نمایش «آناتومی قلب» به کارگردانی سجاد باقری، از ۱۰تیرماه در عمارت نوفل‌لوشاتو و به‌صورت کارگاهی و در تعامل با مخاطب به روی صحنه می‌رود. متن نمایشنامه ایده‌های اجرایی ندارد و در تمرین‌ها اتفاقات شکل می‌گیرد. «آناتومی قلب» روایت زندگی یک بیمار اسکیزوفرنی است که با رویکرد ارتباط با تماشاگر روند اجرا پیش می‌رود.

مروری بر گذشته یک بیمار اسکیزوفرنی

آگاه: ایده این نمایش حدود یک‌سال پیش نوشته شده و از آنجایی شکل گرفته است که یک شب باقری حال خوشی نداشته و به دکتر مراجعه می‌کند زمانی که دکتر با گوشی پزشکی به صدای قلب او گوش می‌داده، این موضوع که ضربان قلب هر شخص منحصربه‌فرد است توجه باقری را به خود جلب می‌کند و از همین‌جا ایده اینکه از صدای قلب آدم‌ها می‌توان اتفاقات گذشته زندگی‌شان را متوجه شد در ذهنش شکل می‌گیرد و نمایشنامه‌ای با این موضوع می‌نویسد.‌ این نمایش در ابتدا دارای یک شخصیت بود اما پس از بازنویسی متن دو شخصیت دیگر به آن اضافه شده است. درحال‌حاضر بازیگران این نمایش در پروسه دورخوانی و تمرین هستند و روند دریافت مجوز هم از چند روز دیگر آغاز می‌شود. یکی از چهره‌های مطرح موسیقی کشور نیز در این نمایش حضور دارد. سجاد باقری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او در سال۱۳۹۰ دوره پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند. از مهم‌ترین آثار سجاد باقری می‌توان به بازیگری در فیلم ولپن به کارگردانی مهدی کوشکی اشاره کرد. 

او توانست با بازی در نمایش «ولپن» تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر ستاره پسیانی، حسین خدارحمی، ماهان خورشیدی و امیرحسین طاهری بر تجارب او افزود؛ البته باید گفت او در نمایش‌هایی چون «شب / خارجی / یرما» به کارگردانی نسیم ادبی، «لیلی و مجهول» و «مجلس مچاله‌خوانی» به کارگردانی سجاد طهماسبی و... ایفای نقش کرده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.