زهرا بذرافکن- خبرنگار گروه فرهنگ: درحالی‌که اکران‌های سال۱۴۰۳ از پیش از شروع سال، آغازی پرقدرت را رقم زده بودند و در ادامه نیز با یکه‌تازی «تمساح خونی» جواد عزتی تصوری را مبنی بر دیده شدن منحصربه‌فرد آثار کمدی و طنز تقویت می‌کردند اما با آمدن «مست عشق» حسن فتحی به سینما بود که ورق‌ها برگشت و توجه مخاطبان به یک درام عاشقانه جلب شد.

جدول اکران خردادماه با دو کمدی چندگانه

آگاه: این بخش از فروش‌های سینما در یک‌ماه گذشته با وجود تمام نقدهایی که به این اثر وارد شد اما همه را غافلگیر کرد. حالا درحالی‌که «فسیل» رکوردساز از سینمای حضوری کنار رفته و فروشش را به اتمام رسانده است، رقیب او یعنی «تمساح خونی» هنوز پرفروش و در کنار «مست عشق» رقابت می‌کند. باوجوداین راه برای کمدی‌های چندگانه‌ای مثل «تگزاس۳» و «خجالت نکش۲» باز شده است و باری دیگر نام‌هایی با امکان جذب قوی مخاطبان به جدول اکران برگشته است تا مخاطبان قدیمی خودشان را روی صندلی‌های سینما و پای پرده‌های نقره‌ای کشاند. 

بار دیگر خجالت نکش۲

فیلم سینمایی «خجالت نکش۲» با نام دیگر «جدایی قنبر از صنم» و به کارگردانی رضا مقصودی و تهیه‌کنندگی امیر پروین حسینی از روز چهارشنبه ۱۶خردادماه به روی پرده نقره‌ای می‌رود. قسمت اول این فیلم در سال۱۳۹۷ اکران عمومی شد و توانست حدود ۵۲۰هزار تماشاگر و حدود چهارمیلیارد تومان فروش را به ثبت رساند. شبنم مقدمی و احمد مهرانفر به‌عنوان بازیگران اصلی فیلم در «خجالت نکش۲» حضور دارند. دیگر بازیگران این قسمت از «خجالت نکش» نیز سعید امیرسلیمانی، بهاره کیان‌افشار و بهرنگ علوی هستند. داستان فیلم خجالت نکش۲ درباره قنبر (احمد مهران‌فر) و صنم (شبنم مقدمی) است که در ادامه ماجراهای قسمت اول این فیلم، اتفاقات تازه‌تری در زندگی مشترک‌شان رخ می‌دهد و در قسمت دوم این فیلم عشق، شوخی و ماجراجویی‌های بی‌پایان شخصیت‌های خجالت نکش ادامه پیدا می‌کند. از بازیگران فیلم خجالت نکش۲ می‌توان به شبنم مقدمی در نقش صنم و احمد مهرانفر در نقش قنبر، میثاق جمشیدی، سعید امیرسلیمانی، شادی احدی‌فر، بهرنگ علوی، بهاره کیان‌افشار و اورانوس قوامی اشاره کرد.

تگزاس۳ باز هم پرمخاطب؟

جدول اکران خردادماه با دو کمدی چندگانه

«تگزاس۳» بالاخره به اکران عمومی رسید، آن هم درحالی‌که از اکران «تگزاس۲» حدود پنج سال می‌گذرد. کارگردان این قسمت از تگزاس، همچون دو قسمت پیشین، مسعود اطیابی است. او پیش از این آثاری چون «دینامیت»، «انفرادی»، «بخارست» و «هتل» را کارگردانی کرده که همگی نیز در گونه کمدی ساخته شده است. این فیلم در قسمت دوم خودش نسبت‌به قسمت اول، چیزی کاملا متفاوت ارائه کرده بود، از ترکیب بازیگران تا لوکیشن که همین‌ها هم باعث شدند اقبال خوبی ازسوی مخاطب اتفاق بیفتد. 

میان اکران قسمت اول و دوم این فیلم تنها یک سال فاصله بود و حالا این فاصله پنج برابر شده است و به نظر می‌آید فراز و نشیب‌های زیادی طی شده تا فیلم به مرحله اکران رسد. زوج اصلی این سه‌گانه در قسمت اول، پژمان جمشیدی و سام درخشانی بودند که پیش از تعامل دوست‌داشتنی آنها در سریال تلویزیونی «پژمان» به مخاطب اثبات شده بود.  در قسمت دوم آن، دو بازیگر محبوب دیگر یعنی ژاله صامتی و مهدی هاشمی نیز به داستان اضافه شدند که در جذابیت فیلم تاثیر مثبتی گذاشته و نقش‌های طنز دیگری را نیز به آن اضافه کردند. از اقبال مخاطب نسبت به دو قسمت قبلی این فیلم برمی‌آید که قسمت سوم آن نیز با استقبال خوبی بر پرده سینما به نمایش درآید و آمار چند سال گذشته را پرشورتر تکرار کند. 

اکران مصائب شیرین ۲

جدول اکران خردادماه با دو کمدی چندگانه

«مصائب شیرین۲» فیلمی است که قرار بود در سال۱۳۹۸ به اکران عمومی رسد اما درنهایت موفق نشد و تا پایان کرونا و بعد هم تا امروز به اکران نرسید. حالا بعد از فوت یکی از بازیگران این فیلم، یعنی رضا داوودنژاد قرار است که این فیلم به اکران عمومی درآید.  این فیلم در ادامه قسمت اول آن، داستان دختری را روایت می‌کند که برای تولد ۱۸سالگی خود، پدر و مادرش را به جایی ناآشنا دعوت می‌کند. پدر و مادر برای رسیدن به آنجا سفری را از منچستر به لندن آغاز می‌کنند. در این سفر آنها زندگی‌ گذشته خود را مرور می‌کنند. با درگذشت رضا داوودنژاد نام این فیلم اکران نشده و سرنوشت آن بار دیگر مورد توجه قرار گرفت و حالا پس از حدود دو ماه علیرضا داوودنژاد در صفحه شخصی خود در فضای مجازی یادآوری کرده که در انتظار اکران این فیلم و وعده مدیران و پخش‌کننده فیلم است. «مصائب شیرین۲» با بازی زنده‌یاد رضا داوودنژاد، ترلان پروانه، مونا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، علی داوودنژاد، همایون کاظمی، سارا لوئیز کاظمی و نیز محمدرضا داوودنژاد سال۱۳۹۷ به کارگردانی علیرضا داوودنژاد ساخته شد و اگرچه متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر بود، یک سال بعد در جشنواره بین‌المللی فجر رونمایی شد. 

قسمت اول این فیلم در سال۱۳۷۷ و به نویسندگی و کارگردانی علیرضا داوودنژاد تولید و اکران شده است. این قسمت از «مصائب شیرین» با بازی بازیگرانی چون احترام‌السادات حبیبیان، سید شجاع‌الدین حبیبیان، محمدرضا داوودنژاد، رضا داوودنژاد، مونا داوودنژاد و... ساخته شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.