۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴٬۴۸۹

 پیکر بسیجی شهید غلامرضا شریفی فرزند محمد (حمید) از اهالی شهرستان دشت آزادگان شهر سوسنگرد که سال۱۳۷۶ به‌عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای همدان قطعه شهدا به خاک سپرده شده بود، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

پیکر شهید غلامرضا شریفی شناسایی شد

آگاه: این شهید جاویدالاثر که به‌عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شده بود، پس از شناسایی و تشخیص هویت، مراحل اطلاع‌رسانی توسط سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان به خانواده این شهید انجام شد. شهید غلامرضا شریفی در ۲۰بهمن سال۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در ۱۹سالگی به شهادت رسید که پس از ۴۲سال فراق وضعیت ایشان مشخص شد.
جانباز و آزاده عبدالساده جلالی همرزم شهید درباره نحوه شهادت ایشان گفته است: در ۲۰بهمن سال۱۳۶۱ در جریان عملیات والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه بنده به همراه شهید شریفی و شهید عباس گیمدی براثر انفجار خمپاره دشمن هر سه نفر به‌شدت مجروح شدیم، علی‌رغم جراحتی که داشتم توانستم کمی خودم را از محل حادثه دور کنم، ولی بنده به دست عراقی‌ها اسیر شدم، همرزمانم به‌دلیل خونریزی زیاد و عدم انتقال به بیمارستان در محل اصابت و جراحت به شهادت رسیدند که اجساد آنها سال‌ها مفقود می‌ماند و در اتفاقی نادر و در جریان تشییع پیکر تعداد کثیری از شهدای تازه تفحص‌شده در سال۱۳۷۶ پیکر بسیجی شهید غلامرضا شریفی به همراه تعداد زیادی از شهدای گمنام یا شناسایی شده در شهر سوسنگرد از خیابان منزل پدری ایشان و همچنین کنار مسجد جامع محل اعزام به جبهه این شهید گمنام، تشییع و به شهر همدان به عنوان شهید گمنام منتقل می‌شود. در فراز آخر وصیت‌نامه این شهید، ضمن طلب حلالیت از پدر و مادرش و مردم شهر خود، شهادت و عروج خود را بسیار نزدیک می‌داند و درخواست کرده که پیکرش را در بهشت شهدای سوسنگرد در کنار همرزمانش دفن و به خاک بسپارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.