بیمارانی که به امید بهبودی در بیمارستان قائم رشت بستری شده بودند، نه به‌علت بیماری بلکه با آتش‌سوزی گسترده در بیمارستان قائم (عج) این شهر جان خود را از دست دادند. همچنین ده‌ها بیمار وحشت‌زده از کودک گرفته تا سالمند به بیمارستان های دیگر منتقل شدند. این خبر وقتی اهمیت بیشتری می‌یابد که بررسی‌ها نشان می‌دهد در چهارسال گذشته این دوازدهمین بیمارستانی است که در آتش سوخت.

حریق بیمارستان این‌بار در رشت

آگاه: بامداد روز سه‌شنبه بیمارستان قائم(عج) رشت دچار حادثه آتش‌سوزی شده که از همان ساعات ابتدایی نیروهای آتش‌نشانی، امداد و خدماتی برای مهار آتش‌سوزی وارد عمل شدند. این بیمارستان ۲۵۰تخت فعال داشته که در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲بیمار در بیمارستان بستری بودند، از این تعداد ۱۰۹بیمار در بخش عادی و ۳۳بیمار در بخش‌های ویژه بستری بوده‌اند. 
همزمان با وقوع آتش‌سوزی بیماران از این بیمارستان به دیگر بیمارستان‌های گیلان منتقل شدند. این آتش‌سوزی بعد از چهار ساعت تلاش نیروهای آتش‌نشانی مهار شد. متاسفانه تاکنون و براساس آخرین آمارها (تا زمان تنظیم این گزارش) ۹نفر از بیماران که بیشتر آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند جان خود را از دست دادند.
بیمارستان رشت دوازدهمین بیمارستانی است که در چهار سال گذشته دچار آتش‌سوزی شد؛ حوادثی که از بیمارستان سینا اطهر تیرماه سال۹۹ شروع شد و انگار آتش مهارنشده آن هر چند وقت یکبار به بیمارستان‌های سراسر کشور سرایت می‌کند.
 
۱- بیمارستان امام حسین (ع) 

ماه گذشته و بامداد ۴اردیبهشت ۱۴۰۳ انبار داروی بیمارستان امام‌حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد. بنا بر اعلام آتش‌نشانی تهران، این آتش‌سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب ازبین‌رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که از آن جلوگیری شد. 
۲- بیمارستان گاندی تهران 
پنج‌ماه پیش، در ۵بهمن ۱۴۰۲، ضلع شرقی بیمارستان گاندی در خیابان گاندی در تهران، ایران دچار آتش‌سوزی شد. علت این آتش‌سوزی اتصالی سیم برق عنوان شد که در پشت نمای کامپوزیت ضلع شرقی بیمارستان بود.

۳-بیمارستان کاشانی اصفهان 
در بامداد روز ۱۴بهمن ۱۴۰۲، قسمت انبار ملزومات طبقه زیرزمین بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان دچار حریق شد. به‌علت دودزدگی تعداد ۲۷بیمار از دو بخش به بخش دیگر بیمارستان منتقل شدند؛ این حادثه خسارت جانی نداشت.

۴-بیمارستان شهدای تجریش 
بامداد روز ۱۴آذر ۱۴۰۲، در ساختمانی ۱۰طبقه واقع در بیمارستان شهدای تجریش رخ داد که کانون آن اتاقی با دو بیمار در طبقه دهم بود.

۵-بیمارستان فجر تهران 
مرداد ۱۴۰۲، بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فجر تهران دچار حریق شد. این حادثه آسیب جانی نداشت.

۶-بیمارستان شریعتی اصفهان 
زنجیره حوادث آتش‌سوزی در بیمارستان‌های کشور به اینجا ختم نمی‌شود. حوالی ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۲، در انبار ضایعات بیمارستان شریعتی اصفهان نیز آتش‌سوزی رخ داد.

۷- بیمارستان رسول اکرم(ص) تهران
دو سال قبل، حدود ساعت۱۹ و در تاریخ ۱۹تیر ۱۴۰۱، بیمارستان رسول‌اکرم(ص) گرفتار حریق شد و تمامی بیماران که در طبقات بالایی قرار داشتند دچار دودگرفتگی شدند. خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت.

۸- بیمارستان مدنی کرج 
۷مهر ۱۴۰۰، دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان شهید مدنی کرج دچار آتش‌سوزی شد و با تلاش آتش‌نشانان این آتش‌سوزی مهار و کسی در این حادثه مصدوم نشد.

۹-بیمارستان دی 
۲۲ مهر همان سال و در ساعت ساعت ۱۰:۲۱ صبح، طبقه منهای یک بیمارستان دی و در یک اتاقک ۱۰متری که محل نگهداری مواد مصرفی از جمله دستمال، دمپایی و پنبه بوده دچار آتش‌سوزی شد. 

۱۰-بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) شیراز 
 ۲۶آبان ۱۴۰۰، ساختمان دوطبقه‌ای در محوطه بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) شیراز که محل نگهداری لباس‌های بیمارستانی بود از قسمت انبار لباس‌ها در یک اتاق ۱۶متری واقع در طبقه دوم دچار آتش‌سوزی شده بود.

۱۱ - سینای اطهر تهران 
۱۰تیر ۱۳۹۹ خسارت‌بارترین این آتش‌سوزی‌های بیمارستانی، به انفجار و آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر واقع در خیابان شریعتی تهران اشاره کرد. این حادثه دست کم ۱۹ کشته و ده‌ها مصدوم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.