روزنامه «نیویورک تایمز» برای پوشش گسترده و روشنگرانه عملیات طوفان الاقصی که هفتم اکتبر ۲۰۲۳ از سوی حماس در سرزمین‌های اشغالی انجام شد و سپس تحرکات جنایت‌بار ارتش غاصب صهیونیستی به این عملیات، برنده جایزه پولیتزر ۲۰۲۴ در بخش گزارش بین‌المللی شد.

برندگان پولیتزر، روایتگران صادق از جنگ غزه

آگاه: این جایزه در بخش روزنامه‌نگاری و گزارش بین‌الملل به موسسه‌های مطبوعاتی اهدا می‌شود. علاوه‌بر آن نیز آژانس خبری «رویترز» جایزه عکاسی خبری را برای پوشش دست‌اول و فوری عملیات حماس و پاسخ اسرائیل به آن دریافت کرد. یکی از این عکس‌ها، عکس معروفی است که در آن دختری کفن برادرزاده‌اش را در آغوش گرفته است. افزون‌بر آن نیز این آژانس خبری به‌عنوان منبعی مورداستناد ویژه برای خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای که جنگ در غزه را پوشش می‌دهند، معرفی شد. 

جایزه پولیتزر، جایزه‌ای است در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی که هرساله با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان داده می‌شود. این جایزه به ‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی، در سده نوزدهم نام‌گذاری شده‌ است.

بنیان‌گذار این جایزه به‌دلیل علاقه‌ای که به روزنامه‌نگاری داشت، مدرسه‌ای را در ایالت کلمبیا تاسیس کرد که هنوز هم یکی از معتبرترین مراکز آموزش روزنامه‌نگاری در سراسر دنیا به شمار می‌رود و بسیاری از روزنامه‌نگاران برجسته در این مدرسه آموزش می‌بینند. بعد از راه‌اندازی این دانشگاه، جایزه‌ای به مبلغ ۲۵۰هزار دلار و همچنین بورس تحصیلی برای یک مسابقه گزارش‌نویسی درنظر گرفته شد. همچنین هر ساله بنیاد پولیتزر جایزه نیم‌ میلیون دلاری خود را به بهترین عکس‌های خبری می‌دهد که در میان همه عکس‌های خبری جهان، بهترین عکس خبری افشاگرانه و جسورانه معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.