۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۴٬۶۰۳

محمد مقدم ـ دبیر شبکه‌های اجتماعی

رزمایش غدیر

آگاه: امروز شاید دیگر برای مردم، عادی شده باشد که به صورت خانوادگی در تجمعات میلیونی مانند جشن غدیر، راهپیمایی اربعین حسینی و سایر مراسم دینی مانند عزاداری محرم، شرکت کنند. خانواده‌ها در این تجمعات با کوله‌باری از معنویت، دینداری و افزایش حس نشاط و امید به خانه بازمی‌گردند. اما اگر از منظر تاریخی و مقایسه با دوران پیشاانقلاب یا با سایر کشورها به این موضوع نگاه کنیم، می‌توانیم پی به اهمیت و ارزش آیینی جمعی مانند جشن غدیر و مشابه آن پی برد. در شرایطی که سرمایه اجتماعی کشور ازسوی رسانه‌های بی‌شمار دشمن و تهاجم فرهنگی غرب مورد تهدید است، این دین و معنویت و هویت اسلامی است که می‌تواند پیوندهای ناگسستنی ملت را تقویت و کشور را ضربه‌ناپذیر کند.
با وقوع انقلاب اسلامی، هویت ملی و دینی مردم ایران در تمامی عرصه‌ها به منصه ظهور رسید. این انقلاب، با شناخت دقیق از باطن و درونیات مردم، روح بزرگ ملت ایران را به حرکت درآورد و با ابتکار مردم‌سالاری دینی اداره کشور را به مردم سپرد.
مفهوم «یدالله مع الجماعه» در تمامی ساحات به کمک انقلاب اسلامی آمده است. این حرکت‌های مردمی، از جمع‌آوری بساط فتنه‌ها و اغتشاشات گرفته تا حضور در مقابل تهاجم نظامی دشمنان، بازسازی کشور پس از جنگ تحمیلی و حضور دشمن‌شکن در صحنه‌های مختلف دینی و اجتماعی و البته انتخابات نقش مهمی در حفظ استقلال کشور و ماندگاری ایران دارند.
این حضور مردمی با انگیزه و احساس تکلیف دینی، در جبهه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی است که توانسته الگوی تمدن اسلامی را در عرصه‌های مختلف بازتعریف کند. این روند، نه‌تنها به تقویت پایه‌های اعتقادی و دینی مردم انجامیده، بلکه به‌عنوان یک نیروی محرکه در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و تحقق آرمان‌های اسلامی عمل کرده است.
شاید هیچ مردمی به اندازه مردم ما به‌خاطر حفظ استقلال و اعتقادات خود هزینه نداده باشد و تحت فشارها، فتنه‌ها، تحریم‌ها و چالش‌های بین‌المللی قرار نگرفته باشد. اما حضور پرشور مردم در مراسم و آیین‌های دینی مانند مهمانی غدیر، رزمایشی است که نشان می‌دهد ملت ایران، با وجود همه ناملایمات خارجی و داخلی بر سر اعتقادات خود مانده و در مسیر خود گام برمی‌دارند. این حضور، پیامی روشن به دشمنان دارد: «ملت ایران با فشار، تسلیم هیچ‌کس نخواهد شد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.