۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴٬۳۴۳

بارندگی نه چندان شدید و تند در محور کندوان چالوس بار دیگر خسارت به بار آورد و دست برنامه‌های از قبل اجراشده بخش‌های مختلف را برای مقابله با بحران‌های احتمالی رو کرد.

سیل جاده چالوس تلفات جانی نداشت

آگاه: اگرچه هرساله برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی و بروز حوادث در مناطق مختلف برنامه‌های مدیریت بحران اجرا و طراحی می‌شود اما به نظر می‌رسد بازنگری در اجرا و لزوم تدوین برنامه جامع و منسجم برای مدیریت بحران در استان ضروری به نظر می‌رسد.
گستردگی مازندران از یک‌سو و داشتن رودخانه‌های خروشان و وحشی نظیر چالوس، هراز، تجن، نکارود، چشمه کیله، صفارود و غیره، ضرورت توجه به برنامه‌های پیشگیرانه را در این استان الزامی می‌سازد.
سیلاب آخرین روزهای بهاری در استان مازندران و محدوده محور کندوان، خسارت‌های هنگفتی بر جاده و زیرساخت و تاسیسات اشخاص به بار آورد و چند دستگاه خودرو را نیز آب برده است. از لحظه وقوع سیلاب، ادارات و دستگاه‌های مختلف پای کار آمدند تا مسائل فراروی را بررسی کنند و اقدامات لحظه‌ای و موقتی برای امدادرسانی انجام شد و اجرای طرح‌های ویژه مستلزم زمان و اعتبار است.
فرماندار چالوس گفت: در پی وقوع سیلاب در جاده چالوس به‌ویژه در محدوده رستوران دربند، بسیج نیروها برای پاکسازی محور انجام شد و شاهد خسارت سیل به تعداد زیادی از خودروها و رستوران‌ها هستیم و این حادثه خسارت جانی نداشت.
محمد شریفی اظهار کرد: متولیان امر بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کرده و دستورات لازم برای تسریع در امدادرسانی و پاکسازی و بازگشایی مسیر توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی صادر شده است و ماشین‌آلات راهداری جهت پاکسازی و بازگشایی مسیر به محل حادثه اعزام شده و مشغول فعالیت هستند. 
وی ادامه داد: به‌طوری‌که دیده می‌شود تعداد زیادی از خودروها دچار حادثه شدند اما آمار دقیق آن بعد از پاکسازی اعلام می‌شود و نیروهای امدادی درحال بررسی و پاکسازی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.