۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۳٬۶۶۱

رییس هیات‌مدیره جامعه دندانپزشکی ایران با بیان اینکه هر کودک ۱۲ساله ایرانی، دو دندان پوسیده دارد، گفت: این کودک وقتی به ۴۰سالگی می‌رسد میزان پوسیدگی دندان به ۶عدد می‌رسد. علی تاجرنیا افزود: سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بسیار تاثیرگذار است و باتوجه‌به اینکه درمان‌های دندانی ازلحاظ تجهیزات گران است با خودمراقبتی و افزایش سلامت می‌توانیم بیماری‌های دهان و دندان را کاهش دهیم. 

آگاه: وی ادامه داد: مصرف غذاهای پرشکر، خیلی ترش، استفاده از غذاهای چسبنده و فست‌فودها در افزایش پوسیدگی در داخل دندان تاثیرگذار است و باید کمتر مصرف شوند.تاجرنیا اظهار داشت: استفاده از مسواک، خمیردندان و نخ دندان و دهان‌شویه‌ها برای کاهش میکروب دهان، پوسیدگی و کاهش التهاب لثه ضرورت دارد و والدین از دوسالگی مسواک انگشتی برای کودکان تهیه کرده و مسواک زدن آموزش داده شود و باتوجه‌به اینکه از ۶سالگی به بعد دندان‌های دائمی رشد می‌کنند، برنامه‌های فلورایدتراپی نیز می‌تواند کمک می‌کند. 

وی با بیان اینکه ایران رتبه اول دنیا در زمینه تحقیقات دندانپزشکی و تولید مقالات دندانپزشکی را دارد، گفت: بنیان‌ دانش دندانپزشکی در کشور درست نهاده شده و همواره پابه‌پای دندانپزشکی مدرن سایر کشورها جلو رفته و رو به پیشرفت است. وی تصریح کرد: دانش دندانپزشکی ما با اساتید پرورش‌یافته جایگاه مناسبی را حفظ کرده و فاصله دانش ایران و دنیا اندک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.