۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۳٬۴۱۷

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید فراهم شده ‌‎است.

آگاه: فاطمه عباسی گفت: ۱۳۰هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده‌اند که می‌توانند بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی به‌صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت بخرند. وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت: ‌براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و اتوبوس‌رانی درون‌شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‌های برون‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم‌بهاست. وزارت مکلف است به‌منظور اجرای این تبصره نسبت‌به پیش‌بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.

عباسی تصریح کرد: نیم‌بها شدن بلیت حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم‌نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.