۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴٬۳۵۳

در بررسی جزئیات چندقلوزایی در کشور در سال۱۴۰۲ پیشتازی استان تهران در دوقلوزایی و ثبت دو مورد پنج قلوزایی یا بیشتر در همین استان و رکوردداری اصفهان در چهارقلوزایی کشور از جمله مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

تولد بیش از ۱۹هزار چند قلو  در کشور

آگاه: براساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، در سال۱۴۰۲ تعداد ۱۹هزار و۴۴۳مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است که در این میان، در بخش دوقلوزایی، استان تهران با دوهزار و ۷۵۸ مورد بیشترین دوقلوزایی و استان سمنان با ۹۸مورد کمترین میزان دوقلوزایی در میان استان‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند؛ این در شرایطی است که در کل کشور در این سال ۱۸هزار و ۷۴۳مورد دوقلوزایی به ثبت رسیده است. در بخش سه قلوزایی استان تهران با ۸۷مورد بیشترین سه‌قلوزایی و استان کهگیلویه‌وبویراحمد با دو مورد کمترین میزان سه‌قلوزایی در میان استان‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند. این در شرایطی است که در کل کشور در این سال ۶۷۱مورد سه‌قلوزایی به ثبت رسیده است.
در بخش چهارقلوزایی نیز استان اصفهان با چهار مورد بیشترین چهارقلوزایی و ۲۳استان آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و خراسان شمالی، زنجان، سمنان، فارس، قم، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد با هیچ موردی کمترین میزان چهارقلوزایی در میان استان‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند؛ این در شرایطی است که در کل کشور در این سال ۲۰مورد چهارقلوزایی به ثبت رسیده است. همچنین در استان تهران در همین سال دو مورد پنج‌قلوزایی یا بیشتر به ثبت رسیده که تنها موارد موجود در کشور است.
براساس گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال در سال۱۴۰۲ در بخش تک‌قلوزایی ۱۸هزار و ۳۶۷مورد به ثبت رسید که در این میان استان تهران با ۱۲۵هزار و ۳۸۹مورد بیشترین میزان تک قلوزایی و استان سمنان با ۶هزار و ۶۹۹مورد کمترین میزان تک‌قلوزایی را به خود اختصاص داده است. همچنین براساس آمارهای سال۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها به میزان ۴۰۵هزار و ۹۳۳نوزاد مربوط به دومین فرزند بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.