دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت

آگاه: دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، صبح شنبه (۹تیرماه) با حضور آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی رییس‌دفتر رهبر معظم انقلاب، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از فرماندهان محور مقاومت، خانواده معظم شهدا از کشورهای مختلف به همراه مسئولان ملی، مدیران شهری و زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستیزی ائمه اطهار (ع)
حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم، بارگاه منور رضوی را برترین مکان برای برگزاری همایش‌های مرتبط با جبهه مقاومت معرفی و اظهار کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان و ستمگران مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.
وی مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبران را سیره مشترک تمام پیشوایان معصوم معرفی و خاطرنشان کرد: مطالعه و بررسی زندگی سراسر نورانی اهل‌بیت(ع) گواه این حقیقت است که از آشکارترین ویژگی‌های امامان معصوم(ع) مبارزه و ایستادگی در برابر ظالمان است، هریک از ائمه معصوم(ع) به شیوه‌ای متناسب با دوران خویش، در برابر ستمگران زمان ایستادگی و مبارزه می‌کردند؛ روحیه مبارزه و مقاومت در برابر ظالمان، غاصبان و جبران در لحظه لحظه زندگی ائمه اطهار(ع) ظهور و بروز دارد.

راه عزت مسلمانان 
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم با بیان اینکه ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است، تاکید کرد: ما به این وعده ایمان داریم؛ حالا می‌خواهد آمریکا در سوریه و عراق بیش از ۱۰تریلیون دلار هم هزینه کند؛ کجا این عملیات‌های ضعیف نظامی می‌تواند ما را دچار تزلزل کند؟
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، مظاهر آشکار شجاعت و ایثار، پایه‌های شهادت، نمادهای آزادگی و کرامت و حجت‌های خدا بر ما بودند. سیدالشهدای همه اینها نیز سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود که ۴۰سال، هرگز لباس رزم و جهاد را از خود دور نکرد، همیشه در تعقیب دشمنان دین خدا بود و کار را به جایی رساند که اشقیای عالم از او عاصی شدند. ده‌ها هزار شهید بر صفحات مختلف تاریخ، کهکشانی درخشان از ستارگان پرفروغ و بی‌غروب هستند و مسیر اعزاز و اجلال را به مسلمانان نشان می‌دهند.
سرلشکر سلامی گفت: تاریخ اسلام نشان داده که راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد. چه در طلوع اولیه خورشید اسلام و زمان بعثت پیامبر(ص) و چه بعثت مجدد اسلام در افق انقلاب شکوهمند اسلامی، همه آزادگان عالم به وجود شهدای مقاومت در برابر مستکبران افتخار کرده و آنها را الگوی خود قرار داده‌اند.

تحت سیطره نظام سیاسی طاغوتی غرب بدتر از مرگ است
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه شهدای جبهه مقاومت، محصول ترویج فرهنگ توکل، مقاومت و ایستادگی هستند، گفت: در جریان یک معامله الهی، شهدای مقاومت کسانی بودند که توانستند متاع محدود زندگی دنیوی را با سعادت ابدی معاوضه کنند و روحیه‌ای به برادران و خواهران دینی خود تزریق کنند تا حتی به قیمت بذل جان، تن به معادلات مستکبران عالم ندهند. دیگر مسلمانان نمی‌خواهند سیادت غرب را بپذیرند. برای ما از مرگ بدتر است که تحت سیطره نظام سیاسی طاغوتی غرب باشیم. فلسطین امروز نماد مجسم همان کلام حضرت سیدالشهدا(ع) است که فرمود مرگ با عزت از زندگی ذلیلانه برتر است. در این مراسم نیز پیام تصویری رهبر معظم انقلاب به کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد پخش شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.