زوج جهانگرد استرالیایی که با خودروی تاریخی Bean از انگلستان به استرالیا سفر می‌کنند، در مسیر این ماجراجویی وارد ایران شدند.

آگاه: لانگ و بیو کیدبی که سفر خود را روز ۱۳فروردین امسال از پایتخت انگلستان آغاز کردند، تاکنون کشورهای فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، بلغارستان و ترکیه را پشت سرگذاشته، از طریق مرز بازرگان وارد کشورمان شدند.

این جهانگردان، طی ۱۲روز اقامت در کشورمان از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرهای ماکو، تبریز، زنجان و تهران بازدید می‌کنند و پس از توقف یک روزه در پایتخت، به کاشان، اصفهان و یزد خواهند رفت. کرمان، بم و زاهدان شهرهایی هستند که لانگ و بیو کیدبی پس از عبور از آنها از طریق مرز میرجاوه در استان سیستان‌وبلوچستان که مهم‌ترین گذرگاه مرزی مشترک ایران و پاکستان است، خاک کشورمان را ترک خواهند کرد.

این زوج ماجراجوی استرالیایی امسال پس از گذشت حدود ۱۰۰سال از سفر بیرتلز، با خودروی بین که اکنون در زمره خودروهای ارزشمند تاریخی قرار دارد، وارد ایران شده‌اند. این گروه دونفره که با پشتیبانی انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، همکاری کلوپ ملی سافاری و حمایت ماموت خودرو در جاده‌ها و مسیرهای ایران پیمایش می‌کنند، پس از کشورمان از کشورهای پاکستان، هند، مالزی و سنگاپور عبور کرده و به مقصد نهایی خود در استرالیا خواهند رسید.

باتوجه‌به تلاش رسانه‌های بیگانه برای نمایش چهره‌ای غیرواقعی از کشورمان در راستای پروژه ایران‌هراسی، تبلیغ ورود گردشگران خارجی و برگزاری این قبیل تورهای گردشگری می‌تواند فرصتی برای معرفی درست کشورمان به‌عنوان مقصدی امن، زیبا و منحصربه‌فرد به جهانیان فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.