آگاه: فتحی تلاش داشته تا نشان دهد که پس از ورود شمس به زندگی مولانا، تحولاتی در زندگی جلالالدین رخ داده و پس از گم گشتنِ شمس به یک واله و شیدا تبدیل میشود که در حسرتِ دیدارِ دوباره شمس است و خرقه بر تن کوچه به کوچه به دنبال شمس است. اما آنچه دیده میشود قصه این دو عارف نیست، بلکه خردهروایتهای متعدد دست به دست هم داده تا یک داستان تاریخی به یک درام عاشقانه با چاشنی تاریخ تبدیل شود. «مست عشق» مانند تمام آثار تاریخی حسن فتحی قاببندیهای درست و رنگ و لعابی دارد که بیننده را جذب کند اما بهدلیل تصمیم گروه بر ساخت فیلم در ترکیه و فضاسازی به سبک طراحان صحنه ترک برای فیلم، امضا یا حضور خود فتحی در پشت صحنه فیلم احساس نمیشود. بیشتر از آن بینندگانی که سریالهای تاریخی ترکی مانند «حریم سلطان» را دیده باشند، احساس میکنند که پارسا پیروزفر و شهاب حسینی در آن سریالها حضور دارند تا اینکه یک کارگردان ایرانی «مست عشق» را ساخته است.
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳٬۴۶۳
ما شاهد حضور کمرنگِ مولانا در مست عشق هستیم. در این فیلم، حضور مولانا در قامت یک شاعر و عارف بسیار کمجان است و بیشتر روایتی عاشقانه و معمایی از سرگذشت شمس تبریزی و آنچه بر سرش آمده مخاطب را درگیر میکند.
نظر شما