عضو هیات‌رییسه مجلس دوازدهم گفت: الحق والانصاف دولت شهید رئیسی در حوزه صنعت انرژی کار امروز را به فردا واگذار نکرد و به جای اینکه ما تصمیمات کوتاه‌مدت بگیریم به تصمیمات بلندمدت دست پیدا کردیم.

اقدامات متحولانه دولت سیزدهم در صنعت انرژی بی‌سابقه بود

آگاه: مجتبی یوسفی در گفتگو با «آگاه» با اشاره به اقدامات دولت شهید رئیسی در زمینه صنعت انرژی در کشور اظهار کرد: درواقع یکی از مولفه‌های مهم در توسعه زیرساخت‌های صنعت انرژی اجرای مناسب قوانین است. عضو هیات‌رییسه مجلس دوازدهم با اشاره به اصلاح قانون حمایت از صنعت برق در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت شهید رئیسی در توسعه زیرساخت‌های انرژی و صنعت برق و همچنین توسعه نیروگاه‌ها و همچنین پالایشگاه‌ها به‌خوبی عمل کرد. وی با اشاره به مشکلات کشور در تامین سوخت و انرژی تاکید کرد: همچنین دولت شهید رئیسی در همین مدت کوتاه، یعنی سه سال و اندی اقدامات بی‌سابقه و بی‌بدیلی را در حوزه صنعت انرژی انجام داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستاوردهای دولت شهید رئیسی در حوزه انرژی نفت، برق و زیرساخت‌ها نظیر پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها نسبت‌به زمان مشابه خود، بی‌سابقه بود. نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی اصلاحاتی در رویکردهای مصرف انرژی رخ داد، اظهار کرد: هم در این بخش اصلاح قانون مدنظر قرار گرفت و هم در گام دوم، دولت پیشقدم شد.

یوسفی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی باتوجه‌به اصلاحی که در قانون حمایت از صنعت برق صورت گرفت، صنایع خود در جهت ایجاد نیروگاه‌های برق تلاش کردند، گفت: همچنین دولت در زمینه توسعه میادین نفت و گاز و تامین خوراک، قراردادهایی را با سرمایه‌گذاران داخلی و هم سرمایه‌گذارانی خارجی منعقد کرد تا بخشی از ناترازی‌های موجود در تامین انرژی جبران شود. عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش نفت‌وگاز از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده شد و در این راستا قوانین خوبی در مجلس به تصویب رسید.

یوسفی تاکید کرد: الحق والانصاف دولت شهید رئیسی در حوزه صنعت انرژی کار امروز را به فردا واگذار نکرد و به‌جای اینکه ما تصمیمات کوتاه‌مدت بگیریم به تصمیمات بلندمدت دست پیدا کردیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در دولت شهید رئیسی اصلاح توسعه صنعت انرژی در داخل کشور مدنظر قرار گرفت. دولت شهید رئیسی به‌جای اینکه همانند دولت‌های گذشته اقدامات را به کارهای کوتاه‌مدت منتهی کرده و برای بلندمدت سرمایه‌گذاری لازم را لحاظ نکنند نبود و انصافا این اقدامات را مدنظر قرار داد؛ به‌عنوان مثال، ساخت چندهزار مگاوات نیروگاه از جمله اقداماتی بود که در مدت کوتاه، مدنظر قرار گرفت. این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت دیپلماسی انرژی در دولت شهید رئیسی تاکید کرد: یکی از مشکلات سابق بر این، عدم تقویت دیپلماسی انرژی بود که ما متاسفانه به‌دلیل انجام تعهدات و در پی قراردادها با کشور ترکمنستان دچار مشکلاتی شده بودیم که باید گفت هم ضرر و زیان این قراردادها را دولت فعلی پرداخت کرد و هم مجددا مراودات انرژی بین دو کشور برقرار شد. عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت سیزدهم سواپ گازی مدنظر قرار گرفت، همچنین خدمات فنی مهندسی و ساخت پالایشگاه فراسرزمینی، ازجمله اقدامات خوبی بود که با مدیریت شخص رییس‌جمهوری فقید و وزرایی همچون شهید امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جواد اوجی وزیر نفت صورت گرفت. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین با مدیریت رییس‌جمهور فقید در یک ماه گذشته اقدامات مناسبی در زمینه ساخت سد و نیروگاه‌های فراسرزمینی مدنظر قرار گرفت که این اقدامات اقدامات بی‌نظیری بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.