نماینده مردم یزد در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با آگاه با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام گفت: این قطعنامه کاملا با رویکردهای سیاسی به تصویب رسیده است.

مواضع غیرفنی شورای حکام در صدور قطعنامه علیه ایران

آگاه: محمدصالح جوکار با اشاره به رویکردهای سیاسی صدور این قطعنامه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و همچنین تحمل شکست‌های پی‌درپی رژیم صهیونیستی در مسئله فلسطین بیان کرد: درواقع راهبردی که کشورهای غربی در مقابله با جبهه مقاومت داشته‌اند امروز با شکست مواجه شده است؛ لذا این کشورها عامل این شکست را جمهوری اسلامی ایران می‌دانند. این نماینده مجلس با بیان اینکه کشورهای غربی با صدور قطعنامه در زمینه برنامه هسته‌ای ایران به‌دنبال جبران شکست‌های خود هستند، تصریح کرد: همچنین این کشورها با صدور این قطعنامه تلاش دارند جلوی انزوای رژیم صهیونیستی در جهان را بگیرند و آن را نجات دهند.

جوکار با اشاره به متن قطعنامه فوق درباره راستی‌آزمایی‌ها و نظارت‌های صورت‌گرفته از برنامه هسته‌ای ایران، بیان کرد: درواقع ایران براساس پروتکل‌های موجود، گزارش‌های خود را به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ارائه کرده و هرگونه پیشرفتی هم که صورت گرفته، براساس توافقنامه‌ها بوده و موضوع جدیدی نیز صورت نگرفته است. وی با بیان اینکه نظارت‌های آژانس بر برنامه هسته‌ای ایران همچنان پابرجاست، بیان کرد: طبق گزارش‌هایی که در اختیار قرار گرفته، نظارت‌ها از برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب پروتکل‌های مرسوم انجام شده است.
نماینده مردم یزد در مجلس دوازدهم تصریح کرد: بنابراین این قطعنامه برای کشورهای غربی تنها جنبه تبلیغاتی داشته تا از این طریق خود را احیا کنند. وی با بیان اینکه کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه و آلمان این قطعنامه را تهیه کردند، بیان کرد: این قطعنامه کاملا جانبدارانه تهیه شده و بر پایه گزارش‌های دروغینی بوده که رژیم صهیونیستی آنها را به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داده و این قطعنامه هم براساس این گزارش‌ها تهیه شده است. جوکار با اشاره به واکنش مقامات ایرانی به این قطعنامه بیان کرد: وزارت امورخارجه در گام نخست موضع‌گیری لازم را در قبال این قطعنامه داشته است و البته می‌بایست با یک دیپلماسی فعال، واقعیت‌ها به کشورهایی که عضو شورای حکام هستند، گفته شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه موضع‌گیری شورای حکام باید فنی باشد، بیان کرد: به واقع شفاف‌سازی برای کشورهای عضو شورای حکام بسیار حائز اهمیت است. همچنین موضع‌گیری این شورا باید فنی و به دور از رویکردهای سیاسی باشد؛ بنابراین در این مواقع ما باید به‌صورت شفاف و روشن به همه کشورها به‌ویژه کشورهای عضو شورای حکام به صورت شفاف توضیحات خود را ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.