ایرج طهماسب که به واسطه حضور در برنامه‌های مجموعه شخصیت‌های محبوب «کلاه قرمزی» سال‌هاست محبوب همه نسل‌های ایرانی است حالا بعد از حدود ۵ سال دوری از تلویزیون دوباره به اجرا در رسانه ملی بازگشت. او برنامه «مهمانی» را که دارای ترکیبی از عروسک‌های برنامه «کلاه قرمزی» و برنامه «مهمونی» بود برای نوروز در «شبکه نسیم» تولید کرده بود.

عروسک‌های محبوب بچه‌های ایرانی دوباره در تلویزیون

آگاه،  زهرا بذرافکن -خبرنگار سرویس فرهنگی: «ایرج طهماسب» را همه با نام «آقای مجری» در برنامه و فیلم‌های «کلاه قرمزی» به یاد می‌آورند و البته زوج جدا نشدنی او «حمید جبلی» که صداپیشگی کلاه قرمزی و چند عروسک دیگر را در این برنامه به عهده داشت. این فصل از برنامه «مهمانی» با وجود حضور برخی از شخصیت‌های برنامه کلاه قرمزی البته یک جای خالی داشت که آن هم «حمید جبلی» و به دنبال آن عروسک‌هایی که همیشه صداپیشگی آن‌ها را انجام می‌داد، همچون شخصیت کلاه قرمزی و پسرخاله بود.

بعد از پایان نوروز و پخش برنامه «مهمانی» به کارگردانی و اجرای «ایرج طهماسب»، فرصت آن شد که نگاهی به تولیدات رسانه ملی در این ایام و بازخورد مخاطبان و رسانه‌ها بیندازیم. با وجود آن که تولیدات صدا و سیما برای این روزها ضعف‌ها و قوت‌هایی داشته اما یکی از پرتکرارترین نام‌ها در میان بهترین و پر بیننده‌ترین برنامه‌ها همین برنامه «مهمانی» بود که همه می‌دانند که مخاطبش محدود به هیچ گروه سنی خاصی نیست؛ از کوچک و بزرگ پای این برنامه نشسته و با اشتیاق ماجراهای میان «آقای مجری» و عروسک‌های پرماجرا را می‌بینند. این فصل از «مهمانی» داستان مواجهه آقای مجری با همسایه‌های تازه‌ای است که در نزدیکی خانه جدید او ساکن‌اند و ماجراهایی بامزه میانشان رخ می‌دهد.

بازگشت مهمان‌ها به خانه همیشگی

بعد از آن که دو فصل از آخرین تولید عروسکی «ایرج طهماسب» برای وی‌اودی‌ها تا آبان ۱۴۰۲ تولید و پخش شد، برای نوروز ۱۴۰۳ خبر رسید که قرار است آقای مجری را در قاب تلویزیون ببینیم. این برنامه که با نام «مهمانی» ساخته شده بود در ۹ قسمت و برای شبکه نسیم تولید و در ایام نوروز پخش شد. ترکیب شخصیت‌های این برنامه را عروسک‌های کلاه قرمزی و برنامه «مهمونی» تشکیل داده بودند. هر کدام از اپیزودهای این برنامه در تلوبیون تا حدود ۴۰ هزار بار دیده شده‌اند و این نشان می‌دهد که این برنامه و شخصیت‌های محبوب قدیمی تلویزیون خیلی خوب توانسته‌اند دوباره جایشان را در دل مخاطبان باز کنند. یکی از جذابیت‌های این فصل از این برنامه، مواجهه شخصیت‌های قدیمی برنامه «کلاه قرمزی» با شخصیت‌های جدید و امروزی‌تر برنامه «مهمونی» بود که لحظات بامزه‌ای را برای مخاطب رقم می‌زد. رسانه‌ها از این برنامه در نوروز ۱۴۰۳ به عنوان برگ برنده تولیدات تلویزیون در نوروز و ماه مبارک رمضان نام برده‌اند. مجموعه صدا پیشگان این برنامه را «هوتن شکیبا»، «کاظم سیاحی»، «بهادر مالکی»، «سهیل مستجابیان»، «محمد شعبانپور»، «محمد بحرانی»، «نازنین شعبانی» و «امیر ادیب» تشکیل داده‌اند.

با آن که تولید «مهمونی» برای شبکه نمایش خانگی نیز مخاطبان خودش را یافته بود و مخاطب همیشگی برنامه‌های ایرج طهماسب را از تلویزیون پای وی‌اودی‌ها نشانده بود اما جای او همیشه در نوروزهای تلویزیون برای بچه‌ها خالی بود. با این حال، این دوباره تلویزیون بود که بعد از کوچ نه چندان ماندگار این برنامه‌ساز به شبکه نمایش خانگی در انتخاب او قرار گرفت. در یک نگاه ساده نیز میزان موفقیت و بازدید این برنامه در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون به وضوح قابل قیاس است. این برنامه در همین فصل کوتاهی که برای تلویزیون در نوروز ساخته شد بارها بیش از نمایش آن در شبکه خانگی بازدید گرفت و همچنین در فضای مجازی دست به دست شد.

جای خالی همتای آقای مجری

سال گذشته بعد از آن که شایعاتی طولانی درباره اختلاف میان زوج هنری «ایرج طهماسب» و «حمید جبلی» شکل گرفته بود این دو هنرمند بعد از یکی از اجراهای تئاتر شهر به نویسندگی «حمید جبلی» در دیداری دوستانه به این شایعات خاتمه دادند. ذهن مخاطبانی که این دو را در برنامه‌های «کلاه قرمزی» مثل همیشه کنار هم می‌خواستند تا حدی آرام گرفت. از آن گذشته، پیش از این نیز مسئولان رسانه ملی نوید بازگشت «حمید جبلی» را در حاشیه همین شایعات داده بودند اما با این وجود تا امروز این اتفاق نیفتاده است. شایعات پیرامون غیبت «حمید جبلی» در نوروز امسال بیش از پیش قوت گرفت، مخصوصا که برخی از عروسک‌های «کلاه قرمزی» در این فصل جدید به تلویزیون بازگشتند اما جای کلاه قرمزی که شخصیت اصلی و همیشگی این برنامه بود هنوز خالی است. پیرامون این غیبت، سوالی ایجاد می‌شود که آیا هیچ وقت قرار است کلاه قرمزی را دوباره در قاب تلویزیون ببینیم؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.