اگر نگاهی به آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار سلام‌الله‌علیها داشته باشیم، می‌بینیم که تفرقه و ایجاد دودستگی در جوامع اسلامی چقدر نکوهش شده است.

آگاه: در دین مبین اسلام تفرقه یک امر ناپسند تلقی شده و حرام است. در آیه۱۰۳ سوره آل‌عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوااذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَی شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا  کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ، (و همگی به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راه‌های متفرق نروید، و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را که شما با هم دشمن بودید، خدا در دل‌های شما الفت و مهربانی انداخت و به لطف و نعمت خدا همه برادر دینی یکدیگر شدید، و در پرتگاه آتش بودید، خدا شما را نجات داد. بدین گونه خدا آیاتش را برای (راهنمایی) شما بیان می‌کند، باشد که هدایت شوید.) تاکید بر این است که به ریسمان الهی چنگ بزنید و از تفرقه بپرهیزید. ولاتفرقوا، خطاب به کل مسلمانان و فرق و مذاهب اسلامی است.

در آیات الهی به مسلمانان تاکید شده است که مبادا به‌سوی تفرقه و اختلاف بروید. همچنین تفرقه را یک امر شیطانی می‌دانند، در مقابل تفرقه، وحدت است و وحدت یک نعمت الهی است. تفرقه یک خصلت شیطانی و فرعونی است. راهبرد فرعونیان عصر حاضر همچون استعمار پیر انگلیس نیز ایجاد تفرقه است. سیاست آنان چنین است: تفرقه بینداز و حکومت کن. در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از حربه‌های دشمنان ملت ایران بسیار به آن متوسل شدن همین مسائل تفرقه‌آمیز قومی و قبیله‌ای و در سطحی بالاتر بحث شیعه و سنی است. طی روزهای گذشته و بعد از شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری کشورمان و همراهانشان در جریان یک ماموریت کاری و در اثر یک سانحه هوایی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، بدخواهان ملت ایران و البته ضدانقلاب اقدام به انتشار حجم وسیعی از شایعات با اهداف مختلف، در فضای مجازی کردند که البته این تلاش‌های کورکورانه همچنان ادامه دارد، شایعاتی که کذب بودن آن به‌سرعت عیان شده و ازسوی رسانه‌ها و مراجع ذی‌صلاح پاسخ داده شد و البته گذر زمان و مشخص‌شدن زوایای مختلف این حادثه نیز حقایق را بیش‌ازپیش آشکار کرد.

تلاش دشمنان برای تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی

یکی از خطوطی که رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای گذشته دنبال کردند تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی بود و بر همین اساس اقدام به انتشار مطالب و شایعات بی‌اساس درباره علما و هموطنان اهل تسنن می‌کنند. همه می‌دانند که آنها از دیرباز همواره به‌دنبال تفرقه‌افکنی بوده و بقایشان در این موضوع است. با شهادت آیت‌الله رئیسی جریان معاند به‌خصوص تجزیه‌طلبان که از محبوبیت این شهید در شهرهای کردزبان و بین هموطنان اهل تسنن مطلع بودند، تلاش کردند با شایعات گوناگون حضور گسترده این اقشار را کمرنگ جلوه داده و حتی برای تقویت خط تفرقه‌افکنی مدعی اهانت و شادی برخی از این هموطنان شدند، اما تصاویر و فیلم‌های منتشرشده نشان از حضور باشکوه مردم داغدار در شهرهای کردزبان داشت و حتی در مراسم تشییع تبریز شاهد حضور علمای اهل تسنن مهاباد در صف اول عزاداری بودیم و این‌بار هم تیر جبهه معارض انقلاب به سنگ خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.