آیین معارفه علی هوشمند، معاون امور هنری اداره کل هنرهای تجسمی با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، جعفر واحدی رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سیدمصطفی زراوندیان معاون پیشین و دبیر شورای هنری، مجید محمدی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی و جمع دیگری از همکاران اداره کل تجسمی در ساختمان این اداره کل برگزار شد.

انتصابی معلق

آگاه: علی هوشمند متولد ۱۳۵۲ در ایلام و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت فرهنگی است. ازجمله سوابق و مسئولیت‌های او می‌توان به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، رییس حوزه هنری استان‌های قزوین و کهگیلویه‌وبویراحمد، مشاور مدیرکل و معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و... اشاره کرد. پیش از او سید مصطفی زراوندیان این مسئولیت را برعهده داشت که هم‌اکنون دبیر شورای هنر در اداره کل هنرهای تجسمی است.

گفتنی است که سید مصطفی زراوندیان تا پایان مرداد۱۴۰۲ به‌عنوان معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی مسئولیت داشت و از آغاز شهریور، به‌عنوان دبیر شورای هنری در این اداره کل مشغول به فعالیت است. باتوجه‌به اینکه ۵خرداد ۱۴۰۳ علی هوشمند به این سمت منصوب شده، جای ابهام و سوال است که در این مدت چه کسی معاونت هنری اداره کل هنرهای تجسمی را برعهده داشته است. چیزی از سانحه سقوط بالگرد آیت‌الله رئیسی، رییس‌جمهوری دولت سیزدهم و همراهانش نگذشته و هنوز انتخابات برگزار نشده و ازآنجایی‌که رییس‌جمهوری جدید مشخص نشده است و پس از انتخاب ریاست‌جمهوری جدید امکان هرگونه عزل و نصبی وجود دارد، چرا هوشمند به این سمت منصوب شده است. حمایت‌های شهید آیت‌الله رئیسی از عرصه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی، نام دولت سیزدهم را به‌عنوان مجموعه‌ای دغدغه‌مند در راستای عمل به منویات رهبر حکیم و معظم انقلاب اسلامی در این حوزه ثبت کرد. هوشمند به‌منظور  ارتقا و تعمیق ارزش‌های فرهنگی اصیل اسلام و انقلاب اسلامی، تدوین و پیشنهاد سیاست‌ها، ضوابط، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مورد نیاز و اجرایی کردن قوانین و اسناد قانونی معطل‌مانده در حوزه هنرهای تجسمی، تفکیک کامل وظایف صف و ستاد و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت جهت انتقال کلیه فعالیت‌های صف به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و تمرکز بر اقدامات ستادی در سطح معاونت امور هنرهای تجسمی اداره کل، تعامل مستمر با هنرمندان در تمام حوزه‌ها، توجه به  کادرسازی، کشف، تربیت و تقویت استعدادهای جوان هنری متخصص و متعهد در سراسر کشور، ایجاد بستر مناسب جهت رشد و ارتقای ظرفیت‌های مردمی، اهتمام به تقویت و گسترش رویدادها، جشنواره‌ها و دوسالانه‌های تخصصی در شاخه‌های متنوع هنرهای تجسمی با رویکرد عدالت  فرهنگی و تمرکززدایی و... در این جایگاه منصوب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.