکا در حال نفس‌کشیدن است و هرگاه این دستگاه تنفس مصنوعی غرب از بینی رژیم صهیونیستی برداشته شود او حیات نباتی به خود خواهد گرفت و فرو خواهد ریخت و این نزدیک است و دور نیست.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی‌ آن‌ها فکر می‌کنند هرچه از مسلمانان بکشند و آن‌ها را محاصره و آواره کنند بهتر می‌توانند به حیات خود ادامه دهند اما قضیه واقعاً عکس این رویای آن‌هاست، گفت: جغرافیای غزه بر روی نقشه کوچک است، اما، جغرافیای سیاسی آن وسعت جهانی پیدا کرده است و حمایت افکار عمومی همه جهان نه اعراب و مسلمانان بلکه همه جهان حتی جهان غیر اسلام را با خود دارد. امروز در حمایت از فلسطین سطح وسیعی از حمایت معنوی برای مردمان مظلوم فلسطین در محاصره که نشانه‌های آشکار یک مقاومت افسانه‌ای را در تاریخ نشان داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به قدرت مقاومت اسلامی در غزه تصریح کرد: امروز یک گروه محاصره شده با تکیه بر ایمان که امکان انتقال تسلیحات به او وجود ندارد و حتی اجازه رسیدن آب و غذا را هم به این گروه نمی‌دهند در مقابل ائتلاف امپراتوری‌های بی‌نظیر تاریخ بشریت محکم ایستاده است و شکوه استقامت ایمان را در آن سرزمین نشان می‌دهند.

وی افزود: پیام‌هایی که از داخل غزه به ما منتقل می‌شود این است که ما هیچ مشکلی برای ادامه این استقامت نداریم. شما محکم باشید چرا که ما رژیم را در غزه مدفون خواهیم کرد. سنت الهی این است که فلسطین می‌ایستد و توطئه شوم مستکبران به خودشان بازخواهد گشت و سرانجام سرزمین، دیار و اموال مردم فلسطین به آن‌ها بازخواهد گشت و راهی برای نجات صهیونیست‌ها وجود ندارد. صهیونیست‌ها نمی‌توانند میان جنگ و زندگی یکی را انتخاب کنند بلکه راهشان تسلیم شدن است؛ خواهیم دید.

هیچ عملی بدون پاسخ نمی‌ماند

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق که به شهادت تعدادی از فرماندهان و اعضای سپاه در سوریه انجامید، تصریح کرد: ما هشدار می‌دهیم هیچ عملی از هیچ دشمنی در مورد نظام مقدس ما بدون پاسخ نخواند ماند و هنر ملت ایران شکستن قدرت امپراطوری‌ها و اثبات پیروزی حقیقت ایمان است. همانطور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند، دلاورمردان ما رژیم صهیونیستی را تنبیه خواهند کرد. تا وقتی پیکرهای ما در درون این تابوت‌ها روی دستان مردم تشییع شود، هیچ قدرت به ظاهر بزرگی نخواهد توانست بر پیکر این امت ضربه بزند.

ابوترابی فرد:

صهیونیست‌ها در حال تجربه شکست‌های بزرگ هستند

همچنین حجت السلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در جریان نماز جمعه دشمن شکن این هفته نماز جمعه تهران گفت: در روز قدس پساطوفان الاقصی قرار داریم که مبارک‌تر از همه روزهای قدس است. اکنون در کوران جنگ حماسه‌ساز غزه و در اوج قساوت صهیونیست‌ها و در شرایطی که دشمن شکست خورده و مأیوس، فاجعه‌آفرینی می‌کند، راهپیمایی روز قدس در جهان اسلام و در شرق و غرب و شمال و جنوب جهان پشتوانه محکم و بی‌بدیلی برای مجاهدان خط مقدم در غزه و مردم غیور فلسطین فراهم خواهد آورد. وی با بیان اینکه روز قدس به‌عنوان روز بیعت با فلسطین نقش محوری در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت غزه ایفا خواهد کرد، ادامه داد: امام راحل در نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان، طوفان الاقصی را مشاهده می‌کرد و روز قدس را نه روز رویارویی با اشغالگران سرزمین فلسطین، بلکه روز رویارویی امت اسلام و مستضعفان با اردوگاه استکبار می‌دانست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی زلزله‌ای در ساختار سیاسی، نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و مدل جنگ نامتقارن محور مقاومت در غزه، لبنان، عراق و یمن، برتری نظامی این رژیم را به چالش کشیده است، گفت: در جنگ اراده‌ها، مقاومت اسطوره‌ای ملت مظلوم و مقاوم غزه اراده انسان مؤمن و الهام گرفته از عاشورا را در معرض نگاه جامعه جهانی قرار داده است. صهیونیست‌ها در غزه شاهد شکست همه جانبه سیاسی، نظامی و رسانه‌ای در افکار عمومی جهان هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به حمله به کنسولگری ایران در دمشق بیان کرد: تل آویو برای اینکه بتواند راهی برای خروج از بن‌بستی که نتیجه اشتباه محاسباتی او باشد پیدا کند، بازی خطرناکی علیه مستشاران ایرانی در سوریه آغاز کرده است. این حمله به لحاظ نقطه عملیات و موقعیت و جایگاه ویژه سرلشکر زاهدی و افراد برجسته حاضر، حائز اهمیت است. صهیونیست‌ها در بحبوحه فشارهای بین‌المللی، شدت یافتن تنش‌ها در کرانه باختری، درگیری‌های گسترش‌یافته داخلی و گسترش اختلافات با شرکای غربی خود که به رسانه‌ها راه یافته است، دست به این اقدام زدند. این رژیم در طول ۶ ماه اخیر ضربات مرگباری را دریافت کرده که در طول ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

ایران برای پاسخگویی، متناسب با حمله دشمن با حوصله و دقت عمل می‌کند

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه صهیونیست‌ها و متحدانشان در میان امواج ساحل مدیترانه و دریای سرخ گرفتارند، یادآور شد: اقدامات مذبوحانه در دمشق و چابهار در مسیر احیای قدرت بازدارندگی فروریخته تل‌آویو فاقد ارزش راهبردی و نظامی است، هرچند شهدای آن بسیار عزیز و ارجمند هستند و امروز بر دستان مردم و زنان تهرانی تشییع می‌شوند و وداع با آنان برای ملت عزیز و محور مقاومت سنگین است. ایران برای پاسخگویی، متناسب با حمله دشمن و با حوصله و دقت عمل می‌کند و قطعاً محاسبات دشمن را در هم خواهد ریخت.

برکت انقلاب

به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسأله قدس و فلسطین به مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام تبدیل شده و امسال هم همچون سالهای گذشته و حتی متفاوت تر از آن، مظلومیت مردم فلسطین بر جهانیان ثابت شد. به واقع حضور پرشور مردم ایران و آزادی خواهان سایر نقاط جهان در راهپیمایی روز قدس امسال موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین شد و خشم و  باز هم عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم زد تا گوش و تن این رژیم منحوس پس از طوفان القصی از طوفان الاحرار پر شده و بلرزد به طوری که روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز گزارش داد: مقامات اسرائیلی به دلیل نگرانی از واکنش ایران به حمله اخیر به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق، ۲۸ سفارت‌خانه و کنسولگری خود در برخی کشورها را تعطیل کرده‌اند. همچنین در روزهای اخیر ارتش رژیم صهیونیستی آماده باش امنیتی را در اراضی اشغالی به دلیل نگرانی از واکنش ایران به بالاترین سطح افزایش داده است.

رئیس جمهوری:

پیروزی حتمی برای مردم فلسطین و مسلمین خواهد بود

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در پاسخ به این سئوال که امروز یکی از متفاوت‌ترین روزهای قدس را شاهد هستیم، به نظر شما پیامدهای این حضور چه خواهد بود، تصریح کرد: خداوند اینگونه مقدر کرد که سرداران ما در روز شهادت امیرالمومنین علی (ع) به شهادت برسند و در روز قدس تشییع شوند تا جلوه خاصی به این روز ببخشند. این راهپیمایان همان مردمی هستند که در روزهای گذشته قرآن بر سر گرفتند و امروز در خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف از رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری می‌کنند و یقین داریم این احساس برآمده از قلب‌ها، دل‌ها و فریادها حتما به نابودی رژیم صهیونیستی و اعتلای عزت مردم فلسطین و مسلمین جهان منتهی خواهد شد.

 رئیسی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با اخلاص جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کرد، اظهارکرد: امروز می‌بینیم نسلی که در خیابان‌ها حضور دارند، نسلی هستند که نه امام راحل را دیدند و نه روزهای ابتدایی انقلاب را اما در اینجا حضور یافته‌اند تا 75 سال جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و ان‌شاالله پیروزی حتمی برای مردم فلسطین و مسلمین خواهد بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.