دبیرخانه جشنواره ملی رسانه‌های ایران با شعار «فردا خبریست!» از ابتدای خرداد برای برگزاری دوره جدید این جشنواره آغاز به کار کرده بود و حالا فراخوان دوره بیست‌ودوم آن منتشر شده است.

آغاز جشنواره ملی رسانه‌های ایران با شعار «فردا خبریست!»

آگاه: در فراخوان اینطور آمده است که معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد سید شهیدان خدمت، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی و همراهان شهید ایشان با هدف ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه، ایجاد رقابتی سالم و ارتقای استانداردهای رسانه‌نگاری در کشور بیست‌ودومین دوره جشنواره‌ ملی رسانه‌های ایران را برگزار می‌کند.
در متن فراخوان از تمامی اصحاب رسانه دعوت شده است آثار تولیدی منتشر شده خود در مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را در قالب‌ها، بخش‌ها و موضوعات اعلامی از طریق سامانه rasaneh.pressfestival.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
جشنواره در سه سطح رسانه‌های سراسری، استانی، شبکه اجتماعی (فضای مجازی) در بخش‌هایی اعم از سرمقاله، مقاله و یادداشت؛ خبر، گفتگو، گزارش، تیتر، عکس، گرافیک، چندرسانه‌ای، ترجمه، برنامه ویدیوئی، وب آوا (پادکست) برگزار می‌شود. همچنین در بخش رقابتی «آثار»، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی می‌توانند در قالب‌های تعیین‌شده، تولیدات منتشرشده خود در مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
در بخش رقابتی موضوعی نیز آثار با موضوعاتی «همه علیه نسل‌کشی در غزه» و نیز «شهید جمهور» به رقابت می‌پردازند.
بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران، در نظر دارد در بخش رقابتی «رسانه‌ها» در حوزه تحول رسانه‌های برتر در حوزه‌های ذیل را انتخاب کند.
تحول در ساختار و فرآیندها؛ از مصادیق این‌گونه تحول، می‌توان به تغییر در ساختار و فرآیندهای اتاق خبر و تحریریه، برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی رسانه‌ای بر مبنای تحولات نوین و آموزش خبرنگاران چندوجهی، استفاده زیرساختی از فناوری‌های نوین در جهت تولید و نشر محتوا و مدرن‌سازی در جهت همراهی بیشتر مخاطب اشاره کرد.
تحول در تولید محتوا؛ از مصادیق اینگونه تحول می‌توان به استفاده صحیح و مستمر از ابزارهای نوین برای تولید محتوای هنرمندانه، موثر و جذاب اشاره کرد.
تحول در انتشار و توزیع محتوا؛ از مصادیق این‌گونه تحول، توجه ویژه به سکوهای نوین انتشار محتوا، استفاده بهینه از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای انتشار و توزیع محتوا به شمار می‌آید.
دبیری این رویداد مانند سال گذشته برعهده مهدی عرفاتی است و زمان برگزاری آن هفدهم مرداد و همزمان با روز خبرنگار خواهد بود.
جشنواره ملی رسانه‌های ایران که پیش از این و حدود ۱۱سال پیش با نام جشنواره ملی مطبوعات شناخته می‌شد در سال گذشته بعد از تعطیلی و توقفی ۱۰ساله تحت نظر معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد آغازبه‌کار کرد. همگام با جشنواره مطبوعات، نمایشگاه مطبوعات نیز به‌طور معمول در آبان‌ماه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.