منتخب مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با آگاه با اشاره به توصیه‌های رهبری به نمایندگان مجلس دوازدهم گفت: پیام مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس دوازدهم دربردارنده چند نکته مهم بود.

رهبری حفاظت از منافع ملی را وظیفه اصلی نمایندگان مجلس خطاب کردند

آگاه: عبدالوحید فیاضی با بیان اینکه نخستین و مهم‌ترین توصیه رهبری به نمایندگان مجلس دوازدهم وفاداری به سوگند نمایندگی مجلس بود، بیان کرد: درواقع سوگند نمایندگان مجلس وجه شرعی دارد که باید به آن به‌درستی توجه شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری نمایندگان مجلس دوازدهم را توصیه به ساده‌زیستی و اصول و معیارهای اخلاقی کردند، اظهار کرد: همچنین رهبری توصیه داشتند که نمایندگان به مسائل اساسی کشور بپردازند و به‌دنبال منافع ملی باشند و این منافع را در اولویت کار خود قرار دهند.

فیاضی با بیان اینکه رهبری حفاظت از منافع ملی را وظیفه اصلی نمایندگان مجلس خطاب کردند، ادامه داد: حتی مقام معظم رهبری مطالبات منطقه‌ای و حوزه‌ای را در چارچوب منافع ملی ارزیابی کردند که این نشان می‌دهد که تاکید مقام معظم رهبری بر این است که نماینده مجلس باید نماینده همه ملت ایران باشد. وی با بیان اینکه نماینده مجلس نباید مطالبات خود را در یک چارچوب کوچک ببیند، تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید به مسائل کلی کشور توجه داشته باشند. همچنین رهبری تاکید داشتند که نمایندگان باید توجه به مردم و گره‌گشایی از امور کشور را با درنظرگرفتن قانون‌گذاری و نظارت صحیح، سرلوحه کار خود قرار دهند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین رهبری همواره در جریان پیام خود به نمایندگان مجلس دوازدهم تاکید بر این داشتند که نمایندگان باید مجلس را در حالت ملی خودش ببینند.

منتخب مجلس دوازدهم ادامه داد: همچنین رهبری تاکید داشتند که نمایندگان فراتر از منطقه و خواهش‌های کوچک به برنامه‌های ملی و کلان کشور توجه کنند که این امر حتما می‌تواند راهگشا بوده و مجلس دوازدهم را از مجالس قبل متمایز کند. وی تاکید کرد: رهبری در توصیه‌های خود به‌دنبال ارتقای سطح مجلس هستند؛ لذا اگر ما بخواهیم ارتقای سطح مجلس را در نظر بگیریم، حتما توصیه‌هایی که به آن اشاره شد باید مورد ارزیابی قرار گیرد و حتما اقدام مناسبی خواهد بود. فیاضی بیان کرد: بنده امروز نکات کلیدی و قابل‌توجهی در توصیه‌های رهبری انقلاب مشاهده کردم که البته همه این موارد برای ما تعهدآور است به‌ویژه همان سوگند شرعی که به‌خودی‌خود مهم است و تعهدی برای نمایندگان ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.