پروژه نمایشی «و او جان من است» به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی حمید حرا، اجرای خود را شامگاه دوشنبه ۲۸خردادماه همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان در تالار وحدت آغاز کرد.پروژه نمایشی «و او جان من است» به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی حمید حرا، اجرای خود را شامگاه دوشنبه ۲۸خردادماه همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان در تالار وحدت آغاز کرد. 

تمجید حاج‌غلامرضا سازگار از تئاتر و او جان من است

آگاه: علی انسانی، شاعر و مداح پیشکسوت اهل‌بیت(ع) که خودش هم به تماشای این اثر نمایشی پرداخته درباره این نمایش گفته: وقتی امشب به تماشای این نمایش نشستم غرق در روح رویداد مهم «مباهله» بودم که به‌واسطه هنرنمایی گروه اجرایی به بهترین شکل ممکن ارائه و به اوج رسانده شد. من معتقدم رویداد عظیم و بزرگی چون «مباهله» باید بیشتر از اینها به مردم عزیزمان شناسانده و معرفی شود. این رویداد یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صدراسلام است که احادیث مختلفی در باب اهمیت آن از امامان معصوم روایت شده است. به همین جهت اینکه یک گروه نمایشی آمده و چنین موضوعی را سوژه اجرای یک تئاتر کرده نکته ارزشمندی است.  حاج غلامرضا سازگار این نمایش را به دیگران پیشنهاد داده و گفته است: تا زمان اجرای این نمایش مطالعات زیادی در حوزه مباهله داشتم، اما اجرای این نمایش به قدری زیبا بود که تماشای آن را برای عزیزانی که در این حوزه مطالعاتی دارند توصیه می‌کنم. واقعا از تماشای این نمایش لذت بردم و امیدوارم بازهم هنرمندان بیشتری با زبان هنر به معرفی «مباهله» بپردازند.
وی افزود: عیدسعید قربان و عیدسعید غدیرخم از اعیاد بزرگ شیعیان جهان است. اما مباهله هم مهم است. رویدادی که ۱۴قرن است مغفول مانده و لازم است موثرتر و بیشتر به واسطه ابزار فرهنگ و هنر برای مردم معرفی شود. البته طی سال‌های اخیر، کتاب‌های شعر ارزشمندی در این موضوع به واسطه حضور شاعران جوان و پیشکسوت تولید شده که نشانگر عزم جدی اهالی فرهنگ و هنر برای معرفی این رویداد است؛ رویدادی که مراجع عظام هم تاکید داشتند و دارند که می‌تواند در وجوه گسترده‌تری به مردم معرفی شود.
این شاعر و مداح پیشکسوت در پایان حرف‌هایش هم گفته است: امروز هم به‌واسطه اجرای این نمایش شاهد هستیم که رویداد «مباهله» رفته‌رفته درحال معرفی بیشتر به مردم است. مسیری که اکنون پا را فراتر از مرزهای ایران گذاشته و ما در کشورهای دیگر می‌بینیم بسیاری از شاعران و اهالی فرهنگ برای معرفی این رویداد نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.