نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آگاه با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه تقویت دیپلماسی انرژی کارنامه قابل‌قبولی دارد، گفت: عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی نسبت به دولت قبل قابل مقایسه نیست، این دولت بسیار جدی و پرتلاش در حوزه انرژی ظاهر شد.

کارنامه دولت سیزدهم در تقویت دیپلماسی انرژی موفق بود

آگاه: سید جواد حسینی‌کیا با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه صنعت انرژی کشور اظهار کرد: دولت سیزدهم چند اقدام بزرگ و اساسی را در حوزه انرژی مدنظر قرار داد. وی با اشاره به اقدامات دولت در قبال جلوگیری از ناترازی برق بیان کرد: دولت سیزدهم توانست ناترازی‌ها در حوزه برق را به صفر برساند. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جبران بخشی از ناترازی‌های انرژی در حوزه برق، در مدار قرار گرفته است، اظهار کرد: همچنین دولت تلاش کرد با احداث نیروگاه‌هایی مابقی کسری‌ برق را جبران کند تا از این طریق مشکل ناترازی انرژی برق در کشور حل و فصل شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم اظهار کرد: بنابراین یک بخش از اقدامات دولت سیزدهم در تغییر رویکرد، پیرو تعطیلی‌ واحدهای تولیدی بود که توانست بسیاری از این ناترازی‌ها را مدیریت کند تا به‌واسطه این اقدامات، همه واحدهای تولیدی به‌درستی فعال باشد و نهایتا تعطیلات آنها مقداری متفاوت شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین دولت سیزدهم تعاملات جدی در حوزه انرژی با کشورهای همسایه داشت از این دولت سیزدهم در موضوع گاز تعاملاتی با کشورهای همسایه انجام داد؛ چراکه ما در مقاطعی از فصل زمستان نیاز بود که از همسایگانمان گاز تهیه کرده و آن را به بخشی از مناطق خودمان برسانیم؛ بنابراین این رویکرد هم ازجمله رویکردهایی بود که در دولت سیزدهم صورت گرفت.

حسینی‌کیا در ادامه با اشاره به ذخیره‌سازی گازی در فصول سرد سال اظهار کرد: همچنین دولت در زمینه ذخیره‌سازی گاز در مقطع سرد سال اقداماتی را مدنظر قرار داد تا در ماه‌های گرم سال این گاز در مخازنی ذخیره شده تا در فصول سرد سال از آنها استفاده کرده و به تعبیری صنعت از حرکت بازنایستد.

وی تاکید کرد: همچنین دولت پیرو این اقدام به واحدهای بزرگ تکلیف کرد تا مجهز به مخازن ذخیره‌سازی گازی شوند و در زمستان که با مشکل گاز مواجه می‌شوند از این گاز بهره‌مند شوند. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیرو این اقدام هم حرکت واحد تولیدی باز نمی‌ایستد و هم اینکه گاز خانگی نیز قطع نمی‌شود و نهایتا از این نعمت همه بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات دولت در رابطه با استفاده از میادین مشترک گازی اظهار کرد: دولت سیزدهم همواره تلاش داشته تا از میادین مشترک گازی بهره‌برداری بیشتری صورت گرفت. همچنین دولت سیزدهم پیرو اقدامات خود تلاش داشت تا گازهای فلر به‌درستی در کشور جمع‌آوری شود؛ لذا این اقدامات ازجمله اقدامات بسیار ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه انرژی است.

نماینده مجلس دوازدهم تاکید کرد: همچنین دولت سیزدهم در حوزه تقویت دیپلماسی انرژی کارنامه قابل قبولی دارد. عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی نسبت‌به دولت قبل قابل مقایسه نیست. این دولت بسیار جدی و پرتلاش در حوزه انرژی ظاهر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.